plugg69 Skrevet Desember 21, 2006 Skrevet Desember 21, 2006 dere gutter som har peil på pioneer... hvor jorder dere? og med hvilken tykkelse.. har en pioneer DEH P75BT. har masse støy.. er jordet under dash, i torpedoveggen på passasjersida..
Søreng Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 har også samme spilleren som deg plugg69.. og samme bil. Jeg har jordet bak ved batteriet i en mutter der.. Men har også dynamostøy.. Men kanskje ikke så rart siden jeg la signalkablene på samme side som strømmen gikk.. Det fant jeg selvfølgelig ut etter jeg hadde lagt alle kablene og har ikke giddet å gjort noe med det ennå...
StigJ Skrevet Desember 29, 2006 Skrevet Desember 29, 2006 Jord spilleren rett i metall i dashen en plass. Hvis du bruker en kabel på på minst 4mm2 i tverrsnitt kan du trekke den til de originale jordingspunktene som sitter på veggen over venstre sparkepanel. Alltid viktig med tykk og god jording. Helst så kort som mulig. Forsterker jordes med like tykk jordingskabel eller tykkere enn plusskabelen. Hvis forsterkeren har dårlig jording vil den da prøve å få jording gjennom signalkabelen. Da ryker som regel spilleren siden det blir overbelastning.
316 Skrevet Desember 11, 2007 Skrevet Desember 11, 2007 Har jordet forsterkeren i feste til cdskifteren, som sitter festet i bagasjerommet. Det fungerer utmerket..
Leksje Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Det kan også føyes til at enkelte kjøpte kabler, f.eks fra biltema, har dårlige kontakter! Slik at det kan bli støy, det oppleves f.eks at sub(er) hopper fram og tilbake som om de spiller men det kommer ingen lyd! Dette kan fikses ved å sette en helt vanlig ledning fra signalkabelen, i selve kontakten, og rett i chassie til spilleren!
sh0rty^ Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 Det kan også føyes til at enkelte kjøpte kabler, f.eks fra biltema, har dårlige kontakter! Slik at det kan bli støy, det oppleves f.eks at sub(er) hopper fram og tilbake som om de spiller men det kommer ingen lyd!Dette kan fikses ved å sette en helt vanlig ledning fra signalkabelen, i selve kontakten, og rett i chassie til spilleren! Dette går vel under det å kjøpe utstyr av kvalitet ville jeg tro Takk for innspillet. mvh Lars
316 Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Jeg har jordet forsterkeren til et gammelt feste til en cdveksler, som sitter skrudd opp i bagasjerommet. Dette fungerer ypperlig, men hvor jorder dere deres forsterker(e)?
sh0rty^ Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 Jeg har jordet forsterkeren til et gammelt feste til en cdveksler, som sitter skrudd opp i bagasjerommet. Dette fungerer ypperlig, men hvor jorder dere deres forsterker(e)? Har jo batteriet bak i e30 325 så det er jo et ypperlig sted å jordet forsterkeren
Leksje Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Jeg har jordet forsterkeren til et gammelt feste til en cdveksler, som sitter skrudd opp i bagasjerommet. Dette fungerer ypperlig, men hvor jorder dere deres forsterker(e)? Jeg har jo ikke bmw, men vil tro de fleste har dette punktet i sin bil! Jeg fester jordinga til bilbelte festet mitt!
316 Skrevet Januar 1, 2008 Skrevet Januar 1, 2008 Har heller ikke BMW nå, så jeg tenkte så generelt bilstereo.
Radeon Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Har også en støy men finner ikke noe konkret svar på lista her. Jeg får en lav burelyd i stereoen når jeg skrur på Park/Kjørelysa. Spilleren er jorda i torpedoveggen, forsterkerene er jorda rett i batteriet bak. Noen som har vært borti el kjenner det problemet?
mrbatnes Skrevet Juni 4, 2008 Skrevet Juni 4, 2008 en jeg kjenner byttet børster/regulator på dynamoen, og da forsvant dynamosummingen helt sa han
B3KK15 Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Lurer på å skru Forsterkern under hatthylla på E34'n, noen som vet om det er en bra ide?
Radeon Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Burde ikke være noe problem. Like greit der som noe annet sted i bilen. Det som ikke er å anbefale er å skru forsterkeren past i basskassa da all vibrasjonen vil med tiden riste løs loddepunkter osv...
Mr.Me Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Vil gjerne tilføye et punkt på dynamostøydelen.Brent jordingsbane i spilleren. Dette er noe jeg har vært mye borti på jobben. Det kommer av enten for dårlig jording på forsterker eller spiller. Ofte kan støyen forsvinne hvis man jorder skjermingen på signalkablene. Har funnet ut at Pioneer spillere er ganske svake på dette punktet. De fleste spillerene vi får inn med brent jordingsbane har vært Pioneer. hva koster det eventuellt å få fikset denne "brente" jordingsbanen i spilleren på verksted? PS: pioneer deh-p8omp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå