Gå til innhold

hvor store felg på e46?

KnutsliN^
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du skal ha dekk/felger til en E46 som ikke er senket bør du ikke ha større felger enn 16" ellers blir det for lite gummi og det ser dumt ut. Hvis bilen er senket er det egentlig opp til deg selv hvor store felger du bør ha på bilen. Jeg ville nok ha begrenset meg ved 19" felger... kanskje 18" felger er et godt kompromis ?... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha dekk/felger til en E46 som ikke er senket bør du ikke ha større felger enn 16" ellers blir det for lite gummi og det ser dumt ut. Hvis bilen er senket er det egentlig opp til deg selv hvor store felger du bør ha på bilen. Jeg ville nok ha begrenset meg ved 19" felger... kanskje 18" felger er et godt kompromis ?... :D

personlig syns jeg 17" felger ser best ut på E-46 sjøl om bilen ikke er senket. kommer selfølgelig mye an på felg designen. schnitzer har fine felger som matcher utseendet godt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at tunge felgar + tunge dekk = masse ufjøra vekt som igjen krev bra støtdemparar++ i senkesettet viss du er glad i å ha god bakkekontakt (ok, då - E46 vart etter kvart levert med 18" originalt - men en billigsenka bil med originaldemparane vil nok ikkje akkurat ligge bedre på vegen når du skruar på tunge hjul).

18" har vel alle no om dagen, så viss du har god dekning på lønnskontoen er det 19" som gjeld :)

ps! Søk i forumet når du skal velge senkesett, finn ein kombinasjon som andre har hatt hell med på den bilen du har (same ant. dører/motor) i staden for å prøve og feile sjølv - med så tynne "lefser" skal det veldig lite til før det ser rart ut :!: Dei oppi her har nydeleg senking etter min smak btw 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er penest med 19" på E46. Men 18" funker greit det og.

Men med begge disse to alternativene må det senking til. Ser dumt ut med store hjul og original høyde på bilen.

Har kjørt med mine 19" og 50/40mm senk nå i 4.5 år. Har ikke angret en eneste dag.

Kjører forøvrig med 235/35 framme og 255/30 bak. Felgene er 9" bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19"x8.5" 235/35-19 Forran

19"x9.5" 255/30-19 Bak eventuelt 265 bak, må kanskje ha 10" felg da? Vet ikke, men vet at 265 dekk skal gå om du ikke har senka bilen din så mye..

Jeg skal vertfall ha det første oppsettet :) For har planer om å senke litt hvis den ikke blir bra org.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for 19"ere synes mindre dimensjoner blir litt for lite, det skiller seg liksom ikke ut. På min coupe har jeg BBS CK 8,5 X 19 med 225 35 19 dekk. Bilen er senket med Lesjöfors 40/30 senkefjærer. Synes denne kombinasjonen er perfekt.. Selv om det blir litt stivt er det helt greit å kjøre med. Bilder finner du her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=2 ... esj%F6fors

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...