Fredrik Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Nå koster Navi Professional 64000 NOK i Danmark (til E60). Ikke rart E9 ser etter alternative metoder. En 520D koster forresten 712 000 NOK i Danmark, en 320D koster 571 500, og en stakkarslig 116i koster 373 000 NOK! Se http://www.bmw.dk/ for flere helt ville priser! Poenget er vel nettopp at jeg ikke ser etter alternative "metoder"... poenget er at jeg ikke har bruk for hjelp til navigasjon i bilen. Dette er en motegreie som langsomt kommer til å fade ut den dagen man kan få et tilsvarende system i mobiltelefonen... og det er ikke lenge til. Ellers er vi enige om at nybilprisene i Danmark er galskap, men det er en annen diskusjon...
Saltkjelen Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 Håkon - Navigasjonssystem professional koster iht. finn.no 28500kr ved nybilbestilling. Jeg har nå satt opp lån med og uten med en egenkapital på 100 000 kr og nedbetalingstiden er 7 år- Med navigasjonssystem professional Lånebehov: 528 500 Terminbeløp: 7 843 Rente: 6,00 % Etabl. + tingl.: 3 210 Uten navigasjonssystem professional Lånebehov: 500 000 Terminbeløp: 7 426 Rente: 6,00 % Etabl. + tingl.: 3 210 Greit, det utgjør ikke så mye i månedprisen, men for mange har det virkelig noe å si. Jeg kan jo ta meg i et eks. månedsbeløpet når jeg bestilte bilen min med et lån på 7 år betalte jeg ca 5100kr i måneden. Pga. renteøkning betaler jeg nå nesten 5600kr. Mao. har det økt med 500kr i måneden på kun 2 år. Det er mange som ikke tåler en renteøkning og derfor har denne professional navigasjonen noe å si..
Hakon Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 jeg forstår det du sier.. det er helt logisk.. men om det i utgangspunktet er så marginalt er det kanskje ikke noen god ide å kjøpe en slik bil uansett.. man må jo kunne ta høyde for at renten går opp... Jeg vil i alle fall foretrekke å ha navigasjon integrert i bilen sammen med de andre funksjonene, som f,eks iDrive til BMW, MMI til audi eller Command til Merc. såfremt det er økonomisk forsvarlig... 64.000 for navigasjon i danmark... det blir kanskje litt vel rått...
Fredrik Skrevet Juli 1, 2006 Skrevet Juli 1, 2006 jeg forstår det du sier.. det er helt logisk.. men om det i utgangspunktet er så marginalt er det kanskje ikke noen god ide å kjøpe en slik bil uansett.. man må jo kunne ta høyde for at renten går opp... Jeg vil i alle fall foretrekke å ha navigasjon integrert i bilen sammen med de andre funksjonene, som f,eks iDrive til BMW, MMI til audi eller Command til Merc. såfremt det er økonomisk forsvarlig... 64.000 for navigasjon i danmark... det blir kanskje litt vel rått... Å kjøpe en ny bil i Danmark er ikke økonomisk forsvarlig... og spesielt ikke hvis man skal låne store deler eller hele kjøpesummen. Jeg låner konsekvent ikke penger til bil og derfor blir det mer eller mindre standardmodeller for min del... ekstrautstyrslisten til BMW flår deg jo ganske enkelt levende. Klima, metallakk, cruise holder for min del når den nye 2007 E91 325i skal kjøpes om 3-4 måneder...
Saltkjelen Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Det blir bra, bmwE9. Jeg prøvde nå å skreddersy en 520sdA og prøve å spare litt på utstyrslisten. Når jeg hadde krysset av det jeg skulle ha ble det ekstrautstyr for 250 000kr. Mao. kostet en 520sdA over 700 000. Det er det ikke verdt, da det finns feks. 525dA med sekser og et godt utstyrsnivå med feks. 10 000km på telleren til en rimeligere pris. Siden jeg hadde kommet opp i den prisen var det uaktuelt å se mer på det, så jeg sjekket hva en 520sdA med alt utstyr hadde kostet.. En ny 520sdA med ALT utstyr koster iht. finn.no 982 500kr.. Da har jeg puttet oppi utstyr for en nette sum av 500 500kr.. For et par år siden på Autozentrum kostet en E61 530d med 218hk og 500Nm ca 1 050 000kr med det meste av utstyr. Når en ser i ettertid er det helt klart at prisene til BMW har steget med årene, iallefall ekstrautstyret.. HVIS finn.no sine priser stemmer overens med det BMW sier.. Nå har ikke jeg undersøkt med BMW om hva det koster, så jeg går utifra finn.no sine priser...
Lars89 Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 500K er ren galskap! På BMW.se får jeg kun 259K i ekstrautstyr på en 520sda. Anbefaler bmw.se da de er tidlig ute med specs på nye modeller og har en veldig brukervennelig "bygg din bil"-funksjon(kan ikke sammenlignes med den tyske utseendemessig) Her er den tyske: http://www.bmw.de/de/interaktiv/car_configurator/index.html?carId=M_CP
Saltkjelen Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Har du en link til den svenske? Har også sett at bmw.se er kjappest ute med å oppdatere. For et par måneder siden var Night Vision kun der. Fantes ingen andre steder jeg visste om som hadde lagt til blandt annet dette..
Lars89 Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Som sagt, den tyske er bedre, men denne gir en grei oversikt om hva som kan kombineres utstyrs-og utseendemessig. http://ecom.bmwgroup.com/ecom32/SE/BMW/sv/pages/vse/index.jsp?process=vse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå