Kenny_ Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 Så lenge man har ett firma som driver med biler får jo man kjøpt (eller leid?) prøveskilt i metal som kan henges på hvilken som helst bil. Men igjen, er vel regler der og. Vet om ett firma som mistet ett prøveskilt pga kona til han som eier sjappen plutselig var i oslo med en bil med metal prøveskilt som var kun for bruk i bergen og kommunene rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 .Vet om ett firma som mistet ett prøveskilt pga kona til han som eier sjappen plutselig var i oslo med en bil med metal prøveskilt som var kun for bruk i bergen og kommunene rundt. dem hadde vel ikke fylt ut kjøreseddel korrekt . årsprøvekjennemerker gjelder i norge sverige og danmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 Første jeg tenkte når jeg så den bilen var: hvem i alle dager bestiller en M3 uten å koste på seg xenon-lys? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet August 18, 2006 Forfatter Share Skrevet August 18, 2006 Første jeg tenkte når jeg så den bilen var: hvem i alle dager bestiller en M3 uten å koste på seg xenon-lys? hehe Jøss... Det lot jeg faktisk ikke merke til før nå. M3 uten Xenon blir jo litt teit. Nå har de forandret prisen i annonsen også forresten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 Sånn som den her:http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7302551&sid=10ajdEQAGH610224&pos=16&tot=28 Hva er hensikten med det da? Er jo ikke noe poeng å sitte med en M3 i garasjen du ikke kan bruke. Man må jo til syvende og sist betale engangsavgift uansett. Hva blir prisen på denne reelt da? Noen som har en "formel" for utregning av denne type ting..? Løsningen på det du sier er vel kanskje at vedkommende ikke har penger til å betale engangsavgiften. Engangsavgiften her i Norge er jo svindyr, så han/de satser nok heller på å selge bilen til noen som kan og vil betale den.. Forøvrig hadde jeg nok gjort det samme selv.. Uten Xenon, teit og teit. Er ikke alle som har råd til både pose og sekk. Eieren som kjøpte den den gangen realiserte sikkert bildrømmen sin med eller uten Xenon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 19, 2006 Share Skrevet August 19, 2006 Løsningen på det du sier er vel kanskje at vedkommende ikke har penger til å betale engangsavgiften. Engangsavgiften her i Norge er jo svindyr, så han/de satser nok heller på å selge bilen til noen som kan og vil betale den.. Forøvrig hadde jeg nok gjort det samme selv.. Uten Xenon, teit og teit. Er ikke alle som har råd til både pose og sekk. Eieren som kjøpte den den gangen realiserte sikkert bildrømmen sin med eller uten Xenon.. Apropos Xenonlys... jeg er i tvil om jeg skal kjøpe slike lys på min kommende E91. Jeg har et inntrykk av at disse pærene går ut hele tiden (mange biler med Xenonlys kjører rundt med kun et lys som virker) og jeg gidder ikke å betale flere hundrede kroner for en pære + tenner flere ganger i året. Eller er dagens Xenonlys bedre enn de var før ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 19, 2006 Share Skrevet August 19, 2006 Mine Xenon lys har sittet på bilen siden den var fabrikkny og de sitter der ennå, etter noe mellom 50 og 51 000 km. Eneste med Xenon fikk jeg høre av BMW når jeg reklamerte på lykta var at disse hadde en svaket ifhorhold til vanlige lykter.. De finner ikke ut hva feilen til dugg i BMWs Xenon lykter er. Han ene på verkstedet tror det er at folk smeller igjen panseret for hardt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 19, 2006 Share Skrevet August 19, 2006 Mine Xenon lys har sittet på bilen siden den var fabrikkny og de sitter der ennå, etter noe mellom 50 og 51 000 km. Eneste med Xenon fikk jeg høre av BMW når jeg reklamerte på lykta var at disse hadde en svaket ifhorhold til vanlige lykter.. De finner ikke ut hva feilen til dugg i BMWs Xenon lykter er. Han ene på verkstedet tror det er at folk smeller igjen panseret for hardt... Merkelig... jeg har naturligvis mest lyst på Xenonlys, men dagens alminnelige lys er temmelig bra de også. Jeg får vel snakke litt med verkstedgutta på BMW her i Århus om disse lysene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 19, 2006 Share Skrevet August 19, 2006 Jeg syns også at dette er merkelig, men så lenge duggen/dråpene fra lykta forsvinner relativt hurtig igjen ser jeg ingen problem. På en annen side syns jeg også at Xenon er vesentlig bedre enn mine vanlige lykter på min forrige E39. I tillegg, så må du også ha Xenon for å fa Angel eyes på E90/91.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 19, 2006 Share Skrevet August 19, 2006 Jeg syns også at dette er merkelig, men så lenge duggen/dråpene fra lykta forsvinner relativt hurtig igjen ser jeg ingen problem. På en annen side syns jeg også at Xenon er vesentlig bedre enn mine vanlige lykter på min forrige E39. I tillegg, så må du også ha Xenon for å fa Angel eyes på E90/91.. Om bilen har såkalte angel eyes eller ikke er ikke så viktig for meg (dog skal bilen selges en dag), men at bilen har skikkelige lys er imidlertid veldig viktig. Man ser ikke akkurat bedre med årene... spesielt ikke i tusmørket... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 19, 2006 Share Skrevet August 19, 2006 Den uttalelsen er jeg enig i og jeg tenkte på det når jeg skrev forrige innlegg. Jeg er sikker på at originallysene lyser mer enn nok og vi alle har jo det vidunderlige blenningslyset som lyser opp landeveiene godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå