Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har registrert meg som ny bruker og er for tiden på utkikk etter en brukbar E38.

Derfor vil jeg rådføre meg med BMW folket for å få råd før jeg kjøper bil.

Bilen jeg er på utkikk etter er alså en 7`er av ett slag. Synes det er rålekre biler. Jeg har sett på 728, 730, 735 og 740. modell fra 1995 og oppover.

-Er det noen spesielle feller jeg bør være obs på??

-Har 728 for liten motor i forhold til bilen?

-Noen som gidder nevne svakheter/fordeler opp mot modellene?

PS: Henger meg ikke for mye opp i drivstofforbruk.

Takknemmelig for svar.

-K-

Skrevet

hmm, vil tro det er de vanlige bmwfeilene når du kjøper brukt: sjekk foringer, de går før eller siden når bilen nærmer seg 200.000km. automatkassene er holdbare ved vanlig bruk, men på 730d og 740i er det jo større belastning på girkassen.

Rust er ikke noe stort tema på disse bilene.

728i er ikke undermotorisert, billigere i innkjøp og forbruk.

Skrevet

En venn har en 2001 728iA M52 med 193 hestekrefter. Jeg har prøvd den og den var ikke noe særlig raskere enn min 520iA 2,2 M54 med 170 hestekrefter. Det hele skyldes nok den høye vekten, men det er jo heller ikke om å gjøre å være raskest i dette landet.. 227 km/t holder i massevis i dette landet.. :)

Skrevet

Mtp prisnivået du har lagt deg på villle jeg heller kjøpt en så ny 728 som mulig i stedet for en sliten 730/740 ;) Du burde til og med få en nyere enn 9/98 slik at du får med faceliften, ser mye bedre ut!

Skrevet

Takk for svarene folkens.

Jeg ser at noen av bilene har LCDskjerm i midtkonsollen. Er dette extrautstyr? Hva kalles denne optionen?

-K-

Skrevet

Personlig ville jeg vel gått for en 730D.

Lekker bil, 740 er heller ikke å forakte, skikkelig konge bil.

Har dessverre aldri prøvd en slik en, tror det er en spesiell opplevelse.

:wink:

Skrevet

Strekker du litt på lommeboka skal du få kjøpe fatterns 740. Den går billig. 99mod facelift med utstyr som konturstoler i skinn, el. med minne, tv,navi, doble ruter osv.. Går for 245' som den står! Det er billlllig for 99 740iA :) Da får du også den "riktige" motoren til E38.

Skrevet
Strekker du litt på lommeboka skal du få kjøpe fatterns 740. Den går billig. 99mod facelift med utstyr som konturstoler i skinn, el. med minne, tv,navi, doble ruter osv.. Går for 245' som den står! Det er billlllig for 99 740iA Da får du også den "riktige" motoren til E38.

Ja jeg holder alle muligheter åpne. Sitter for tiden på jobb i nordsjøen og den stor biljakten starter når jeg kommer hjem.

Men en ting: Kan noen kjapt nevne hve faceliften i 99 bestod av? :oops:

Skrevet

Jeg vet ikke hva som ble spesielt nytt på E38 facelift, annet enn at den fikk nye frontlykter, stor navigasjonssystem skjerm - 16:9 og et annet design på telefonen. Den fikk også andre baklykter, men disse ble ikke endret i designformen..

bmw_7er_e38_scheinwerfer_modell1999-c.jpg

e38_16-9_monitor-c.jpg

Skrevet

728i/iL, 735i/iL, 740i/iL og 750i/iL er de som er tilgjengelige fra og med faceliften, da med oppgradert teknikk i motorene slik som også E39 fikk. I tillegg til det T.A.S har nevnt (faktisk TO telefontyper å velge i :) ) fikk den kromlist på bakluka som standard, nye innstegslys i underkant av dørene, nye valgmuligheter i skinntyper og farger, det samme med interiørlister. Som en kuriositet kan det også nevnes at sitteputene i førersetet ble forlenget med hele 20 mm ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...