Gå til innhold

Ny bil på meg også.. E46

Share

Anbefalte innlegg

hvordan er det 2,2l i den når det er en 320?

2.2l motoren kom i 320i, da blandt annet facelift av 5 serien kom. Som det ble nevnt i et annet forum var grunnen til at BMW måtte gå opp på volum i 2 litern er fordi at folk krever mer hk og de må følge utviklingen, og siden BMW sin filosofi går jo hovedsaklig ut på ingen turbo motor, så for å holde på filosofien og økt effekt, klarer de ikke dette med 2 liter. De vil nok helt sikkert få 170hk ut av 2 liter, men da er det ikke sikkert at holdbarheten og garantien vil være slik som forventet fra kunden!

Feks. i E90 318i sitter det blandt annet en 2.0 motor, 523i/323i er det en 2.5, i 535d sitter det en 3.0 BiTurbo og i blandt annet 550i sitter det en 4.8l motor. I E39 facelift, E60 og E46 520i/320i sitter det en 2.2l motor. I dagens 320i og 120i sitter det 2.0l motor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke felgene var helt feil jeg....

Multifunksjonsratt er digg! hadde ikke overlevd uten cruisekontroll når jeg kjører lange strekninger.

Hva med noen angel eyes ringer? det er nice og rimelig oppgradering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok til at jeg får på noen M fangere etterhvert, multiratt kommer også hvis jeg får tak i noe brukt.

Felgene syns jeg egentlig er helt greie til denne bilen, men det er jo en smaksak. :roll:

og til Kææks: Ja kjøpte den av en i Elverum, kjenner du han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med fin bil.. hvordan er motoren i denne i forhold til e46 323 som også har 170hk??

Jeg har ikke prøvd E46 med 2,2, men har kjørt en del 523 med 2,5 og 520 med 2,2. Forskjellen for mannen i gata er ørliten, største forskjellen jeg synes er at 2,5l leverer effekten på en annen måte enn 2,2. 2,2 kan virke "sprekere" enn 2,5, men jeg syns den fort blir litt "masete" ihvertfall med automatgir. Mener at 2,5l leverer jevnere og har mer stabil effekt på alle turtall enn det 2,2l virker for å ha. Sier ikke at 2,2l er dårligere enn 2,5, som sagt over vil de fleste aldri merke noen forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med fin bil.. hvordan er motoren i denne i forhold til e46 323 som også har 170hk??

Jeg har ikke prøvd E46 med 2,2, men har kjørt en del 523 med 2,5 og 520 med 2,2. Forskjellen for mannen i gata er ørliten, største forskjellen jeg synes er at 2,5l leverer effekten på en annen måte enn 2,2. 2,2 kan virke "sprekere" enn 2,5, men jeg syns den fort blir litt "masete" ihvertfall med automatgir. Mener at 2,5l leverer jevnere og har mer stabil effekt på alle turtall enn det 2,2l virker for å ha. Sier ikke at 2,2l er dårligere enn 2,5, som sagt over vil de fleste aldri merke noen forskjell :)

Gamlingen har E46 med 2,2 literen og manuell gir. Den bilen er rett og slett helt knall. Virker langt hvassere enn min 2,0. Jeg ville valgt 2,2 literen foran 2,5 literen anytime, med mindre man skal ha automat da. 2,2 literen passer dårlig sammen med automat.

Forøvrig likte ikke jeg felgene heller. Bilen ellers ville jeg ikke gjort noenting med. Den var nydelig. Synes også at original coupe-frontfanger er vel så fin som en M-front.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...