Steffan C Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 Solgt denne gobiten...?? Var jo nesten ubrukt, og et skikkelig samleobjekt. Ja ja, med eller uten BMW på vårmønstring spiller ingen rolle, viktigste er å stille opp.
oddis Skrevet Desember 1, 2006 Skrevet Desember 1, 2006 Kan noen fortelle meg hva som gjør at alle disse problemene kommer om og om og og om igjen!? De burde jo få gjort noe med dette snart.. de har jo til og med økonomiske midler til rådighet (?).
Kjetil Sømme Skrevet Desember 1, 2006 Skrevet Desember 1, 2006 Det er en brannmur som klikker når linja blir borte. Da må brannmuren restartes. Jeg har desverre ikke nøkler til klubblokalet p.t.
shv Skrevet Desember 1, 2006 Skrevet Desember 1, 2006 Ikke nok med at hovedsiden er ute av drift, en følge av dette er også at de lokale klubbene sin side også detter ut! /Ihvertfall Hordaland siden) Vi betaler faktisk for å være medlem i bmwccn, og forventer å ha en fungerende side! bimmers.no er en gratis tjeneste, og er LANGT mindre utsatt for feil. Hvis bmwccn ikke har midler (Dette burde de hatt) til å drive siden ordentlig, så burde de heller øke kontigenten for å få en internettside av akseptabel kvalitet opp og gå. (I dette tilfellet er driftsikkerhet en kvalitet) Hilsen frustert bruker av bmwccn.no
Kjetil Sømme Skrevet Desember 1, 2006 Skrevet Desember 1, 2006 bimmers.no står på en server som også hoster andre tjenester. Derfor er denne også plassert hos en forholdsvis dyr ISP. BMWCCN's server er plassert i klubblokalene i et forsøk på å holde kostnadene nede. Det var forøvrig omtrent like mye nedetid da bmwccn's server lå ute hos en ISP.
shv Skrevet Desember 1, 2006 Skrevet Desember 1, 2006 Informasjonen du kommer med Kjetil er for detaljert for en bruker som ikke har inngående IT kunskaper. Jeg bruker kun tjenesten, og forventer at den fungerer. Hvordan den virker i detalj er uinteressant. Hvorfor får alle andre det til å fungere med et stabilt forum og ikke bmwccn? Er medlem i 8-10 fora, og INGEN av de andre er ustabil som bmwccn. Misforstå meg rett, setter stor pris på alle de frivillige i bmwccn som bidrar uten å ta betalt for det (Bidrar gjerne selv om det skulle ønskes, om det er innenfor mitt kompetanseområde) Men om ordningen idag ikke fungerer, så må styret i klubben innse det og gjøre korrektive tiltak. Om det skulle føre til en økning av medlemskontigenten så får det bli sånn, så lenge tjenesten fungerer!
Kjetil Sømme Skrevet Desember 1, 2006 Skrevet Desember 1, 2006 Informasjonen du kommer med Kjetil er for detaljert for en bruker som ikke har inngående IT kunskaper. Jeg bruker kun tjenesten, og forventer at den fungerer.Hvordan den virker i detalj er uinteressant. Hvorfor får alle andre det til å fungere med et stabilt forum og ikke bmwccn? Er medlem i 8-10 fora, og INGEN av de andre er ustabil som bmwccn. Misforstå meg rett, setter stor pris på alle de frivillige i bmwccn som bidrar uten å ta betalt for det (Bidrar gjerne selv om det skulle ønskes, om det er innenfor mitt kompetanseområde) Men om ordningen idag ikke fungerer, så må styret i klubben innse det og gjøre korrektive tiltak. Om det skulle føre til en økning av medlemskontigenten så får det bli sånn, så lenge tjenesten fungerer! Det jobbes med en full gjennomgang av løsningen på servern som sidene ligger i dag. Derfor er det begrenset hva slags oppgraderinger som blir gjort før ny løsning er på plass. Ikke det at servern skal være nede så mye som den er nå, og vi skal gjøre det vi kan for å få ting opp igjen. Men servern og klubben forøvrig er ikke drevet som en kommersiell virksomhet, den drives på frivillig basis. Derfor må man ta det når man har tid og mulighet. Og sånn er det bare!
Fredrik Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Men servern og klubben forøvrig er ikke drevet som en kommersiell virksomhet, den drives på frivillig basis. Derfor må man ta det når man har tid og mulighet. Omstendighetene er vel i prinsippet egentlig de samme her inne.... Gunnar driver bimmers på fritiden og moderatorene hjelper ham frivillig. Hvem som hoster hva eller hvilket teknisk utstyr som brukes er ikke interessant for en alminnelig forumtraver... forumet har bare å være tilgjengelig 24 timer i døgnet... Personlig mener jeg at det er trist at bmwccn har problemer med å sikre en god tilgjengelighet på tjenesten på internettet. Mye av poenget med tjenesten er borte når den ikke er stabil...
Andycam Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Skal visst aldri si aldri. For en times tid siden var vel bimmers også nede. Aner ikke hvor lenge det var nede, men i alle fall fikk jeg feilmelding den ene gangen jeg prøvde. Noe databasegreier muligens.
Gunnar Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Er i Tyskland.. var lei shopping etter en del timer og vandra tilbake til hotellet mens madammen fortsatte, så det var bare en tilfeldighet at jeg kom på nett nå. Det var også en tilfeldighet at jeg fikk med meg at noe var galt, siden mAZE nevnte det på MSN. Var heldigvis bare noen tastetrykk å rette. Dere må ha glemt bank i bordet da dere diskuterte dette.. Men uansett, Kjetil, jeg tror neppe BMWCCN sin løsning er billigere enn den bimmers står på. Vet ikke hva BMWCCN betaler, men kan nesten sette penger på at det er like mye eller mer.
Saltkjelen Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 ...og da var BMWCCN forumet nede igjen.. Det varte kun en time eller to det før den ble nede på nytt..
Fredrik Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 ...og da var BMWCCN forumet nede igjen.. Det varte kun en time eller to det før den ble nede på nytt.. Med så mange nedetider er det håpløst at serveren står i et avlåst klubblokale...
Saltkjelen Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Du har utvilsomt et poeng Fredrik. I.o.m at vi faktisk betaler for medlemsskap av BMW Car Club Norway bør vi kunne forvente oss en litt mer stabil server. Vi betaler ikke medlemsskap av Bimmers.no og serveren her er jo oppe å går 364/365 dager i året.. Jeg er sikker på at BMWCCN også har midler til å fikse en bedre og stabil server..
Dr_S Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Bare det at sidene ikke kommer opp pga nøkkelmangel til et lokale, er jo idioti i seg selv. De fleste i hovedstyret bor jo i Oslo området. Selv bor jeg i Tønsberg, men gi meg nøkkel og jeg reiser gjerne inn for å restarte en brannmur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå