Gå til innhold

Valg av dvd/navi?


Anbefalte innlegg

Har sett meg ut 3 forskjellige systemer og tenkte jeg skulle høre med dere som muligens har erfaring/synspunkter på noen av disse.

Nr 1 er Pioneer AVIC-X1BT til kr. 14990,-

pioneeravicx1bt1ts0.th.jpg

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=859

Nr 2 er Pioneer AVIC-HD1BT 2-DIN til kr. 24990,-

pioneeravichd1bt2qj8.th.jpg

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1641

Nr 3 er BMWs originale 16:9 dvd/navi ettermontert til dkr. 22500,-

bmworgnavial9.th.jpg

Sikkert mange som formeninger om disse og kan evt anbefale/hjelpe meg litt på vei her.. :wink: Er rimelig stor prisforskjell fra billigst til dyrest men skal jeg først kline inn noe så må det bli full pakke.

Bilen er da en E39 520i.

Kom gjerne med innspill/forslag!

PS: liten vits i å anbefale annet "skrot" da valget står mellom disse 3. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer AVIC-X1BT er mere verdt pengene enn Pioneer AVIC-HD1BT 2-DIN. Jeg ville gått for X1BT så heller satt den i friskluft dysene. Så hadde du enda hatt den orginale til kjøre computer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale fra BMW, er det kun enheten du må betale 22500 for eller er det ferdig montert? Det er for eks ikke tuner eller forsterker i den enheten slik jeg har forstått det, så det er ganske mye jobb med å bytte til original navi. Må kables opp osv.Er en annen her på formumet som setter inn en sånn BMW navi på en E46, tror det ble litt dyrere en planlagt etter som jeg leste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å vite noe hvor gode de er i forhold til hverandre er min mening at det absolutt ser mest "clean" ut med den originale 16:9 i en e39. Tror ikke det er negativt når den eventuelt engang skal selges heller at det er originalen som er montert, men på den anne side er det lettere å demontere de to andre å ta dem med til neste bil...

Jeg ville uansett, om det ikke står på $ gått for original i en e39, hvis ikke hadde jeg tatt den billgste ev. en håndholdt enhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min meining er også att det orginalet tar seg best ut, men prisen på det er nokk ein del meir enn 22500. 16:9 skjermen trur eg koster ca 20 000, men i tilegg må du ha navigasjons entehen + div kabler og GPS antenne.

Vist du ser her så ser du kva du treng:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=95

Sjekka pris på eit av desse setta hos GS, og det kom på ca 42000. Alternativer er å bestille det brukt frå t.d. ebay.de, men uanset så blir det dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for X1Bten. Enklest å få inn i dashen.

Med HD1en må du nok belage deg på en god del modifikasjon så lenger det ikke har stått originalskjerm der tidligere. Hvis du har dratt ut den originale spilleren din vil du se at det er noen metallstag som går inni der. Disse må i så fall bort. Og da har du en god del jobb foran deg.

Men hvis det ikke er noe problem for deg er HD1en selvsagt å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuelt å betale 40K i allefall, så da står valget mellom X1BT og HD1BT. Liker at det ser cleant ut og da er jo bedre med en intergrert enhet... 10K høyere pris da men.. Vi får se, blir ikke før etter nyttår uansett siden det nå går mot jul og jeg nettopp fikk en fartsbot som svir litt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne på ebay i tyskland kan du få 16:9 skjerm til 500 euro,kabler (hardnes)til 200 euro radiomodul 200 euro tv modul 300 euro osv osv.Du får også komplett ettermonterings sett som inneholder alt fra ny modul for å flytte klimaen ned et hakk til gps antennen og navi computeren.

For denne gleden kommer det ca på 1500-1800 euro. Ca 14760 nok + mva og da er du oppe på 18450+ frakt+diverse,så da havner du rundt 20000 for det orginale anlegget.Men da har du alt...

Men dette er utstyr som har stått i biler som er kollidert, men utstyret er så godt som nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke penger er noe spm så ville jeg først valgt orginal. Men den kan jo bli VELDIG dyr da. Så om man velger bort den så ville jeg valgt HD1 fremfor X1 da den ser mye cleanere ut. Har dessverre ingen erfaring med disse selv men synes helt klart at HD1 ser mye bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke penger er noe spm så ville jeg først valgt orginal. Men den kan jo bli VELDIG dyr da. Så om man velger bort den så ville jeg valgt HD1 fremfor X1 da den ser mye cleanere ut. Har dessverre ingen erfaring med disse selv men synes helt klart at HD1 ser mye bedre ut.

Jepp, helt enig der. Men så var det disse pengene da... :roll:

Hadde vært good og tatt det på avbetaling ala cresco eller noe, men det har vel ikke bilradiospes o.l. mulighet til sikkert. Synes X1 heller hører hjemme i en japansk sportsbil eller noe pga skjermen som felles opp. Misforstå meg rett, flott spiller men synes en intergrert enhet passer bedre inn i 520en min. 8) Få tatt noen bilder av "nybilen" og legge i signaturen min snart og... Bare finne frem et kamera først, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...