Gå til innhold

F10 kjøpetips?


 Share

Anbefalte innlegg

Heisann !

 

Min far vurderer sterkt å kjøpe seg en Bmw F10 520d/525d m-sport, og eg har fått i oppdrag å finne en til ham.

Det eg lurer på er hva bilen bør/må være utstyrt med (utstyrpakke) ?

 

Setter stor pris på svar og tips!

Hilsen Andreas

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville da ha sett etter 525d med 3,0 litern da dette er en rekkesekser og mer riktig i denne bilen. Videre så ville jeg valgt skinn, navipro, EDC og Head UP. Ellers så ville jeg sett på service historie og kanskje forsøkt å finne en bil med M-sport :)

Nydelige biler som er helt fantastiske å kjøre, ett godt valg :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp et budsjett, så ser du på nettet hva du kan få innenfor det budsjettet. Jeg hadde uten tvil valgt en nyest mulig F10.

Sjekk at du kan få med garanti, fra 2011 ble det 5 år på norsk solgte biler. Importerte biler bør ha Premium selection garanti.

 

520d eller 525d, diesel er diesel. 520d leverer masse kjøreglede og god forbruks økonomi.

 

Når det gjelder utstyr er det så mangt å velge i, jeg ville sett etter som minimum:

Navi pro med combox(2011->)

HIFI professional

Skinn

Headsup

EDC

Komfort seter.

 

Kan ellers anbefale integral active steering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navi pro med combox(2011->)

 

Combox innebærer hvis jeg har skjønt det riktig bla musikkavspilling via blåtann og øvrig styring av telefon og internett via Connected Drive (må dog ha simkort i Norge). Dette har jeg iallfall på min 530d fra 2010 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må nødvendigvis ikke ha simkort, man kan benytte den via delt internett på mobilen også (noe som fungerer i Norge), man da må man som regel kode og dille litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Combox innebærer hvis jeg har skjønt det riktig bla musikkavspilling via blåtann og øvrig styring av telefon og internett via Connected Drive (må dog ha simkort i Norge). Dette har jeg iallfall på min 530d fra 2010 :)

 

Må ikke ha SIM kort, men kjekt å ha det ja for da slipper du å gjøre som awt skriver. Jeg har sim kort i min og det virker fint det.

Combox er bluetooth audio etc, ble vel standard fra oktober 2010. Før dette måtte det nok bestilles om det gikk, hvis ikke så er det ettermontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer i retning at det var skrevet litt misvisende, kunne lett oppfattes som at Combox ikke kom på 2010 modellene i det hele tatt :) Men kan nok stemme at det var ekstrautstyr frem til høsten 2010 da det ble standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde egentlig ikke det heller. Combox i seg selv har aldri vært ekstrautstyr, og overtok offisielt for MULF/TCU på 2011-modellene. Det finnes nok likevel noen biler som fikk dette før, men for å være sikker må man opp på en 2011-modell med relevant ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville iallfall funnet en bil med navi pro, hifi ellere hifi pro og helst sportsaut.

Og en annen liten, men viktig ting er utvidet infodisplay (6WA)

 

Når det gjelder seter og understell så, bør det prøves først for å se hva han liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode tips folkens, så tusen takk skal dere ha ! :)

 

520d/525d er det veldig merkbar forskjell i disse motorene?

Alle sier at bilen bør ha:

Navi pro, HIFI professional, Skinn,Headsup, EDC og Komfort seter, så dette skal bilen hvertfall være utstyrt med.

Men hva er integral active steering og EDC?

Hvilke farge anbefaler dere (utvendig og gjerne innvendig :) ) må nok også sies at det nok blir en sedan m-sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

520d/525d er det veldig merkbar forskjell i disse motorene?

Alle sier at bilen bør ha:

Navi pro, HIFI professional, Skinn,Headsup, EDC og Komfort seter, så dette skal bilen hvertfall være utstyrt med.

Jeg har kjørt begge to og ja du vil merke en vesentlig forskjell, det skiller blandt annet ett helt sekund på 0-100 0 :) 525en har mye mer moment og bilen er langt morsommere å kjøre enn 520d som blir veldig ukultivert og bråkete i tillegg. 520d har ytelser som holder til norsk trafikk men det er jo det lille ekstra du får i 525en, særlig hvis du er litt over snittet bilinteressert ;)

Ellers så har du fått med det viktigste utstyret, kunne sikkert pusset på Cruise controll med stop&go men det er alt etter behov. EDC er jeg veldig fornøyd med, bilen er superkomfortabel på motorveien i Comfort, og tigth og sportslig som en 3-serie i Sport+ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på Fredrik at du også har Dynamic Drive som nok hjelper veldig på den sportlige følelsen i svinger.

 

Når det gjelder fargevalg er det veldig individuelt hva man liker, men når det gjelder F10 går det stort sett kun i sort, grått og hvitt, eventuelt mørke blått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på Fredrik at du også har Dynamic Drive som nok hjelper veldig på den sportlige følelsen i svinger.

Det er nok mye mulig, jeg har ikke kjørt F10 med M-sport understell selv men jeg hører folk sier at Dynamic Drive er ett fint alternativ til tradisjonelt Sports understell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...