Gå til innhold

TRF 330d WTCC - 2020 - en oppsummering


TRF

visninger

 Share

Bedre seint enn aldri, her kommer en liten oppsummering av 2020 sesongen i BMW Cup fra vår perspektiv.

2020 har vært en annerledes år - som alle medier og influensere har gjentatt til det kjedsommelige. For BMW Cup betydde dette en rekke siste liten endringer, og ikke minst fraværet av tilskuere. Men vi fikk heldigvis kjørt!

Sesongen bar preg av noe færre deltagere, og dermed litt tynnere i teten i klasse 1. Likevel så har vi fått en ny deltaker i klasse 1, Martin Verpe som kjører sin e46 coupe/m3 med TRF 35d kit. Denne har bare blitt raskere og levert meget god racing med Jan Åsmund sin e21 turbo og ikke minst et par Alfaer.

Vi har altså kjørt totalt 10 løp i år, fordelt på 5 løpshelger. 4 av disse har vært på Rudskogen og desverre bare 1 helg på Vålerbanen. 2 av disse helgene har også vært kjørt sammne med racing NM.

31. Mai startet sesongen med løp 1 og 2 på Rudskogen. Vi vant løp 1, og fikk DNS eller DNF på løp 2. Husker ikke helt hva som var greia, men tror det gikk en drivaksel, for de gikk det ganske mange av dette året.

20. Juni var løp 3 og 4 på Rudskogen. Vi vant begge løp. Disse har jeg noe onboard fra:

4. Juli var det løp 5 og 6 på Rudskogen. Fikk en brå slutt da det knakk en bærearm (bastilling) under trening. Heldigvis skjedde dette opp slakteren i området 100km/t i motebakk, og ikke ned angsten i godt over 200...

signal-2020-12-27-221802.jpg.5d2fedb24f977d37a6fec6ef6e90494e.jpg

22. August er det klart for løp 6 og 7 på Vålerbanen. Dette er første gang vi får testet den nye e46 M3 GTR vinga. Denne er umulig å få tak i, men fantastiske individer hos BMW Motorpsport ordnet dette for oss likevel. Et par ensomme Porscher (på slicks) som ikke har noen å kjøre med blir her slått sammen med oss (996.2 GT3 Cup og 997.1 GT3 Cup). Det er vanskelig og vekslende vær hele dagen, såpass at vi ender med å kjøre kvalifisering på regndekk, men sporet tørker opp i det vi skal utpå. Samtlige i tet gjør dog samme "tabbe", så det påvirker egentlig ikke noe. Vi kvalifiserer til pole/første startposisjon i BMW Cup/Corsa, men mellom de to boblene for det første løpet. Likefult så er vi ganske fornøyde med å kjøre raskere tider enn 996.2 GT3 Cup bil. Det første løpet denne dagen (løp 7 i 2020) kan sees på 1:22:08, og løp 8 på 2:50:30 under.

Det andre løpet denne dagen går derimot ikke bra i det hele tatt. Det går en turbotrykkslange/skjøtestykke i første sving. Dette blir forsøkt fikset, men den går av igjen. Løpet blir likevel "fullført" for å få med noe poeng i tilfelle dette skulle bli nødvendig.

 

Sesongavslutning på Rudskogen, løp 9 og 10 12. September. Igjen er det 2 Porscher (på slicks) som får kjøre sammen med oss. Mener det er en 718 GT4  og og en 996.2 GT2. Målet er egentlig bare å safe inn en førsteplass i BMW Cup, men det frister å plage Proschene noe. Får en ulyd i det første løpet (som viser seg å være ufralig, løsnet eksosfeste), men det gjør at jeg slipper opp tidlig. I det andre løpet gjør jeg en tabbe (bomgiring i slakteren første gang) begge gangene jeg er på dem, og blir sperra av en alfa, så da er det egentlig tapt der også. Men det ender uansett med seier begge løp for vår del. Det blir noe hektisk mellom løpene med drivakselbytte og finne/fikse ulyden, men vi rekker det. 

1:03:58 og 3:30:20 i klippet under.

 

 

Når alt er over står vi igjen med å ha startet i 7 løp, med seier i 6 av de. Med andre ord 60 av 60 mulige poeng, og med det vinner vi BMW Cup klasse 1, samt BMW Cup i sin helhet. Stor takk til alle som har hjulpet, på verkstedet, på banen, og i bakgrunnen. En spesiell takk til konkurenten og kunde vår, Martin Verpe, som ved mer enn en anledning har forsynt oss med drivaksler! Vi står nå med strake seiere i både klasse og serie 2 år på rad, og dette hadde ikke vært mulig uten den fantastiske innsatsen så mange mennesker har lagt ned.

Et forsinket godt nyttår til bimmers.no!

 Share

5 kommentarer


Anbefalte kommentarer

Det er berging på Rudskogen 😂 se på tralla, den er ikke akkurat ok å ha på vegen. 

Trekkbilen er naturligvis e70en. Med samme motor som banebilen så jeg kan ta noe deler ved behov 🙈

Lenke til kommentar

Gratulerer! Artig å se på en så herlig blanding av biler.

Er det 330d eller 335d du kjører? Sto 335 på den ene videoen.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
1 time siden, ogee1 skrev:

Gratulerer! Artig å se på en så herlig blanding av biler.

Er det 330d eller 335d du kjører? Sto 335 på den ene videoen.

Takker :)

I forhold til reglementet blir det nok en definisjonssak. Men det er en e90 335d motor med TRF 35d retrofit kit for integrering i e46 👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...