Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
"Fredrik" er forøvrig ikke meg... og vi er dermed minst to nordmenn i Århus med den norsk/svenske varianten av det danske kongenavnet Frederik... 8)

som jo er den riktige måten å skrive det på ;)

men har du en god uttalelse på det? danskene skjønner jo ikke hva jeg heter uten at jeg mumler.. hehe

Danskene kan jo ikke tale tydelig/artikulert... så det er deres feil at de ikke forstår hva du sier... :lol: ... Jeg har mer eller mindre gitt opp å kalle meg Fredrik her nede... man gjør det lettere for seg selv å si at man heter Frederik. Ergo tror danskene at jeg heter Frederik Falkenbjerg... når jeg egentlig heter Fredrik Falkenberg... :-s

Over til noe helt annet. Jeg skal ha skiftet bremseskiver, klosser og støtdempere (ved alle fire hjørner av bilen) på min E46 318d Touring (11/2002). Hvordan gjør jeg dette billigst i Århus ?... Jeg kjøper naturligvis delene (originale) hos dere, men har dere også et forslag på hvem som kan tenkes å gjøre arbeidet korrekt til en sympatisk pris i Århus området. Jeg begynner å bli lei av Terminalen og deres verkstedpriser... :roll:

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Får bare prøve så godt jeg kan.. hehe.. pleier å være Friedrich i Tyskland, men det er nesten lettere.. hehe :)

Delene kjøper du her ja, og hva med å bruke vårt verksted også? ;)

Mener timesprisen er 369,- + mva. :)

Skrevet

To nydelige biler og Århus er jo absolutt ikke galt det heller... 369,- + mva? :shock: Schmiedmann skal f.. meg ha 5000,- + mva var det vel for å montere senkesett som tok dem 5 timer på verkstedet deres.. Er tydelig at noe slikt må man ta når man er i utlandet..

Skrevet
Får bare prøve så godt jeg kan.. hehe.. pleier å være Friedrich i Tyskland, men det er nesten lettere.. hehe :)

Delene kjøper du her ja, og hva med å bruke vårt verksted også? ;)

Mener timesprisen er 369,- + mva. :)

En god ide´... jeg tar kontakt når tiden er inne... :D ... Fredrik heter forøvrig Frederick på engelsk også... kanskje det er der danskene har det fra ?... :lol:

Skrevet
... Fredrik heter forøvrig Frederick på engelsk også... kanskje det er der danskene har det fra ?... :lol:

Fair nok..

:lol:

Er ikke så rent lite inspirert av engelsk her nede nei..

Skrevet
Sikkert så glad i Norge at de med GLEDE betaler litt ekstra bilavgifter til landet!!! :lol:

Tvilsomt... og det handler ikke kun om litt ekstra avgifter... den danske staten krever til og med mer avgifter enn den norske. Hvis man har fast folkeregisteradresse i Danmark må/bør man på et eller annet tidspunkt registrere en utenlandsk bil i Danmark eller selge den. Jeg vet imidlertid om folk som har kjørt f.eks spanske biler i Danmark i 5-6 måneder av gangen... trolig pensjonister som bor halve året i Spania. Helt ulovlig selvfølgelig, men når man f.eks har en Jaguar XJ8 4.2 er det naturligvis fristende å ignorere myndighetene... :?

Skrevet
Korfor er det norske skilter når du bur i Danmark?

Dette er nok EN av grunnene til at Touringen nå er tilsalgs..

Men, den største grunnen til de norske skiltene er at det Danske avgifstsystemet er ufattelig kronglete, og uberegnelig.. Om man importerer en bil fra Tyskland er det ren lotto hvor mye man må betale i avgifter.. Det eneste som er sikkert er at det blir DYRT ! :roll:

Skrevet
Korfor er det norske skilter når du bur i Danmark?

Dette er nok EN av grunnene til at Touringen nå er tilsalgs..

Men, den største grunnen til de norske skiltene er at det Danske avgifstsystemet er ufattelig kronglete, og uberegnelig.. Om man importerer en bil fra Tyskland er det ren lotto hvor mye man må betale i avgifter.. Det eneste som er sikkert er at det blir DYRT ! :roll:

Men hvor er salgs tråden til den touringen din da?

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...