Gå til innhold

Noen som har testet Audi TT ?

Bimmerhansen
 Share

Anbefalte innlegg

Velvelvel.... Nå setter du ting veeeldig på spissen her! Har selv kjørt mange Audier, deriblandt TT, BMWer, Volvo, Saab og andre merker gjennom Tyskland og inn til Norge. At det er så ille som du beskriver her kan jeg avkrefte med en eneste gang! Å tro at BMW er de eneste som kan lage "kjørende" biler er misforstått entusiasme.

Det er ikke noe man bare henter ut av løse lufta dette.

:roll:

Audi hadde betydelige problemer med stabiliteten med TT ved bremsing.

Snakket personlig med en som var å prøvekjørte TT før lansering, og han holdt på å take ved en hard innbremsing.

:oops:

Så akkurat når det gjelder TT, er dette et problem, ved andre Auda, så aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syntes TT'n virker ganske fin jeg, uten å være homo eller frisør, ikke at det galt med noen av dem 2 nevnte tingene. (kan noen gi meg en skikkelig lesbisk bil? Uten at det er noe galt med dem heller?

Men litt mer seriøst så har jeg møtt noen av dem nye TT'ene å dem virker å løftet opp hele TT konspetet en del hakk. Men Audi uten quattro da, det kan man snakke negativt om!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sagt med noe ironi, men jeg tenkte vi kunne dra litt til på en Mandag - hehe...

Bilen er gjennomført den, designet har jeg aldri likt selv.

Og forhjulstrekk og 180 hk Fredrik, det er ikke bra, gi gass i en sving, og du er fucked.

Så Feilhjulstrekk er krise.

Kan aldri tenke med at det er større kjøreglede i en TT med forhjuls trekk enn en 323.

(Jeg har kun kjørt E46 323, og aldri TT'n)

Du referer til Porsche/Audi 924/944.

De to desidert styggeste Porschene etter min mening.

Hvis du skal ha TT, kom deg inn på Auda sider, det er vel det eneste riktige i den sammenheng. :roll:

Personlig hater jeg Audi, syns det er feminine biler uten sjel!

Dette er fremdeles en BMW forum eller?

:twisted:

Jeg har kjørt biler som Peugeot 205 GTi 1,9 og VW Golf II GTI 16-Ventiler og de har for alle praktiske formål glimrende kjøreegenskaper selvom de har forhjulstrekk. Dagens Mini (og den er en BMW) har forhjulstrekk... og tyske AMS mente sogar at VW Golf R32 var en bedre bil enn BMW 130i. For folk flest betyr det intet at bilen har forhjulstrekk eller bakhjulstrekk... og med mindre man ikke er aktiv banesjåfør eller spesielt tung på lappen ved den lokale pølseboden er det andre ting ved en bil som er mer viktig enn hvilke hjul som driver bilen fremover... :wink:

Jeg vil gå så langt som til å si at Porschemodellene 924, 944 og 968 er de beste og mest gjennomførte Porsche har utviklet og produsert. Spesielt Porsche 951 er en milepæl i Porsche´s historie... 8)

Heldigvis kan vi her i Annet bil & motorpratforumet også diskutere Audi og andre fremkomstmidler... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvelvel.... Nå setter du ting veeeldig på spissen her! Har selv kjørt mange Audier, deriblandt TT, BMWer, Volvo, Saab og andre merker gjennom Tyskland og inn til Norge. At det er så ille som du beskriver her kan jeg avkrefte med en eneste gang! Å tro at BMW er de eneste som kan lage "kjørende" biler er misforstått entusiasme.

Det er ikke noe man bare henter ut av løse lufta dette.

:roll:

Audi hadde betydelige problemer med stabiliteten med TT ved bremsing.

Snakket personlig med en som var å prøvekjørte TT før lansering, og han holdt på å take ved en hard innbremsing.

:oops:

Så akkurat når det gjelder TT, er dette et problem, ved andre Auda, så aner jeg ikke.

Det VAR et problem ved lansering og på de første modellene. Det ER ikke et problem på disse bilene i dag. Å si at den er trafikkfarlig blir jo bare altfor dumt. Hva forhjulstrekk angår, så har vel Ford et par hvasse modeller som er meget kjørbare. Det er jo selvsagt mulig at en samlet motorpresse tar feil, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt biler som Peugeot 205 GTi 1,9 og VW Golf II GTI 16-Ventiler og de har for alle praktiske formål glimrende kjøreegenskaper selvom de har forhjulstrekk. Dagens Mini (og den er en BMW) har forhjulstrekk... og tyske AMS mente sogar at VW Golf R32 var en bedre bil enn BMW 130i. For folk flest betyr det intet at bilen har forhjulstrekk eller bakhjulstrekk... og med mindre man ikke er aktiv banesjåfør eller spesielt tung på lappen ved den lokale pølseboden er det andre ting ved en bil som er mer viktig enn hvilke hjul som driver bilen fremover...

Må komme med en kommentar.

Du trekker sluttningen, for folk flest er forhjulstrekk ok.

Det ligger vel i ordet, Toyota avensis og den greia der da tenker jeg?

Vel, folk flest klarer seg nok med en avensis og er lykkelig uvitende...

Men en 180hk sportsbil med forhjuls trekk er litt annerledes enn en avensis med 115hk...

Dessuten blir ikke disse bilene kjørt på samme måte heller!

TT blir kjørt sportslig, og det er da man kan få problemer.

Så å sammenlikne forhjulstrekk på en avensis og en "sportsbil", det er to vidt forskjellige ting!!!

Min mening er at enhver bilprodusent med respekt for seg selv, lager ikke sportsbil med forhjuls trekk!!!!!

:roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig, her sitter vi å diskuterer en drittbil på et "BMW" forum.... dette hadde jeg aldri trodd, hvam ed å kåre en TT til månedens bil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dette forumet sank med 50% creds fra min side !!

KOM IGJEN DERE, SKRYT MERE AV DENNE DA !! logger av nå, dette blir jo bare latterig... største forum ja, sier ikke mere ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, intressang lesing, er vel sånn med at de som hater audi ikke vil ha noe med å gjøre med det og visa versa om bmw.

Men er enig i at f.eks 220hk på framhjulan ikke er like behageli kjøring som om du hadde hatt dem bak :D for mye trekk på framhjulan ved f.eks aks, så må du holde fast, kan hende det river i alle rettninger.

Trur TT hadde vært fantastisk vis den var levert med bakhjulsdrift.

Design messig syns jeg den skiller seg ut, og det skal audi ha for at dem har klart. Men om jeg liker den, det er en annen spørsmål. Kan godt kjøre rundt med en TT(vis noen låner meg en:), men blir ikke aktuelt å kjøpe en heller.

Og det uintressange var at man ikke trenger å samenligne med homser og frisører når det gjelder TT.

Dette er min mening, kontra kjøreglede og helhetsopplevelsen ved å eie disse bilene.

WV=Bra

Audi=Bedre (trenger ikke å være friøsr eller homo for å kjøre TT)

Bmw=Best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig, her sitter vi å diskuterer en drittbil på et "BMW" forum.... dette hadde jeg aldri trodd, hvam ed å kåre en TT til månedens bil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dette forumet sank med 50% creds fra min side !!

KOM IGJEN DERE, SKRYT MERE AV DENNE DA !! logger av nå, dette blir jo bare latterig... største forum ja, sier ikke mere ...

Hoho... For en type...! Skjønner ikke hvordan du kan uttale deg slik om du skal være en seriøs person. Men det er det vel ingen som har anklaget deg for å være heller. Som du ser så ligger dette innlegget under "annet bil-og motorprat"...

Snakker av erfaring når jeg sier at TT er en meget god bil å kjøre, uansett hastighet. At folk skal legge ut om biler de ikke har prøvd, kun har sett, hvor homsete de er osvosv, blir bare for teit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg hatt en del vag biler og kompisene mine har hatt.

Velger du 180hk må du regne med å bli forbi kjørt av en chippet A3.

225hk og Q ville jeg gått for.

Husk også at personer over 170 (eller var det 180) sliter med å sitte baki.

Så Dette er egentlig en bil for 2 voksne og 2 barn

Hvis det er den nye du tenker på så er jo det litt kult med den vingen.

Hadde slik på en corrado. Ble mange runder på motorvei for å se den gå opp ja. (selv om man har en jukse knapp)

Gå for S-tronic girkasse (DSG) da den girer fortere og bedre enn deg :)

PS: husk at 200TFSI går på 98 ikke 95 bensin.

Var vel en som lurte på om det var 150hk tt'er og.

Jepp.. Import fra tyskland, aldri solgt ny i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho... For en type...! Skjønner ikke hvordan du kan uttale deg slik om du skal være en seriøs person. Men det er det vel ingen som har anklaget deg for å være heller. Som du ser så ligger dette innlegget under "annet bil-og motorprat"...

Snakker av erfaring når jeg sier at TT er en meget god bil å kjøre, uansett hastighet. At folk skal legge ut om biler de ikke har prøvd, kun har sett, hvor homsete de er osvosv, blir bare for teit....

Kunne ikke vært mer enig!! Her kryr det av tenåringer som nødvendigvis ikke har kjørt all verden av biler, men rakke ned på den ene og det andre, basert på andres oppfatning, det kan de! Herregud gutter! Jeg har kjørt bil i 11 år, og jeg har kjørt mange merker både på bane og vei. Tro meg når jeg sier at det fins mange bra biler som ikke kommer fra Munchen. Jeg gjentar: Prøv en hvass Ford Focus, så vil dere se at det ikke er drivhjulene det kommer an på, men balansen i bilen og ikke minst mannen bak rattet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synker stadig i cred du også! Voks opp!

NB! har du kjørt TT???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må komme med en kommentar.

Du trekker sluttningen, for folk flest er forhjulstrekk ok.

Det ligger vel i ordet, Toyota avensis og den greia der da tenker jeg?

Vel, folk flest klarer seg nok med en avensis og er lykkelig uvitende...

Men en 180hk sportsbil med forhjuls trekk er litt annerledes enn en avensis med 115hk...

Dessuten blir ikke disse bilene kjørt på samme måte heller!

TT blir kjørt sportslig, og det er da man kan få problemer.

Så å sammenlikne forhjulstrekk på en avensis og en "sportsbil", det er to vidt forskjellige ting!!!

Min mening er at enhver bilprodusent med respekt for seg selv, lager ikke sportsbil med forhjuls trekk!!!!!

:roll::roll::roll:

Vi er ikke uenige i at BMW´s modeller er de som for oss er mest interessante (jeg kjører faktisk også BMW), men at alle biler med forhjulstrekk suger er jeg uenig i. Jeg foretrekker også en bil med bakhjulstrekk, men å si at en bil automatisk er diskvalifisert fordi den har forhjulstrekk blir for dumt. Noen som husker f.eks Ford Fokus RS... den hadde glimrende kjøreegenskaper tiltross for at den hadde forhjulstrekk. De fleste BMW eiere er forøvrig som folk flest... dvs. at det er tilfeldigheter som gjorde at de i dag er BMW eiere. Dette vet BMW og derfor har "brød & melk" modellene som f.eks E90/91 318i/320i/318d/320d en pris som mer eller mindre kan matche tilsvarende modeller (den dyre enden) fra Peugeot, Ford, Toyota etc... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøs eller ikke, kan og vet mere om biler en det du noen ganger kommer til å klare å lære!! når man holder på med elektronik på biler, så er AUDI og VW mestre på å lage jobber til meg!! så du kan bare kjøsse meg i rævva og dra til en viss plass... amatør

Moderatoredit (Fredrik): Så var det dette med personkarakterisering igjen... bruk de argumentene du har og hold deg til saken. Hvis du virkelig kan så mye om biler (hvilket jeg ikke tror) burde du også kunne argumentere mer saklig i den sammenheng enn du gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøs eller ikke, kan og vet mere om biler en det du noen ganger kommer til å klare å lære!! når man holder på med elektronik på biler, så er AUDI og VW mestre på å lage jobber til meg!! så du kan bare kjøsse meg i rævva og dra til en viss plass... amatør

Syns ikke at sånt "bullshit" prat hører til her, ingen vits å rakke ned på hverandre, dette er en flott forum med flotte personer, la oss ikke ødlegge det. Finnes sikkert andre forumer som trives med slikt snakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...