Gå til innhold

Den store Photoshop-tråden!

Espenlis
 Share

Anbefalte innlegg

hei! har blitt inspirert av dere photoshop gutta, så pøver meg litt på å sette felger på bilen. men hva må jeg gjøre for å kopiere det bilde av felgen jeg har "skåret ut" med "polygonal lasso tool", for så å få limt det inn på bildet av bilen?

har prøvd å trykke på "duplicate layer", så får kopiert selve bilet, men ikke flyttet det over til det andre bilde.. grmf :shock: noen som har tips?

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg synes det er bedre å bruke "eliptical marquee tool" (verktøyet for å markere rundinger) når jeg skal markere rundt en felg.

først så drar du en runding rundt felgen (trenger ikke å vere nøyaktig), og så zoomer du inn bildet slik at felgen kommer ganske nerme.

så høreklikker du og velger "transform selection" og da kan du fin-tilpasse rundingen slik at den passer nøyaktig rundt felgen.

så går du til "edit" på øverste linja og velger "copy"

så minimerer du "donorbildet" slik at du har bildet som som skal ha felgen.

og da klikker du "edit" og "paste" og da legger felgen seg som et nytt layer på det aktuelle bildet.

så høyreklikker du og velger "free transform" for å finjustere felgen på bilen.

håper du skjønnte noe av dette.

tipper du blir ganske hekta når du begynner å få til ting :)

EDIT: for å kunne velge "free transform og transform selection" så må enten et marquee tool eller lasso tool vere aktivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss. der gikk det takker for raskt svar arild g! :D skjønte forklaringa di jeg vettu:) må kulen litt og holde meg i skinnet på dette photoshop greiene så jeg IKKE blir hekta. tipper sambo blir rimelig missførnøyd hvis jeg sitter her hele dagen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...