Gå til innhold

[nå med POLL] PHva er avlegs og hva er in !? kom med d....

Soltak er  

63 stemmer

1. 1. Soltak er

• helt klart et 80 talls greie, ut med andre ord
      9
    • Luke på taket er en selvfølge!!
      55

Anbefalte innlegg

Skrevet

starter med:

Soltak er avlegs og tilhører en guffen fortid!! skal jeg aldri ha på mine biler. de kan lekke vann, de ser ut som rømningsveier (noe du manskje ikke trenger i en bil). Glasslukene slipper inn sola rett i trynet under kjøring. når de står åpne så støyer det helt sinnsykt. fuglene driter rett inn i bilen din etc..

Lange antenner som er motordrevene!! uffda, dette slår inn på radioer når de surrer opp eller ned. what was they thinking about???

M merke på bakluka :D hehe .. selv en M3 burde ikke ha det ;)

ok, la det for all del bli sånn at alles meninger respekteres ;) mener du noe annet en en annen, så betyr det neppe at fyren dum, idiot el noe sånt :) ok :)

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg syns en bmw ha takluke jeg da.kjøper aldri uten.har til nå aldri fått en fugledritt den veien heller hehe..så er biler med takluke sikrere en biler uten! :wink:

Skrevet

takluke ser jeg også på som et problem. vel og merke når bilen blir gammel og det begynner å lekke eller motoren ryker..

det som var avlegs,men nå er inn er wunder i ruta og 15" felger. kjøpt låsebolter til mine nå

Skrevet

Absolutt enig med deg TOREBMW. Takluke er et krav på bilen og jeg må inrømme at jeg aldri har fått fulge-drit igjennm den. Har du glassluke og solen plager deg er det jo bare å trekke for luka. Vinduer støyer de også, så da har man vel heller ikke behov for det..? ;)

Skrevet

Jeg foretrekker også en Bmw MED takluke! Har sin sjarm det synes nå jeg... :wink:

Men enig at det fort kan bli et problem når bilen begynner å bli gammel.

Skrevet

Lexuslykter og BilTema enderør og potter er kjipt og avlegs.

Takluke er helt suverent. Har hatt det på nesten alle bilene mine og de originale lukene lekker sjelden. Er de i glass er det å regne som en bonus som gir ekstra romfølelse.

Får du solen i ansiktet er det bare å trekke for soldekselet.

Selvavblendende speil er deilig.

Skrevet

Lakse-trapp burde bili inn igjen!!NOT!!

Har så og si aldri brukt takluka på noen av bilene jeg har hatt.Men syns det er litt kledlig med den lille takluke-vippen på bmw da.

Skrevet

hvis du ikke har bombrikke bør du nok ha vindu,el i politikontroll..bruker vel ikke luka da?

takluke er kanskje ok på sommeren ute på landet,men her i byn vil jeg helst slippe eksosen inn i kupeen og skulle man glemme å lukke så kaster vel en fucker inn sneipen sin el noe.

Skrevet

Jeg savner et soltak i min bil... mest fordi det hadde vært behagelig å ha når vi kjører rundt på landeveiene i Syd-Frankrike (som et alternativ til bilens klimaanlegg). Det beste hadde naturligvis vært å ha en åpen bil, men det er litt vanskelig i kombinasjon med en Touring. Jeg kan heller ikke se at det er et "enten eller" når det gjelder å ha et soltak i kombinasjon med et klimaanlegg... hvorfor ikke et "både og"... :wink:

Lange antenner hører fortiden til da man hørte på langbølge på radio eller brukte PR-radio. Jeg hadde en ganske lang radioantenne på min 1987 E30 320i og med den kunne jeg i 1988 ta inn NRK nyhetene på langbølge i Århus. I dag er det vel vanskelig å få kjøpt en radio som har en tuner som kan ta imot langbølgefrekvens... eller ?... :?

Jeg mener å huske at M-merke på bakluken var standard på E28 og E30 hvis de hadde M-Tech understel. I dag virker et slikt merke kanskje litt gammeldags... :-k

Skrevet

Soltak er jo så "in" som det er mulig å bli. Har min første bil uten nå og savner det sårt. Klima erstatter ikke soltak. Jeg vil ha begge deler. Deilig med ventilasjon uten veistøyen man får fra åpne vinduer. Soltaket slipper også inn fin motor/eksoslyd i tillegg til luft.

Og biler med glasstak har jo en skjerm innvendig for å stenge ute uønsket sollys.

Skrevet
Jalla lykter!!! ref profil bildet til oea_69.

Og hvem har lange motor dreven antenner nå for tiden?

hehe javel, de er E merka og kosta en del ;) så er dem sotfarget fordi det kler min stil best.

jalla dette liksom??? :D

011106_senket316.jpg

Skrevet

Har ikkje soltak på min nåverande E34, men når eg får i stand den eg har stående i garasjen med soltak, blir nok den flittig brukt når eg kjøyre den :)

Synest spesielt soting på BMW-er er UT! Nokre BMW-er passer til det. E30 og E36 er etter min meining dei bilene som er fine med soting. Men ingen andre.

Skrevet
Soltak er jo så "in" som det er mulig å bli. Har min første bil uten nå og savner det sårt. Klima erstatter ikke soltak. Jeg vil ha begge deler. Deilig med ventilasjon uten veistøyen man får fra åpne vinduer. Soltaket slipper også inn fin motor/eksoslyd i tillegg til luft.

Og biler med glasstak har jo en skjerm innvendig for å stenge ute uønsket sollys.

Jeg er helt enig... et klimaanlegg erstatter absolut ikke et soltak. Det mest frustrerende med å ha kun et klimanlegg er at man blir så distansert fra elementene. Jeg savner faktisk å både føle vinden og lukte landskapet... uten å måtte høre støyen fra et åpent vindu. Min neste bil skal helt sikkert ha et soltak... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...