Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

DuPont har en rødfarge som heter Boyd`s Red.

Den ble brukt på Junkyard Dog prosjektet dems som gikk på Discovery.

Den er jo ganske heftig!

boydredvv1.th.jpg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En farge/lakk jeg kan anbefale på det sterkeste er rødfargen som Mazda bruker på RX8. Den ser ut som en ikke metallic helt til det kommer skikkelig lys på. Den er enkelt og greit griselekker! Husker ikke navnet og fargekoden her og nå, men det kan jeg finne ut etterhvert.

Skrevet
Brilliantrot som jeg hadde på min før jeg byttet farge kanskje?

Byttet du fra den rødfargen der til den gule du har i avataren?.. :(

Den måtte lakkeres om uansett, hadde to farger. Dessuten er "halvparten" av alle M3 E30 røde =)

Skrevet
Hei,

Begynner å nærme jeg seg lakking :lol:

Men har litt problemer med å finne den riktige rødfargen.

metallic lakk selvfølgelig

Er det noen som har noen forslag? Helst bilde.

Har tenkt litt på ferrari rød, men det blir jo litt som å banne i kirken hvis jeg lakker bimmern med italiensk søle :o

Jeg ville lakket bilen i den fargen den hadde orginalt. Alt annet blir etter min mening helt feil, det er allerede alt for mange E30 M3 som har blitt ødelagt.

I det minste bør bilen lakkes i en farge som orginalt ble levert til E30 M3. Dersom du absolutt skal velge en annen farge bør du lakke i 058 Hennarot om bilen er `86 eller `87, eller 138 Zinnoberrot dersom bilen er nyere.

Skrevet
red_8_front.jpg

Den var smuud.

Tror jeg går for den. Må finne en bil å se på i virkeligheten. for å være sikker :lol:

Den er MYE penere i virkeligheten enn på det bildet der. Kan sende deg noen solskinnsbilder på mail av den vi har stående her om det er ønskelig. Metalliceffekten vises forholdsvis godt på de bildene mine.

Fargen heter forøvrig Velocity red.

Skrevet

Jeg ville lakket bilen i den fargen den hadde orginalt. Alt annet blir etter min mening helt feil, det er allerede alt for mange E30 M3 som har blitt ødelagt.

I det minste bør bilen lakkes i en farge som orginalt ble levert til E30 M3. Dersom du absolutt skal velge en annen farge bør du lakke i 058 Hennarot om bilen er `86 eller `87, eller 138 Zinnoberrot dersom bilen er nyere.

Enig med JonH !

Ville garantert gått for den originale fargen. Zinnoberrot er jo en flott rødfarge også. Sleng heller på et par lag med klarlakk, så holder rødfargen seg bedre..

Skrevet
Jeg ville nok også ganske sikkert ha valgt den originale rødfargen, men et litt sexy alternativ er Porsche´s indischrot... eller indisk rød... :wink:

Har tittet litt rundt på farge oversikter på lakkverksteder.

Å kommet frem til at alternativene er:

Hellrot ( BMW)

indischrot (Porsche)

Rosso Italiano Red (Ferrari)

eller

Zinnoberrot (Original fargen) Kanskje prøve å lage en Zinnoberrot Metallic, hvis det er mulig. Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...