Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
ja merkelig er det men gøy er det hvis dette er seriøst å alt går som det skal

Ja det hadde vært gøy ;) Får håpe at det er noen ærlige sjeler i Italia med tillit til deg, og alt går som planlagt.

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
den er svart, ser jævli fin ut på bilder.. skal legge inn bildere hvis/når bilen kommer til meg

Kan du ikke bare legge ut bildene nå da?

Skrevet

Her er jeg 99,9% sikker på at det er store ugler i mosen. Dette er bare så alt for godt til å være sant. Du får holde oss oppdatert og skyt meg dersom alt er i orden.

Normal salgspris i Tyskland på en sånn bil vil ligge på 10-13 tusen euro. I Italia ligger de litt lavere pga at den jevne italiener ikke er særlig snill mot bilen sin.

Skrevet

btw kompis handla 3.2 96 mod indv for 120k i sverige.. fult utstyrt.. har oxo en annen som henta seg en `litt` slitt e36 m3 gt for 115... bare for å gi pekepinn på hva du må gi:)

Skrevet
Lukter bløff lang vei her gitt..

Om bilen skulle dukke opp, ja da har du sannlig møtt på en spesiell mann.

Spesiell, og langt over gjennomsnittet naiv. Min konklusjon er: Denne typen mennesker finnes ikke.

Skrevet

Jeg kom til å tenke på en ting: Om bilen skal sendes til Norge og det ikke følger med en italiener på kjøpet, hvordan skal de da få den inn til Norge? Smugle den inn?

Jo mer jeg tenker på dette jo mer sikker er jeg på at hele greia er bare vås!

Nyborgracing: Gi oss en oppdatering da!

Skrevet

Det er vel muligheter for å plukke den opp på kaia? hmm, høres litt suspekt ut.

På den annen side, hva kan selger få ut av dette om det er svindel og bedrag?

Så lenge det ikke er penger i bildet har jo hvertfall ingen tapt på det.

Bare ikke betal en krone til noen som helst bankkonto før du har sett, tatt på og sjekket opp bilen!

Skrevet
":3rzdmdyf]Det er vel muligheter for å plukke den opp på kaia? hmm, høres litt suspekt ut.

På den annen side, hva kan selger få ut av dette om det er svindel og bedrag?

Så lenge det ikke er penger i bildet har jo hvertfall ingen tapt på det.

Bare ikke betal en krone til noen som helst bankkonto før du har sett, tatt på og sjekket opp bilen!

Jeg har også grublet litt på hvor hunden ligger begravet her. Det er jo åpenlyst at det ikke finnes noen som sender bilen sin fra Italia til Norge for at en ukjent person skal se på den. Det blir jo ikke mindre mystisk når eier ligger på sykehus og prisen tydeligvis er særdeles lav.

Men: Om man frakter en bil inn i Norge uten at eier er med så må man fortolle den. Om ikke er det smugling.

Om dette er tilfelle, og bilen virkelig kommer og interesent bestemmer seg for å kjøpe så må bilen tilbake til Italia igjennom for å deklareres ut..

Altså, hvem gjør slikt? Mitt tips: Ingen! Men som sagt, jeg ser enda ikke hvor hunden er begravet.

Skrevet
Espen M33

Enig det du skriver.

Det "vanlige" i svindel saker, så er bil selger og bil i forskjellige land.

Kjøper sender ned et prosentvis beløp f.eks.

Disse bilene er også betydelig lavere priset for å få et stort antall interreserte selvsagt...

så jeg også lurer på hva skjer her???

Hva slags sykehus lå denne karen på sa du - hehe...

Skrevet

Det er vel mulig å få bilen inn på en frihavn uten å tolldeklarere den, men hvorfor skulle en fyr i Italia betale for frakten tur/retur hvis den potensielle kjøperen i Norge ikke ønsker å kjøpe bilen ? For min del virker denne avtalen temmelig irrasjonell og lite økonomisk forsvarlig med mindre bilen er stjålet eller er en del av en større hvitvaskingsoperasjon. En E36 M3 Coupe fra 1995 er ikke så mange pengene verdt når man kommer litt ned på kontinentet... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...