Gå til innhold

E65 Prøvekjørt i dag !

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Mitt poeng var nettopp ikke å være personlig i forhold til Håkon´s venn eller Ove Kvam. Jeg kjenner ingen av personene og jeg kan derfor heller ikke uttale meg om "hvem, hva, hvor" i forhold til hverken "Mike" eller Ove Kvam. Det var omstendighetene (slik vi kjenner dem) vedr. bilmodell og alder på sjåførene jeg reflekterte over. Jeg er forøvrig vokst opp i det samme området som Håkon, men jeg kjenner ingen 20 åringer som kjører rundt i deres egen E65. Ikke fordi de ikke har penger til den, men fordi deres "image" nok ikke helt passer til bilen for å si det på den måten. E65 er en formidabel bil, men den signaliserer høy sigarføring mer enn den signaliserer en aktiv livsstil som er naturlig for 20 år gamle menn. Og i den sammenheng er E90/91 en mer passende bilmodell vil jeg tro... merkelig derfor at Ove Kvam ikke fikk lov til å prøvekjøre den. Kanskje han heller skulle ha spurt om å få prøvekjøre en E65 ?... :lol:

Det er forøvrig mindre klokt å stigmatisere folk... gamle som unge... utelukkende fordi de er formuende. Mange familier har tjent virkelig store penger de siste 10-15 årene og det er faktisk ikke lenger uvanlig at selv små barn har større eier-aksjeandeler i forskjellige virksomheter. De vokser opp i relativ rikdom og behøver heller ikke å bekymre seg over fremtiden vedr. personlig økonomi. Hva dette fenomenet så betyr for samfunnet gjenstår å se, men det er en helt annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei alle sammen

Er noe her som sier meg at han Håkon er en liten pappa gutt!!! En ting jeg alltid har lurt på er hvordan han får lånt en bil der oppe på stenshagen sånn uten videre. For det første så er de fleste 7 seriene de har der oppe komisjonsbiler eller hva man skriver det, altså de brukte da! og jeg kjenner han som er sjef på bruktbilavdeligen på stenshagen veldig godt og jeg vet også at han sjekker deg ut på kreditt osv osv. Det andre er at forsikringen de har på disse bilene (prøveskiltene) er som regel for personer over 23 da det er billigere for bilforetningen og deres kunder som regel er over 23.. Jeg tror ikke en bilselger går så lett på den som om å si til han.. hey vi går å ser på den 745ia autozentrum har i stede, for han selgeren skjønner fort hvor seriøs en kunde er. Og fortell meg en annen ting? hvorfor skal man prøve kjøre en bil i dress a???? skjønner egentlig ikke pointe med dette her altså, men jeg selv er 20 år, og jeg kjøpte bilen min der på stenshagen for noen år siden og når jeg prøvekjørte den så sjekket han kreditten til både meg, mamma og pappa. Og dette var en bil som kostet meg 141000 kr.. Så enten så kjenner du noen der nede Håkon eller så har dere sagt noe annet. En bilselger går ikke på den at du skal se på en annen bil i stede bare fordi han skal være med å sitte på i bilen mens den blir prøvekjørt!!!!

Skjønner at du har vondt for å forstå det, men det er faktisk slik at det en selger er aller mest redd for er å miste et salg.. altid litt snedig å se hvor langt folk digger å strekke seg for å selge noe, og realiteten er jo den at vi faktisk bare kunne gått til noen andre.. det er mange 735 og 745 til salgs, så jeg skjønner godt at selgeren ikke ville sjanse på det... brukte 7'ere er kanskje ikke den mest lettsolgte bilen av alle.. ( men det var en annen 7'er der som vi egentlig var mer interessert i som ble solgt rett forran nesen vår.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

Er noe her som sier meg at han Håkon er en liten pappa gutt!!! En ting jeg alltid har lurt på er hvordan han får lånt en bil der oppe på stenshagen sånn uten videre. For det første så er de fleste 7 seriene de har der oppe komisjonsbiler eller hva man skriver det, altså de brukte da! og jeg kjenner han som er sjef på bruktbilavdeligen på stenshagen veldig godt og jeg vet også at han sjekker deg ut på kreditt osv osv. Det andre er at forsikringen de har på disse bilene (prøveskiltene) er som regel for personer over 23 da det er billigere for bilforetningen og deres kunder som regel er over 23.. Jeg tror ikke en bilselger går så lett på den som om å si til han.. hey vi går å ser på den 745ia autozentrum har i stede, for han selgeren skjønner fort hvor seriøs en kunde er. Og fortell meg en annen ting? hvorfor skal man prøve kjøre en bil i dress a???? skjønner egentlig ikke pointe med dette her altså, men jeg selv er 20 år, og jeg kjøpte bilen min der på stenshagen for noen år siden og når jeg prøvekjørte den så sjekket han kreditten til både meg, mamma og pappa. Og dette var en bil som kostet meg 141000 kr.. Så enten så kjenner du noen der nede Håkon eller så har dere sagt noe annet. En bilselger går ikke på den at du skal se på en annen bil i stede bare fordi han skal være med å sitte på i bilen mens den blir prøvekjørt!!!!

Hvorfor han prøvekjørte bilen i dress, kanskje han nettop hadde vært på jobb eller var ennå på jobb. Er ikke alle som jobber som håndtverkere og mekanikere vet du :wink: jobber selv som eiendomsmegler og går i dress daglig, er du sånn en person som skal hakke ned på meg pga. av det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår begge sider her.

På den ene siden kan det være motbydelig å se små drittunger med gullkorta til sin rike pappa fra Ullern, kjøre feite biler, uten å ha begrep om en dritt...

På den annen side, hadde jeg hatt spenna, eller fatter for den saks skyld, så hadde jeg dumpet E90'en, og løpt og kjøpt med en 650 cab på dagen -selvsagt!

Til de som faktisk har penger (IKEA sjefen) som kjører en gammel Volov, så er den han om det, men det virker veldig bortkastet for å si det slik, livet er til for å leves, nytes!

Jeg driter i folk som går i dress, selvsagt noen syns det er veldig gildt, og dem om det.

Det som er verre, er evt folk som skryter på seg ting, og ikke gjør noe mer enn som så.

Gjør det beste ut av din egen situasjon, og vær fornøyd med det, istedenfor å misunne naboen, for finere dame, bil eller whatever!

Og er du ikke fornøyd med din egen situsajon, gjør noe med det, og slutt å sutre!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er til dels enig med en del her, uten at jeg skal gå for mye inn på det. Jeg vil bare kommentere en ting. har en penger, hvorfor kjøre en 316?. Nei, hadde jeg hatt ræva full av penger hadde jeg klint til med den feiteste BMW'en!

Pen bil dere har tittet på. Det blir kjøp nå altså? :)

Hvis jeg skal kommentere en liten ting syntes jeg det kanskje var litt teit å komme i dress og solbriller. greit nok å komme i dress, men solbriller da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komme i solbriller..???

Selv om han står ute med solbriller betyr ikke det at han gikk inn i salgslokalene med solbrillene på.

Legger du igjen solbrillene hjemme når du handler bil eller?

Mange teite innlegg her i denne tråden synes jeg.

Tål at andre har penger davel...

Ufattelig mange som generaliserer på det forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komme i solbriller..???

Selv om han står ute med solbriller betyr ikke det at han gikk inn i salgslokalene med solbrillene på.

Legger du igjen solbrillene hjemme når du handler bil eller?

Mange teite innlegg her i denne tråden synes jeg.

Tål at andre har penger davel...

Ufattelig mange som generaliserer på det forumet her.

Så utrolig enig med deg på akkuratt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg noen gang nevnt at han gikk inn i salgsavdelingen med solbriller?

Jeg vil helst ikke kommentere det nederste bildet når han er med solbriller! Jeg skjønner godt at den "komme" kunne misforståes, så det beklager jeg!

Om jeg legger igjen solbrillene når jeg skal handle bil?

Skal jeg være ærlig ligger de i lastebilen, og lastebilen bruker jeg ikke når jeg handler bil. så svaret må bli, ja de ligger igjen "hjemme" når jeg handler bil.

Men jeg er enig. det er alt for mye Off Topic i denne tråden, selv om Håkon selv sa det var greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er veldig kjipt gjort. Da er det jo bare å gå et annet sted... mulig de sjekker hvordan man ser ut

så når man ser ut som man trenger en runde "tar and feather" så får man låne bil? bin laden er kulere enn pappagutter :rompe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...