Gå til innhold

Da ble det X5 !

runstra
 Share

Anbefalte innlegg

Knall bra bil!! Synd jeg ikke har råd til en X5, har tenkt meg en X3 så fort jeg får solgt mærsja.. :)

Er det noe billigere da? Med mindre du må ha ny..

Ser det dreier som en god slump ved ny bilkjøp ihvertfall:

Billigste x3: 447200,-

Billigste x5: 788900,-

En kan jo få toppversjonen av x3 under billigste x5 prisen... 693100,- :uh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser det er enkelte som sammenlikner E60 og E53, og det er bare en ting å si om det, de kan ikke sammenliknes, hvertfall ikke i mine øyne.

Kjørefølelsen som man har i en X5, er helt konge, sitter høyt, og virkelig ser ned på de andre bilene rundt deg, og alt dette med en solid følelse av luksus og trygghet.

(testbilen jeg prøvde kostet 1.100.000.- dette var en 04 X5 med 3.0da)

E60 er nok mer moderne, både av utseendet og interiør, men finish og klasse er dette to helt forskjellige biler.

X5 er ko bygd etter E39, og X3 etter E46.

Mht facelifte kom denne på 2004 modelen, altså niende mnd 2003.

Jeg holdt på å skaffe en slik bil for en kunde,(regga sent 03, altså 2004 mod facelift) med alt utstyr for ca 700.000.- med alt, men han valgt Audi A6 istedet gitt.

:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er enkelte som sammenlikner E60 og E53, og det er bare en ting å si om det, de kan ikke sammenliknes, hvertfall ikke i mine øyne.

Kjørefølelsen som man har i en X5, er helt konge, sitter høyt, og virkelig ser ned på de andre bilene rundt deg, og alt dette med en solid følelse av luksus og trygghet.

E60 er nok mer moderne, både av utseendet og interiør, men finish og klasse er dette to helt forskjellige biler.

Jeg holdt på å skaffe en slik bil for en kunde,(regga sent 03, altså 2004 mod facelift) med alt utstyr for ca 700.000.- med alt, men han valgt Audi A6 istedet gitt.

Les denne artikkelen...så forstår du bedre hva jeg mener... :lol:

http://forbruker.no/bil/tester/article1219790.ece

...og når du har lest artikkelen leser du hva svenske Teknikens Värld mener om E60/61 525xi... :wink:

http://www.autopower.se/modellguiden/e60.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som er skikkelig lei av BMW´s skiftende forkortelser mhp. modellbetegnelser ?... :?

Hvorfor het BMW 4x4 i relasjon til E34 f.eks E34 525ix, mens dagens 4x4 i relasjon til E60 heter f.eks E60 525xi ? ...og hvorfor heter 4x4 systemet xDrive og ikke x-Drive ? ... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne artikkelen...så forstår du bedre hva jeg mener... :lol:

...og når du har lest artikkelen leser du hva svenske Teknikens Värld mener om E60/61 525xi... :wink:

http://www.autopower.se/modellguiden/e60.asp

Leste begge artikklene, og har stor respekt for teknikens varld, men skjønner ikke helt greia.

E60 er en fantastisk bil og mye mer moderne bil en E53 siden denne er bygd fra E39.

Men følelsen du får av å kjøre disse to bilene er totalt forskjellige.

Er ikke slik at jeg har prøvd disse bilene og sammenliknet disse ned til den minste detalj.

Men følelsen av å kjøre en E53, kan ikke sammenliknes med å kjøre en E60/61 med 4 hjulstrekk.

Finishen i en X5 er også (min personlige mening) betydelig høyere enn i E60, og for den saks skyld lysår foran X3.

Noe også E39'en var ifht E60.

Ser kr forholdet her også, men for min del så gir E53 meg veldig mye mer enn E60/61, men jeg har riktignok ikke prøvd Xi'en.

Det er en følelse jeg har, og den har ingenting med fornuft å gjøre .(unntatt kanskje sikkerhet) tror man må prøve begge disse bilene.

Er bare så lei av at folk disser X5, virker som en ola nordmann greie, missunelse greie, fikser ikke det...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at en X5 er litt mer sikker. kommer du front mot front E90 325 mot en X5 vet vi hvem som kjøre leiebil resten av veien og hvem som drar hjem i en brun/sort pose...

X5 er med andre ord for puslinger...det er Hummer H1 som gjelder for gutta boys...kun 418000,- kroner... :lol:

http://www.hummer.no/salg_104.pdf

EDIT:...salgsannonsen virker kanskje noe gammel... :?

Har ikke prøvd H1, men H2. Men etter det jeg kan forstå, så har H1 enda verre veiegneskaper enn H2. Disse bilene kan ikke sammenlignes med X5 i det hele tatt. Skal man verve seg i krigen, velg H1, skal man ha noe mere enn en "sprek" traktor med 4hjul og ratt, kjøp X5.

Hummer en knall tøff og se til (ikke H3`en), men ikke noe tess i trafikken. Kjenner bare til to tidligere eiere, og begge solgte da den ble for "slitsom". Kult i begynnelsen, men man skulle heller valgt X5 for veien og en Traktor for skogen. Kompromi her er meget vanskelig. RangeRover har vel kommet nærmest, mener jeg da.

X5 er pr idag faktisk en bil jeg drømmer mere om enn M5. Men den fikk en hard intern "konkurent" i nye generasjon E61 med xDrive synes jeg.

X5 med den "nye" 3liters diselen på 272hk og siste generasjon xDrive hadde vært noe.

Men holder fortsatt knappen på X5 for min del. Helt konge å sitte der oppe å kikke ned på alle andre og samtidig få god BMW kjøreopplevelse.

Sier litt annonsen også :lol:

4 trinns automat, skivebremser foran og bak
lyd- og varme isolering, halogen hovedlys
stoler med høj ryggstø og sidestøtte, låsbart hanskerom,

3 punkts belter, dørlomme (begge sider)

konsoll med koppholdere,

højkvalitet stålfelger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...