Gå til innhold

Månedens bil oktober 2005

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sleit med å skrive svar til denne topicen!?

Men, helt enig i at det er en fantastisk bil, men når en bil er så nydelig, så går det på detaljene løs.

Treinteriør er greit i en 520, men her bør det være børstet titan interiør, evt carbon.

Og de pottene, rått med 4 rør, men de virket litt "lange"?

:roll:

Et eller annet med de?!?

Men felgene var meget riktige!!!

Men hvor mange nm er det i denne?

Men har sett det verre, på Skien BMW står det en M5 med tåkelys...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva som er galt med tåkelys på en M5? Dette er jo originalt!

mbilene_m5_e39_bld1.jpg

Ellers er jeg enig med deg ang. treinteriøret, i 97% av tilfellene så passer det bedre med annet interiør i en BMW. Tofarget skinn i setene er også uvant, men det blir vel en vanesak vil jeg tro? Enderørene hadde gjort seg bedre om de var blanke, men man kan jo ikke få alt her i verden, om valget hadde stått mellom M5 med blanke enderør eller Hartge M5 uten blanke enderør så hadde jeg nok glatt gått for en litt mer spesiell bil enn standardutgaven! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja, det er det jeg prøvde å få frem.

Denne aktuelle bilen jeg refererer til hadde de ettermonterte lysene over de orginalmontere grøftelysa, altså høyere opp.

Men husker ikke helt hvor?

Skjønner egentlig ikke hvorfor det blir kalt tåkelys og ikke grøftelys?!?

Og hvorfor det ikke er lov å kjøre med det og nærlys er meg også en gåtè?!?

Men tilbake til topic'en...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja, det er det jeg prøvde å få frem.

Denne aktuelle bilen jeg refererer til hadde de ettermonterte lysene over de orginalmontere grøftelysa, altså høyere opp.

Jeg må innrømme at jeg ikke klarte å utlede ekstralys utifra det du skrev, men det er en annen sak. E39 M5 med ettermonterte lys er vel neppe direkte vakkert... Det er ikke ekstra fjernlys da? Såkalte 1000-metringer, og at de var plassert mellom hovedlysene, foran grillen?

Skjønner egentlig ikke hvorfor det blir kalt tåkelys og ikke grøftelys?!?

Tåkelys - fordi det i all hovedsak skal brukes kun når det er tåke. Siden de er plassert så lavt vil de lyse lavere, og tåken ligger svært sjelden helt ned mot bakken. Som grøftelys har de kun en hensikt på ekstremt svingete veier hvor farten pga svingene er meget lav. I dagslys er de lovlige som kjørelys sammen med parklys, fordi da har ikke du noen nytte av lyskjeglen, men andre trafikanter har nytte av lyset inne i lykta for lettere å se deg - da spiller det ikke så stor rolle om det er over eller under støtfangeren dette lyset befinner seg.

Og hvorfor det ikke er lov å kjøre med det og nærlys er meg også en gåtè?!?

Fordi at du i mørket blender motgående trafikk med de, særlig dersom det er våt asfalt. Du vil også få feil lysbilde foran bilen, slik at ditt eget blikk vil ha fokus for nær bilen, noe som gjør at du ikke oppfatter farer før det sannsynligvis er for sent. I tåke eller tett snødrev så er hastigheten mye lavere, og da er det tryggere å se så nær bilen som tåkelysene lyser. Om det er tåke eller tett snødrev og du bruker både tåkelys og nærlys så blender du deg selv av refleksjonene fra tåke/snø.

Men tilbake til topic'en...

:)

No way! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UUtroolig fet bil.

Jeg syntes 2 farget skinninterilør er knalltøft, så lenge det er farger som passer sammen. når det er beige og sort, syntes jeg både tre er nydelig og børsta, men når det er sort, er helt klart aluminium penest. men for all del. har ikke noe imot treverket,

Må si jeg misunner bilen din litt. en vanvittig spessiel utgave! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...