Gå til innhold

Service hos forskjellige bilbutikker/forhandlere/verksteder

cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Autopower Hadde bilen (E46) inne for å bytte dørstopper samt at vindusheisen ikke var som den skulle. Da jeg fikk tilbake bilen var hele innsiden av døren møkkete og det så rett og slett ut som jeg hadde fått et annet dørpanel, men det hadde jeg ikke. Leverte den inn igjen for at de skulle fikse oljenivåsensor og dette fikset de bra. Tok da ikke noe for arbeidet av dette på grunn av det som hadde skjedd med dørpanel forrige gang. (Men jeg må likevel vaske/rense det selv)

Men jeg har opplevd at de har grei service. Kan komme til å bruke dem igjen da de har ganske gode priser, selvom de møkket til dørpanelet mitt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

BILKILDEN STAVANGER

excellente service

Var å skulle få lest av feilkoderer på en alarm som gjekk av i hytt og gevær.

Rett inn på verksted, mekanikeren koblet til leseren(selv om han var opptatt med en annen bil), fant feilen, og fant ut en annen feil i tillegg(vacumklokka ).

Og prisen? god jul og kjør forsiktig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handla hos Motortechnik noen ganger å de er svært hyggelilge hvis du skal bestille "trim" deler å dyre ting, skulle kjøpe ett powerfilter sett en powerblanket å noe annet som jeg ikke kommer på i farta.. det fiksa de på en uke å da måtte de ta det fra danmark, men da jeg skulle bestille ett dør deksel til 35.- å ett plast deksel tok det over 3uker før jeg fikk det å det hadde de på lager, snakk om å være dustete!! Men det er mye forskjellig blant delelager rundt om i norge, jobber selv som bilmekaniker å når noe må bestilles så kan det ta alt i fra 1min å har faktisk brukt 1time i tlf bare for å få bestilt en del!! De som ansetter folk burde sette en hvis standar for å oppeholde service/hyggelighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brages Bilforetning Ålesund utrolig god service, på linje med økern.

får hjelp med en gang man kommer inn. har også hatt bilen der for noe små fix, som var viktig, og dem kjørte bilen inn på verkstedet med en gang, og fikk den dagen etter. jeg hadde dårlig tid, fordi jeg skulle hjem til oslo igjenn, og da kunne jeg ikke ha kjørt så langt uten det BMW besøket, så ja.. god service.

Brages Bilforetning Ålesund er virkelig bra ja, er glad jeg har en så grei bmw forhandler i min hjemby.

Litt ot: Hvorfor har du brukt brages igrunn? Bruker du å være i Ålesund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

OS Bildeler

God serivce og greie priser.

Biltema Sandes

Kvaliteten på deler og utstyr varierer. Mye brukbart til fornuftige priser. BMWen fortjener kun det beste, så det er ikke Biltemadeler i den, men den gamle Audien min består nesten kun av Biltemadeler etterhvert.

Snap Drive Mariero (Stavanger)

Har sluttet å bruke dem selv om de er billigst på EU-kontroll. Stoler ikke på at de har de flinkeste mekanikerne. Sist jeg hadde Audien på EU-kontroll fikk jeg mangel på at det manglet varseltrekant. Jeg trodde da at denne lå i bagasjerommet, så jeg åpnet for å se etter... Det første jeg så da jeg åpnet var jo varseltrekanten.

Snap Drive Forus

Går ikke mer der heller! Gikk en liten tur i nabolaget mens BMWen var inne til EU-kontroll. Da så jeg at en ansatt brukte bilen bort til Essostasjonen for å kjøpe mat og Cola. Dette kalte de "prøvekjøring" da jeg konfronterte dem med dette etterpå.

Amcarsenteret / Mariero Auto (Stavanger)

Mariero Auto og Amcarsenteret er nesten samme firma. Holder til i samme lokaler, samme eier, og det virker som at de ansatte jobber for begge firmaene. Mariero Auto er forhandler av Kia og Daihatsu, og Amcarsenteret selger deler til, og er spesialist på alle amerikanske biler. Har aldri vært der med BMWen, kun med Arctic Trucken (Ford Excursion). Uansett så betjener de alle bilmerker på verkstedet. Fantastisk god service! Gir gode råd vedr orginale vs uorginale deler, og skaffer alt du vil ha. Du kan gjerne også komme med deler selv, nye eller brukte, som de monterer for deg. Priser på orginaldeler til amerikanske Ford ligger et par hakk under merkeforhandler.

Brødrene Kverneland Forus

Er blitt for stort og upersonlig. Jeg foretrekker bilverksteder der man kan bli med inn i verkstedet og se hva som foregår, og prate med mekanikeren.

NAF Senteret Stavanger (Sandnes)

Greit å ta EU-kontrollen hos noen som ikke tjener på å finne feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caprizone Tuning Må si meg overrasket over de som har fått dårlig kundebehandling der! :shock: Jeg for min del har fått meget god service der, og gode rabatter på diverse deler! 8) Kommer absolutt til å handle mer hos de! :wink:

PurePleasureStyling derimot.. Tviler på at det blir noe mer kjøp derfra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svendsen eksos Fredrikstad meget fornøyd med disse gutta. Holder avtalt pris selv om arbeidet tok over dobbels så lang tid som antatt. Prøvde seg ikke på å heve prisen engang. :)

Tronrud bil Fredrikstad hatt en bil på reprasjon der rep på kroner 40000kr skal ALDRI ha noe som helst med dem å gjøre. Skrev tilogmed klage til BMW norge på dem.

Brennes Sarpsborg Meget hyggelige å hjelpsomme. Rask bestilling av varer.

PedersenRacing Sarpsborg greie folk som holder det dem lover. Men stive priser!

Schmiedmann.no rask levering. Mye dårlige varer med tanke på passform osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte litt rundt for å hørte priser på hjulstillingskontroll, Ringte først BMW forhandlern i Tromsø (Trondsen Bil) di skulle ha 1800 for kontrollen PLUSS justering, så ringte jeg et lite verksted litt uten for byen å di tok 800 med justering....Gromm forskjell.....Di er også sinnsyk dyre på deler...ikke å anbefale.. Holder meg til GS Bildeler, di har fornuftige priser, å en rimelig frakt, 50 kr i frak uansett hva man bestiller :lol:

Merkelig at du synes GS er billigere enn Trondsen, for de fleste delene jeg kjøper er biligere på Trondsen :?

Når du i tillegg får kjempeservice der, og veldig effektiv leveringstid så må jeg si at jeg foretrekker de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondsen Bil Tromsø

Disse må jeg skryte av! Har bestandig vært veldig hjelpsomme og imøtekommende. De ringer, sender sms eller sender varer du har bestilt hjem til deg. Og du trenger IKKE å ha delenummert. Du trenger knapt å vite hvordan delen ser ut, så finner de dem til deg... Så disse har peiling på BMW! :D

De gir deg også tips om hvordan du kan løse eventuelle problem og slikt :D

Keep up the good work 8)

Stiller meg hundre prosent bak den påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Trondsen Bil Tromsø

Disse må jeg skryte av! Har bestandig vært veldig hjelpsomme og imøtekommende. De ringer, sender sms eller sender varer du har bestilt hjem til deg. Og du trenger IKKE å ha delenummert. Du trenger knapt å vite hvordan delen ser ut, så finner de dem til deg... Så disse har peiling på BMW! :D

De gir deg også tips om hvordan du kan løse eventuelle problem og slikt :D

Keep up the good work 8)

Stiller meg hundre prosent bak den påstanden.

Jeg også! Stiller meg også bak de over.

Veldig hjelpsomme og trivelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Strandveien Auto har jeg litt forskjellige erfaringer.

Verkstedet synes jeg ikke er så greit, etter tidligere erfaringer, hvor de ikke fant ut av hva som var feil, selv om de nærmest ble forklart det.

Men når det gjelder delelageret og salg, er jeg meget godt fornøyd. Alltid hjelpsom, og gode rabatter har jeg også fått. Faktisk så ringer de deg tilbake om du skulle være så uheldig å ringe i lunchpausen deres.

EEM-Sport er jeg også stort sett fornøyd med. Men da må jeg være der. Hadde den ene bilen til full sjekk, hvor tilbud skulle komme på mail for å ta alt sammen. Den kom aldri. Har også nå ventet i litt over en uke på pris på deler.

Det synes jeg er dårlig.

GS-bildeler har jeg handlet hos en gang. Og det blir den siste. Hadde bestilt lyktelister, og da de kom, mente jeg at dette var noe helt annet enn det som var bestilt.

Tok telefonen straks, og fikk beskjed om å ta et bilde og sende dem på mail.

Ble deretter oppringt av en annen fyr, som ikke hadde sett på bildet jeg sendte, men begynte heller å diskutere med meg.

Om det var noen som hadde gjort feil her, var det ikke andre enn meg.

Makan til kundeservice har jeg aldri opplevd.

Ellers har jeg nå begynt å bestille derer fra Bilelektro i Arendal. Meget god kundeservice, og bra på pris også. Der skaffes også både nye og brukte deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Strandveien Auto har jeg litt forskjellige erfaringer.

Verkstedet synes jeg ikke er så greit, etter tidligere erfaringer, hvor de ikke fant ut av hva som var feil, selv om de nærmest ble forklart det.

Men når det gjelder delelageret og salg, er jeg meget godt fornøyd. Alltid hjelpsom, og gode rabatter har jeg også fått. .

Her er jeg veldig enig :) Har tidligere dårlig erfaring med verkstedet hvor de fant forskjellig feil hver gang på forstillinga på min forrige Mazda. Dette er et par år siden no så kan hende de har blitt bedre.

Delelageret og salg var jeg innom på tirsdag hvor jeg fikk veldig god service. De var veldig høflige og hjelpsomme og virket skikkelig interessert i å hjelpe. Fikk også rabatt siden jeg er BmwCCN medlem så prisene var heller ingenting å si på.

Emm sport har jeg brukt tidligere og de har greie priser og arbeidet har jeg også intrykk av at blir skikkelig gjort. Så vi i Trondheim har 2 gode Bmw verksteder å velge mellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS Bildeler

Har handlet mye av de, og kan bare si at her snakker vi om rask levering(max 3 dager) dersom varen befinner seg på lager. kommer til å bruke de til det meste av slitedeler.

Motortechnik

Billige deler og rask levering. litt dårlige på info på mail dersom de ikke har varer på lager, og at leveringstiden kan bli noe lengre. men de svarer i allefall på henvendelser.

kommer til å bruke de til styling og slitedeler.

Koed

vel....Har bestilt varer der for 6000 kr (forhåndsbetalt) og de har enda ikke kommet. 3 uker siden denne bestillingen ble levert. Etter masse mas og skriving fikk jeg endelig en pakkesporing på en pakke på 10 kg som nå saaaaaakte beveger seg mot mitt postkontor.

litt skeptisk til å bestille derfra igjen. :?

Kallevold

bestilte black diamond bremseskiver til hele bilen her på søndag, det viste seg at jeg hadde surret litt med delenr, så de tok kontakt pr tlf og mail slik at vi fikk rettet dette opp på mandag. varene lå på posten her hos meg på torsdag.

Knall service og rask levering. anbefales. http://www.kollevold.no/blackdiamond/index.htm

Henger meg samtidig på den gode kritikken til bilradiospesialisten

Betilte: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1579

og: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1788

på søndag's kveld og hadde alt her på onsdag. kan legge til at jeg bestilte fra avdelingen i trondheim.

Styling tech

Bestilte 4stk baracuda felger derfra. samlet kr 14000.(forhåndsbetalt)

har fått 3 av de for 14 dager siden.

Den 4 lar desverre vente på seg. De svarer ikke på en eneste mail og tolmodigheten min holder på å ta slutt. F*** ta at de ikke kan sende en eneste mail tilbake bare for å forklare meg hva som skjer.

Kommer trolig Aaaaaldrig til å handle derfra flere ganger dersom de ikke kommer med en Veeeldig god forklaring. Merkelig at ikke kunder som betaler på forskudd blir bedre fulgt opp :evil:

Drive safe 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed

Forhåndsbetalte varer derfra på ca 5300,-

Ble hele tiden informert om status på bestilling, levering, etc..

Pakken var på litt over 20kg, 2 meter lang, 70cm bred, 170cm høy ca, og det tok 2 uker fra jeg bestilte til jeg fikk delene levert på døra.. 8)

Helt greie erfaringer derfra, bortsett fra noe dårlig passform på diverse deler.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...