Gå til innhold

E36 M3 (l) Reddet dagen min :)

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg lært litt om M3 idag her :) Nøyaktig hva han har gjort for å få mer effekt ut av den er jeg usikker på, men er nok ikke no "effektpotte og filter" som han har skrytt på seg 34hk på ihvertfall. Han har peiling og er ærlig så er nok gjort no skikkelig småtteri.

Du får sjekke opp dette med kompisen din da,er interessant å vite hva han har gjort vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at et karboninnsug øker effekten? Skjønner ikke...

Det er flere ting som gjør at et karboninnsug er fordelaktig. Nummer 1. er at et riktig utformet plenum gir større volum og dermed mer optimale luftstrømmer (dette fordrer at det er RIKTIG utformet).

Grunnen til at det er best med karbon er at det har egenskaper som gjør til at det kvitter seg med varmen særdeles raskt. Dessuten er det meget lett og ekstremt sterkt. En type vinn-vinn hele veien faktisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke man får 34hk ekstra med å putte på et carboninnsug og en Chip. Men hvis det kan legges frem papirer som viser Effektkurven ifra en seriøs rulle så skal jeg tro det..

Jeg har også carboninnsug, chip, effektanlegg på min s50B30, men 320hk kan jeg bare drømme om, drømmer faktisk om 300hk..!

Men når jeg tenker meg om så har jeg vist KN filter også og det skal vel gi ca 15hk!!!!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enda ingen som har sagt noe om hva som faktisk er gjort med denne bilen, så spekulasjoner i at "det gir ikke nok" blir jo bare tull. Går godt gjør det nok uansett. Var bombesikker på at det var noe galt med 520'n første gang jeg kjørte den etter to uker i 535en med 520-utveksling.. og enda verre ble det etter en god del mil med 340hk/525Nm i amerika.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ja ikveld fikk jeg en fin telefon :) Kameraten min med M3'n ringte og lurte på om jeg kunne kjøre hjem bilen hans og ikke om vi kunne ta en tur i byen elns først. Han hadde drukket så jeg måtte kjøre. Sa ikke nei takk til det :D så har kjørt E36 M3 i flere timer nå inatt :twisted: Kom nettopp hjem med et stort smil rundt munnen :) Er det heftigste jeg har kjørt. Gikk godt, men var samtidig fullt mulig å kontrollere. Kan si det sånn at dette ble en alle tiders lørdagskveld :twisted:

Ang effekten så er det nok jeg som har tullet litt tidligere. Skulle være 300 i den ifølge eier og ikke 320. Glemte å spørre hva han har gjort med den for å få ut det lille ekstra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk heller hatt en pent vedlikeholdt E34 M5 med S38B38 motoren enn en E39 M5... den store rekkesekseren har betydelig mer karakter enn den mer moderne S62B50 motoren.

Enig, elsker det karroseriet. Dessuten begynner prisene på E34 M5 å bli overkommelig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36M3 er den dårligste M3en BMW har laget mener jeg og mange andre.. En flause rett og slett..

kan du begrunne denne påstanden litt dypere?

jeg er nemelig uenig,jeg har lest litt om M3 sin historie,og jeg vil ikke påstå at det er en flause. da e36 m3 kom med sin 3.2L motor på

321 hk,utviklet den over 100 hk pr liter slagvolum,og på den tida var det kun honda s2000 som kunne matche det HK/Slagvolum forholdet,uten turbo,så e36 M3 er langt ifra noen flause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...