Gå til innhold

Den store Photoshop-tråden!


Espenlis
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, måtte prøve selv etter jeg hadde posta :P Men ja, det var noe slikt jeg tenkte! Hvordan fikk du øynene i så bra kvalitet?

 

attachicon.gifIMG_0957 sort.jpg

 

OG, når du skal lime inn noe innenfor et område du velger selv, hvordan gjør man det? Jeg limte bare inn ca og gikk over med history brush tool, men da må man jo gjette seg til hvor f.eks grensa til vinduet går :P

 

Fant ut hva den biler bilen du ville ha øynene heter og fant et bilde med mye høyere oppløsning. Klipper ut røft øynene, legger det over, skrur ned opacity(gjennomsiktighet) på det layeret med øynene, legger det over frontruten og strekker det nogenlunde ut slik at det blir nogenlunde passende. Så bruker jeg et markeringsverktøy og merker frontruten og så høyreklikker jeg og velger "Select Inverse" da markerer den det rundt og så klipper jeg ut det. 

 

Jeg vil også ha sånt bilde av bilene mine!!!! :(

 

Post bilder så skal jeg ordne! :D

 

Det må det forskes litt på! :) ser gøy ut å kunne lage sånne bilder! :P

Det er kjempegreit og artig å kunne photoshop iblant ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut hva den biler bilen du ville ha øynene heter og fant et bilde med mye høyere oppløsning. Klipper ut røft øynene, legger det over, skrur ned opacity(gjennomsiktighet) på det layeret med øynene, legger det over frontruten og strekker det nogenlunde ut slik at det blir nogenlunde passende. Så bruker jeg et markeringsverktøy og merker frontruten og så høyreklikker jeg og velger "Select Inverse" da markerer den det rundt og så klipper jeg ut det. 

 

 

 

Jaa, takk! Har ikke tenkt på å bruke opacity!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du munnen på den? :o

 Finner en munn, limer inn,  passer til (røft), farger om, bruker et viskelær med soft kant og visker rundt også dekker jeg til ujevnheter på fangere. 

 

Ikke så lett å forklare, hahah :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du til å endre farge? Fargebalanse / Ctrl + B?

Velger en ca farge på fargepaletten, så går jeg på Image->Adjustments->Hue/Saturation også huker jeg av på Colorize i nedre høyre hjørnet på boksen som kommer opp også er det bare og dille litt med Saturation og lightness valget til du finner den som ligner mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velger en ca farge på fargepaletten, så går jeg på Image->Adjustments->Hue/Saturation også huker jeg av på Colorize i nedre høyre hjørnet på boksen som kommer opp også er det bare og dille litt med Saturation og lightness valget til du finner den som ligner mest.

 

 

Okay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...