Gå til innhold

Argumenter BMW mot OPEL

Rope
 Share

Anbefalte innlegg

Opel er sommerbil fordi den ikke tåler saltet?

Jobba på Opel i et par år og kan ikke si meg kjempeimponert over kvaliteten. MYE feil både med gammelt og nytt, men endel av bilene lider nok av eiere som gir f... Vanlige Opel er ikke akkurat entusiast-biler.

Opel hadde et par kule modeller (utseendemessig) 70-tallet, men siden de begynte med forhjulstrekk har det bare vært trist. Opel var aldri, er ikke og vil aldri bli en konkurent til BMW. To forskjellige klasser på alle nivåer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dere kjenner kanskje til klassikeren "Manta Manta"?

http://www.youtube.com/watch?v=SWMa2QrOBGM

De syv første minuttene er fine, med kappkjøring mot Golf 2 Rieger og en oppjazza MB W201 (muligens AMG).

På ca 37 minutter taper Mantaen et dragrace mot en da speller ny E36, da Mantaen i kjent Opel-stil havarerer.

Fra ca 40 min er det en fin jakt, Manta vs Ferrari 328 GTB.

Fra 1.16 er det streetrace Manta vs MB W201 igjen.

Mye badass-kjøring og friske stunts.

Vin Diesel kan ta seg en pille...

Dette er tysk bilkultur på sitt beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hva slags opel har du da???
Jeg burde nok skrevet lisensprodusert i sånne kaninører " ". Min måte og si det på Geier. Bilene e39 og omega B er konstruksjonsmessig helt like bortsett fra at BMW'en har forhjula litt lenger frem. Tilmed stolene i en omega B er utformet eksakt likt som i BMW'en. Men enig i diesel uten og ha hatt noe nyere enn 95. BMW-6eren til BMW er overlegen til min kjørestil. I Opelen nå har jeg 2.5V6 og en helt ålreit motor til daglig men til aktiv kjøring holder den ikke mål! Her synes jeg BMW e39 523 går opel V6 en høøøyyy gang :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi gammel opel mot bmw så tror jeg ikke at monzan må blandes inn for den er stygg :) c coupe mot en 02 feks så kan du gå å spørre folk på gata. Ingen blir enige her uannsett . Bmw er vinterbil å opel sommer bil :) skal også sies at opel lager å har laget alt for mange stygge biler men det har bmw også for de har jo 5 serie å 7 serien som har sett stygge ut siden tidenes morgen med unntak av e28 !

Det at du synes de siste 5 seriene ikke er noe er jo selvsagt en smaksak og det er greit. Selv så syens jeg at, bortsett i fra F10 så er E39 og E34 blandt de fineste 5-seriene som er laget, og det tror jeg mange er enige i! Og ja! BMW er gode vinterbiler, som eneste bakhjulstrekker som faktisk funker om vintern :wink:

Og når det gjelder sammenlikning så tror jeg nok flertallet hadde valgt BMWen framfor Kadetten altså, jeg skal ikke være trangsynt men man må trekke fram noe litt bedre hvis man skal sammenlikne mot BMW! F eks en helt annet merken en Opel

cpf6jmpz6smtw1io0fw2.jpg

Kadett C er absolutt en kul gammel bil, men mot denne under her har den ikke sjans. Kan ikke sammenlikne Kadetten mot 02 da den kom tilbake i 68 og har en helt annen karosseritype

d36yd03jzxecp95dq0hk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal argumentere for at den ene bilen er bedre enn den andre. Biler er en smakssak, og det kommer helt an på hvilke biler du sammenlikner med.

Alle bilmerker har laget flere kule biler, så merkesfanatismen deres er det på tide å vokse av seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi gammel opel mot bmw så tror jeg ikke at monzan må blandes inn for den er stygg :) c coupe mot en 02 feks så kan du gå å spørre folk på gata. Ingen blir enige her uannsett . Bmw er vinterbil å opel sommer bil :) skal også sies at opel lager å har laget alt for mange stygge biler men det har bmw også for de har jo 5 serie å 7 serien som har sett stygge ut siden tidenes morgen med unntak av e28 !

Det at du synes de siste 5 seriene ikke er noe er jo selvsagt en smaksak og det er greit. Selv så syens jeg at, bortsett i fra F10 så er E39 og E34 blandt de fineste 5-seriene som er laget, og det tror jeg mange er enige i! Og ja! BMW er gode vinterbiler, som eneste bakhjulstrekker som faktisk funker om vintern :wink:

Og når det gjelder sammenlikning så tror jeg nok flertallet hadde valgt BMWen framfor Kadetten altså, jeg skal ikke være trangsynt men man må trekke fram noe litt bedre hvis man skal sammenlikne mot BMW! F eks en helt annet merken en Opel

cpf6jmpz6smtw1io0fw2.jpg

Kadett C er absolutt en kul gammel bil, men mot denne under her har den ikke sjans. Kan ikke sammenlikne Kadetten mot 02 da den kom tilbake i 68 og har en helt annen karosseritype

d36yd03jzxecp95dq0hk.jpg

altså, om bmw hadde noe motor, så er den fortsatt ikke like pen og tøff som kadetten der... men putter man i en 3,0 24 v i den kadetten, så kan ikke den bmwen henge med på banen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, greit! Sammenlikn Kadett C med 02, men bare ikke glem at 02en kom i 68 og Kadetten en i 73. 5 år har litt å si i bilverden også når det gjelder design og utforming, men kan jo f eks prøve å sammenlikne 2001 mod E38 og 03 E60 som ikke er mer en to år ifra hverandre :) 02en hadde kun to år igjen når Kadett C kom og glem heller ikke 2002 Turbo når man sammenlikner disse to :)

Ang Diplomaten og CSen så bli bildet ett helt annet ja, nå ser jeg at CSen ikke bare er dobbelt så pen, men totalt overlegen i designet. Opel var alt for opptatt av å ape etter amerikanere på sine luksus modeller, BMW kjørte sin egen linje :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Opel var alt for opptatt av å ape etter amerikanere på sine luksus modeller, BMW kjørte sin egen linje :wink:

Adam Opel AG har vært 100% eid av General Motors siden 1931... og da blir det helt feil å snakke om at Opel aper etter amerikanerne.

Frem til WW2 var Opel faktisk Tysklands største bilprodusent og blandt de største etter krigen. Det var først på slutten av 80-tallet at ting begynte å utvikle seg feil for Opel samt at konkurransen ble mye tøffere i de markedene Opel satset på.

Opel hadde en enorm produksjon allerede på 70-tallet. I 1972-73 var f.eks den årlige produksjonen på nesten en halv million biler. Dette forteller litt om hvor populære modellene fra Opel var. 10 år senere solgte BMW i Europa knapt flere E28 varianter totalt i løpet av hele produksjonsperioden (1981-87).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, greit! Sammenlikn Kadett C med 02, men bare ikke glem at 02en kom i 68 og Kadetten en i 73. 5 år har litt å si i bilverden også når det gjelder design og utforming, men kan jo f eks prøve å sammenlikne 2001 mod E38 og 03 E60 som ikke er mer en to år ifra hverandre :) 02en hadde kun to år igjen når Kadett C kom og glem heller ikke 2002 Turbo når man sammenlikner disse to :)

Ang Diplomaten og CSen så bli bildet ett helt annet ja, nå ser jeg at CSen ikke bare er dobbelt så pen, men totalt overlegen i designet. Opel var alt for opptatt av å ape etter amerikanere på sine luksus modeller, BMW kjørte sin egen linje :wink:

Ape gjorde de nok ikke akkurat, GM eide jo opel den gangen og. Og de hadde ikke bare en finger, men hele høyrearmen med i spillet her... mao ikke noe valg...

Heldigvis er folk forskjellige, utrolig kjipt om alle likte de samme bilene.. hehe

Jeg vil også si at diplomat er ikke den peneste opelen produsert, men du fant da et bra bilde likevel. Den på bildet kom ikke sånn ut fra fabrikken, den ble ombygd til coupe hos en ekstern karrosserimaker. Min favoritt er commodore A/Rekord C

196650_175521302499589_100001251600516_446138_72445_n.jpg

Slenger med et par bilder av min Rekord C også

IMG_9472.jpg

geier037.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Geier, nostalgi på sitt beste :applause:

1ste bilen var C-rekord 2dr Caravan, gull med de obligatoriske matte stripene på panseret 8)

Bilen på bildet er foresten utstyrt med Jaguar V12 :D

Diplomaten er bygget av Karmann, samme som BMW CS.

Har du bytta ut den mattsorte Commodore-grillen, ser du har blank org på nederste bilde?? Penere den synes jeg :D

Okei, greit! Sammenlik
Tenkte mer på strl og prisklasse fredrik 90:D
Opel var alt for opptatt av å ape etter amerikanere på sine luksus modeller

Ja der er jeg enig, men ikke bare på de store. En 58 Opel Rekord er vel egentlig bare en krympet 54 Chervolet mens dashbordet i en tidlig Camaro er det samme som i Ascona A.

Virka andre veien for meg for jeg hadde ikke kjøpt en gammel Camaro for å oppleve intreøret jeg raste rundt i når jeg var 19. Så enig med Fredrik 90, BMW'en har noe mer klassiske linjer. De sier noe mer sport hos BMW en Opel :D Jeg anser meg foresten som en grynende skrivespire og helten min kjører BMW 2500 CS i ene boken :oops:

Adam Opel AG har vært 100% eid av General Motor
Omegan min er Opel i Europa, Vauxhall i england og Cadillac i US men Chevrolet i Sør-Am. Greit med samarbeid #-o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Opel var alt for opptatt av å ape etter amerikanere på sine luksus modeller, BMW kjørte sin egen linje :wink:

Adam Opel AG har vært 100% eid av General Motors siden 1931... og da blir det helt feil å snakke om at Opel aper etter amerikanerne.

Frem til WW2 var Opel faktisk Tysklands største bilprodusent og blandt de største etter krigen. Det var først på slutten av 80-tallet at ting begynte å utvikle seg feil for Opel samt at konkurransen ble mye tøffere i de markedene Opel satset på.

Opel hadde en enorm produksjon allerede på 70-tallet. I 1972-73 var f.eks den årlige produksjonen på nesten en halv million biler. Dette forteller litt om hvor populære modellene fra Opel var. 10 år senere solgte BMW i Europa knapt flere E28 varianter totalt i løpet av hele produksjonsperioden (1981-87).

Å ape etter var kanskje ett litt for vidt begrep, men ser man på Opel Kaptein, Admiral og Diplomat så kan man ikke unngå å se at de har hentet litt inspirasjon fra USA. På 50 og 60 tallet så var jo amerikanerene på verdenstoppen hva angår biler, både design og inovasjon :)

Forøvrig Fredrik så er ikke spørsmålet hvem som er størst, eldst eller har laget flest biler :) Opel har så absolutt en spennende historie og masse spennende modeller på samvittigheten, langt flere enn det VW og Ford kan stille opp med :) Men når det kommer til design som det er snakk om her, så ligger BMW langt over for min del :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...