Gå til innhold

Forstillingen??


TheMan
 Share

Anbefalte innlegg

Satt på sommerdekkene på min e-34 for et par dager siden, 225/40/18. Dekk og felger var nye i fjor. Når jeg nå kjører i 80-90km/t drar fremdekkene mot siden, og det ganske kraftig, de kan dra til begge sider, merker ikke noe særlig til dette i lavere fart. Det jeg lurer på; er om det er forhjulstillingen så må stilles litt, eller er de noe annet? Hadde dekkene på i fjor og da merket jeg ingenting og heller ikke med vinterdekkene i vinter.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt bør du ha rundt 40 psi i lavprofildekk. Ellers kan sporing og vibrasjoner skyldes slitte foringer eller forstilling i offside.

PS. Enkelte lavprofildekk kan begynne å spore kraftig når de er halvslitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet på min, har i tilegg ett støttestag som går på stabstaget foran som er slitt (Sier dunk dunk) skal skifte det, men kan dette ha noe å si?

Hadde felgene/dekkene på enE28 før merket da ingen sporing, 225/40 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet på min, bare at det er en E28. Denne ble slik etter at casterstagforingane ble slitte og sier klunk-klunk. Så du har sikkert et par slitte foringer i forstillinga di. Forbanna bmw drit altså. ALLE bmw`er må jo ha nye foringer til slutt, en jobb som kommer på 20.000 for å bytte alle foringene foran og bak på merkeverksted. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt bilen på verksted, fikk sjekket forstillingen, den var litt ute av stilling og ble justert og da kom det seg :D Fikk også beskjed om at venstre stab.stag var noe slit men at dei ikke var nødvendig å skifte den enda. Er det stab stag på begge sider? Er det ikke et som går fra den ene siden til den andre? Noen som hvet hva det evt koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er berre eit stab.stag framme men det er festa i eit nytt stag i kvar ende som heiter linkstag, når desse staga er slitt dunker dei fælt når ein treffer humper. Desse staga har ikkje innvirkning på hjulstillinga. Ein vil altså ikkje få noko sporing når det er slakk i linkstaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...