Gå til innhold

[nå med POLL] PHva er avlegs og hva er in !? kom med d....

Soltak er  

63 stemmer

1. 1. Soltak er

• helt klart et 80 talls greie, ut med andre ord
      9
    • Luke på taket er en selvfølge!!
      55

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svenskene monterer på 3 stk tusenmetre med blått film på alle lyktene, sett sånne i mengder på alle svensketurene jeg har tatt..

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Svensker er helt syke på det der, eksen min bor i Falun der ser du S klasser og 7 sererier med svææære lykter i grillen. :shock:

Hvis et par tusenmetere er det som skal til for å unngå og kjøre på en elg eller et rensdyr om natten... velger jeg å montere et par tusenmetere. Det er nok helt sikkert en grunn til at så mange svensker velger denne løsningen. Det er... tro det eller ei... ikke alle svensker som er raggare... :lol:

Hvis man skal tenke sånn så burde man kanskje montere fire til på taket bare for å være ekstra sikker på at man kjører i dagslys

Skrevet

Hvis man skal tenke sånn så burde man kanskje montere fire til på taket bare for å være ekstra sikker på at man kjører i dagslys

Det er det da også noen som gjør i Sverige... :lol:

Skrevet
[Det er... tro det eller ei... ikke alle svensker som er raggare... :lol:

Jeg har vanskelig for å tro det etter siste sverigetur!

Hadde langkjøring til Sverige sist fredag og da fikk jeg øye på mange "raggar" biler. Blandt annet en 190E med 4 bøttelykter i fronten :roll::lol:

Skrevet

Ang.ekstralys.Bor du på bygda/landet er det kjekt med mye lys.Bor du på et befolket sted blir det bare dumt.Der bruker man knapt fjernlysene på bilen.Flere steder i bygdenorge er det biler med ekstralys i fronten(spes vinterstid).Enkelte har 4-5km til naboen....uten veilys blir det mørkt.

Nei,har ikke hatt ekstralys på mine egne biler.Min far har dette på sin suv/sav eller hva den kalles? og det er kjekt ja....i tillegg til en gedigen kufanger i tilfelle man treffer en elg,rådyr,hjort eller noe :lol:

Skrevet
Jeg har soltak selv og det er vel noe av det jeg ikke vil ha på bilen.

Det dere motefantaster ikke tenker på (sjokkerende at til og med ToreBMW ikke har skjønt dette) er at takluke gir høyere vekt og høyere tyngepunkt på bilen spesielt om det er elektrisk. Derfor vil jeg ikke ha soltak.

Og orginalt treverk i en E36 328i med velourseter er penere enn uten. Om vinteren vel og merke om sommeren er det alu som gjelder. Alu blir kaldt og jævlig om vinteren.

Nå er det ikke alle som er like fanatiske når det gjelder vekt... jeg har f.eks en familiebil og om den veier +/- 25 Kg spiller liten eller ingen rolle... :wink:

Fredrik,enig!

Synes bil er penest med soltak.

Min bil er jo tung som f... der er det jo el.soltak,el.stoler,el.solgardin,tv,navi...masse elektronikk.Men akk så herlig å ha alt det juggelet :lol:

Skrevet
Hvis et par tusenmetere er det som skal til for å unngå og kjøre på en elg eller et rensdyr om natten... velger jeg å montere et par tusenmetere. Det er nok helt sikkert en grunn til at så mange svensker velger denne løsningen. Det er... tro det eller ei... ikke alle svensker som er raggare... :lol:

Skulle gjerne hatt et par ekstralys selv, men har droppa det fordi det er nærmest håpløst å få ålright på en E34.. eller hvilken som helst BMW egentlig. Har vurdert muligheten for å bytte ut tåkelysene med noen fjernlys i stedet, men foreløpig har det stoppet med tanken. Må i så fall finne noen som er veldig like de originale i form og størrelse..

Skrevet

Soltak er tingen, hadde en gammel Mercedes W124 uten soltak med AC, AC'n kutta ut, da savnet jeg soltaket.

IN: Soltak, rød/hvite blinklys, senking, store pene hjul.

UT: Lexus-baklykter, japseplast, chrome-felger

Skrevet

Skulle gjerne hatt et par ekstralys selv, men har droppa det fordi det er nærmest håpløst å få ålright på en E34.. eller hvilken som helst BMW egentlig. Har vurdert muligheten for å bytte ut tåkelysene med noen fjernlys i stedet, men foreløpig har det stoppet med tanken. Må i så fall finne noen som er veldig like de originale i form og størrelse..

Jeg leker med tanken på å plassere ekstralys bak nyrene. Greit nok at det vil gå litt utover lyskvaliteten, men plasserer du dem riktig og kjøper riktige lys vil det muligens ikke vises så godt når de ikke er i bruk.

Driver å prøvemonterer litt, men jeg ser ann resultatet før jeg bestemmer om det skal bli permanent.

Skrevet

Jeg har sett BMW (biler generelt) med tusenmetere i grillen og de syns. Et annet alternativ for at de ikke skal syns så godt er vel å få noen tonede lykter / sotede lykter i grillen til bilen...

Skrevet

Har også sett ekstralys i nyrene på E36 hvor dette synes.

Fordelen med 7 serien er immidlertid at nyrene er mer langstrakte og dypere og lysene dermed kan monteres lengre inn uten at man mister "langlys" effekten. Men som sakt vises det for mye blir det ikke montert hos meg.

Skrevet

En diskret åpen takluke gjør seg for utseendet på de fleste BMW'er!

Er ganske digg å kunne åpne den en varm sommerdag og strekke armene i været å kjenne vinden og sola :wink:

En annen praktisk fordel med takluke er jo det å kunne sitte i bilen en småkjølig høstkveld og se på stjernene, mens sommerflørten i passasjersetet lener segBLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ :shock:

stopper der, men det var bare noe for å spe på med positive ting med luke :P:roll:

Synes det er digg med gjennomsiktig luke spesielt, gir en ekstra slags romfølelse når man slipper sola inn gjennom et "vindu" i taket :D

For å skrive under på det, så blir E30 ALDRI ut 8)

M-merke på biler som ikke har noe som helst med M å gjøre blir litt harry..

Men for all del, det er jo et pent merke, som hadde sin effekt i grillen på min gamle E30 også :P

Felger med kant :arrow: Oooje!

Ekstralys er bare stygt. Sikkert praktisk, men stygt.

Neonlys=LoL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...