Gå til innhold

Citroen C4

nohr
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere hatt en Peugeot 205 1,9 GTI, en Peugeot 106 1,4 XR, en Peugeot 405 2,0 GTXB (stasjonsvogn), en Peugeot 406 2,1 TDSVB (stasjonsvogn) og en Peugeot 406 2,0 HDi XR + en Citroën C5 2,0 HDi Prestige... fine biler alle sammen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

har faktisk jobbet med flere merker de seneste årene, citroen og bmw inkludert... men citroen er en driftsikkerbil, snakker da om de litt nyere. ikke BX CX osv. C5 har en urtolig komfort i humper, hydraulisk fjæring som er nydelig. Den bare svelger humpene lett som bare det.

Har kjørt 5-serie E39 over en lengere strekning, så byttet vi bil til en Xantia 99 mod.

er ganske enkelt å si at Xantian hadde bedre kjøre komfort. snakker da rolig kjøring i ca 100kmt. kan skrive masse positivt om citroen, men mye negativt også

MEN! ingenting kan stille opp mot sportsligheten til BMW. Citroen C4 en en fin bil, liker spesielt 3 dørs versonen, skulle jeg ha kjøpt meg en sånn hadde det vært VTS versjonen på 180 gamp, har ikke prøvd den med denne motoren men har kjørtden med 1,6, og Xsara som har samme motoren i sin VTS. Det er en fantastisk maskin. Dette er min mening, sikkert mange som er uenig. å de kan si hva de vil

Men som dere ser så er det en E39 som står i garasjen min, å kommer til å stå BMW dær inne så lenge jeg lever!!

GOD helg alle bimmes gutter, og ikkje minst jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får da skinnratt i Citroen også (har hatt..). Skal du se skikkelig billige ratt så er det bare å løpe rett til Mitsubishi..

va veldig kor negative vi va mot andre.. sett deg inn i en ny mitsubishi så ser du kor mye plastratt de har... De har klart å få skinn nå også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får da skinnratt i Citroen også (har hatt..). Skal du se skikkelig billige ratt så er det bare å løpe rett til Mitsubishi..

Selv det gamle originale rattet i min standard e30 var mye bedre enn det 2005' citroen rattet.

mitsubishi kjører jeg mye, da stort sett resten av familien har det(har friket ut med bimmer eg) og ser ikke helt hvordan du får de rattene til å virke billig opp mot citroens. mitsubishi's standardratt er kijpe,men ikke fullt så kjip som citroen sine.

go helg ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN! ingenting kan stille opp mot sportsligheten til BMW.

Der har vi denne merkelige påstanden igjen... kan du også fortelle oss hva som er spesielt sportslig med f.eks en E60/61 523i ?... :?

Han mener vel at bmw`en kan du gi mer i svingene, bilen har bedre balanse, skyvet kommer bakfra, og hjulopphenget håndterer underlaget under aktiv kjøring bedre en de fleste andre bilmerker, hvis du da sammenligner med biler som har tilsvarende komfort under vanlig kjøring.. 5 serien er ingen sportsbil (bortsett fra M5, 535i o.l.) men kombinasjonen sportslig komfortabel familiebil er det vel ingen annen bil som slår enn akkurat de nyere 5`erne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vi denne merkelige påstanden igjen... kan du også fortelle oss hva som er spesielt sportslig med f.eks en E60/61 523i ?... :?

Etter min mening så er det ganske enkelt... kontant fin styring, nydelig følelse i bremsepedalen, gode sete.. trenger ikke å være spoststoler for at du skal sitte godt. sist men ikke minst! nydelig fjæring, ikkje for hard, ikkje for bløt. kan kjøres fort på svingete vei, eller flyte fint i behagelig tempo... :D Har kjørt div E60/61, 520i/525i/520d/525d/530d/535d. ikke at dette er et fasit svar...

men som jeg SA i sta bmwE9: Dette er min mening, sikkert mange som er uenig. å de kan si hva de vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv det gamle originale rattet i min standard e30 var mye bedre enn det 2005' citroen rattet.

mitsubishi kjører jeg mye, da stort sett resten av familien har det(har friket ut med bimmer eg) og ser ikke helt hvordan du får de rattene til å virke billig opp mot citroens. mitsubishi's standardratt er kijpe,men ikke fullt så kjip som citroen sine.

go helg ja!

Skinnrattet i min tidligere Citroën C5 var ikke mye forskjellig fra dagens komfortskinnratt med stereo/cruiseknapper som jeg bl.a har i min E46 2003 318d Touring. Min BMW ble forøvrig originalt levert med et grusomt plastikkratt... det er ikke mye utstyr som er standard på en moderne BMW... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 serien er ingen sportsbil (bortsett fra M5, 535i o.l.) men kombinasjonen sportslig komfortabel familiebil er det vel ingen annen bil som slår enn akkurat de nyere 5`erne!

ja, det var d jeg ville fram til, sportslig stor familiebil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men som jeg SA i sta bmwE9: Dette er min mening, sikkert mange som er uenig. å de kan si hva de vil :D

Dette høres overbevisende ut... hmmm... jeg tror allikevel at jeg forstår hva du mener. Saken er imidlertid at en BMW ikke automatisk har en spesielt harmonisk fjæring... f.eks E46´s fjæring ble relativt dramatisk endret i forbindelse med faceliften i 2001... etter nesten tre år med pepper fordi fjæringen var for komfortorientert og dermed lite konsekvent under aktiv kjøring. Jeg tror heller ikke at noen BMW slår en Citroën med Hydraktiv 3 fjæring når det gjelder komfort i relativt lave hastigheter... på Autobahn i 200 Km/t derimot... er en BMW suveren... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...