Bimmerlars Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 En annen tråd som viser forskjellen på modellene i premiummarkedet ... ... Personlig har jeg mest sansen for Jaguar og Audi... Likte bmw og jag`en jeg..Ble faktisk positivt overasket over vw`n også. Hvorfor kan ikke de toyota folka snart inrømme at lexus er "japansk bmw",og hvorfor tror de at toyota er verdens beste bil,bortsett fra lexus? For min del er ikke en bra bil,og en driftsikker bil det samme.Man merker den billig-plastikk-slappe følelsen i en toyota straks man åpner døra. typisk trangsynt bmw eier...er så sinnsykt typisk å!!!! lexusen jeg hadde var bedre på alle områder enn bmw...eneste at bmw har flere motoralternativer.... kanskje er det andre bilmerker som hermer lexus...hvem som hermer hvem vet da ikke du...disse bilene ble tegnet for mange år siden....du har ikke kjørt mye nye toyotar du da skjønner jeg...uff... Er io sant det han sier? Kjør en nyere toyota du da
Espen M33 Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 La meg gjengi noen ord fra dinside.no:DinSide har testet Lexus IS 200 "Resepten er ikke ny, og Lexus legger da heller ikke skjul på at de vilt og hemningsløst har kopiert BMW 3-serie i sin nye IS 200. Målet er å fortære markedsandeler fra den tyske bilprodusenten." Da bør det vel ikke være noe tvil lenger om at Lexus er en kopi av 3-serien.. Hehe, tydelig at de ikke har fortært så veldig stor andel av den markedsandelen da. 3 serie selger jo bare mer og mer, mens lexus... Ja, det selges vel fortsatt ikke som varmt hvetebrød. Min konklusjon: Lexus er utvilsomt en bra bil, men noe storselger, det blir det aldri. hehe...sant sant....mange lexus forhandlere er det i norge da? mange bmw forhandlere er det i norge da? Grunnen til dette er jo selvfølgelig at flere vil kjøpe bmw enn lexus. Det blir færre og færre fiat forhandlere i Norge også, men det er ikke synonymt med at det er en bra og eksklusiv bil. Teoriene dine holder rett og slett ikke vann. BTW: Dersom lexus er så suverent bra, hvorfor solgte du den og kjøpte bmw da?
DCA Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 fordi jeg skal i militæret å gidder ikke ha en bil til 230000 stående...derfor kjøpte jeg meg en billig bil som jeg kan bare ha... sant det at det er få modeller innen lexus ja... toyota har jo plenty så de seller jo så mye mer enn alle andre at det nesten er flaut... men lexus kunne hadd flere sjapper de og hvis de hadde satset på det, det er jeg sikker på! og til slutt da...bmw ER fine biler...INGEN tvil om det! er bare at de er ikke de eneste som lager fine og råe biler...
Fredrik Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Der tar du feil Fredrik. Sportsbil har ingen ting med stor motor å gjøre.Grunnen til at du ikke har oppdaget dette er at du kjører på gubbe profil hjul. Få på noen 17 eller 18" så og stivere fjærer/dempere så kjenner du mer av konseptet til BMW. 3-serien er GT biler i fåreklær. Uansett motor. Skjønner ikke helt den teorien din at M3 er bedre kjøp osv. Det er den ikke i det hele tatt. For pengene får du mye mer bil av å kjøpe grunnmodellen enn en M3. De har tross alt 90% av de samme delene. Og for prisforskjellen kan du gjøre oppgraderinger som kan gi deg en mye råere bil enn en M3. Nei den "kyniske konspirasjons" teorien din holder ikke. Og selvfølgelig lager bilprodusentene slike toppmodeller som M3, RS4, AMG ditt og datt kun får å øke salget av de mindre modellen og øke "statusen" på en bil serie. Dette er noe jeg har visst lenge. Ikke sikkert de tjener noe i det hele tatt på salget av de dyrere modellene engang. Har jeg skrevet spesielt om en stor motor i denne diskusjonen ? ... Nei... det har jeg ikke... jeg har imidlertid lest noen av dine innlegg både her og i bmwccn´s forum og det som kjennetegner dine innlegg er at de er av det aggressive slaget. Uttalelsen om at jeg kjører på gubbeprofil i denne diskusjonen (som forøvrig handler om Lexus IS vs. BMW M3) viser at du fortsetter denne linjen. Hva i alle dager har mine 205/55-16 felger/dekk med denne diskusjonen å gjøre ? ... ikke annet enn at du på en temmelig usakelig måte forsøker å diskreditere en moderator. Hvem har spist din frokost ?... At BMW på mange måter praktiserer et kynisk forretningskonsept (spesielt når det gjelder 3-serien) er ikke min observasjon. Dette fenomenet er vel kjent og ikke minst Jeremy Clarkson har i kraft av sin posisjon kommentert dette mange ganger. Jeg hadde i tillegg en foreleser på Oslo Handelshøyskole (BI) som brukte BMW´s forretningskonsept som et eget case i forbindelse med siviløkonomstudiet der. Det er kanskje på tide å våkne opp og legge de naive tankene om BMW til side. Det er korrekt at BMW ikke tjener stort på M3 i forhold til de andre 3-seriene... en produksjonsforskjell på ca. 18000 biler vs ca. 2200000 biler (E30) sørger for det.
336mik Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Nå må folk snart skjønne at Fredrik er en mann med stor innsikt,og som er ganske flink til å holde seg nøytral(bortsett fra når det gjelder gammel porsche:) )Hvis folk tror at noen er villige til å gi det dobbelte,kanskje 3 ganger så mye for en dårligere bil,så syns jeg det tegner til en lav forståelse for bil og teknikk generelt..
Fredrik Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Nå må folk snart skjønne at Fredrik er en mann med stor innsikt,og som er ganske flink til å holde seg nøytral(bortsett fra når det gjelder gammel porsche:) )Hvis folk tror at noen er villige til å gi det dobbelte,kanskje 3 ganger så mye for en dårligere bil,så syns jeg det tegner til en lav forståelse for bil og teknikk generelt.. Problemet er kanskje at man som moderator stikker snuten for langt frem... og jeg som trodde at Janteloven var dansk...
DCA Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 En annen tråd som viser forskjellen på modellene i premiummarkedet ... ... Personlig har jeg mest sansen for Jaguar og Audi... Likte bmw og jag`en jeg..Ble faktisk positivt overasket over vw`n også. Hvorfor kan ikke de toyota folka snart inrømme at lexus er "japansk bmw",og hvorfor tror de at toyota er verdens beste bil,bortsett fra lexus? For min del er ikke en bra bil,og en driftsikker bil det samme.Man merker den billig-plastikk-slappe følelsen i en toyota straks man åpner døra. typisk trangsynt bmw eier...er så sinnsykt typisk å!!!! lexusen jeg hadde var bedre på alle områder enn bmw...eneste at bmw har flere motoralternativer.... kanskje er det andre bilmerker som hermer lexus...hvem som hermer hvem vet da ikke du...disse bilene ble tegnet for mange år siden....du har ikke kjørt mye nye toyotar du da skjønner jeg...uff... Er io sant det han sier? Kjør en nyere toyota du da har kjørt alt av nyere toyota så godt som... kjørt nye avensis med 177hk og 410 nm? dere sier de ligger bak med teknologien og safer?? hva med den motoren da? er det noen sterkere diesel bil som går renere nå da??????????? jeg er ingen toyota faan men vet hva lexus står for, og hvilket sinnsykt apparat de har i ryggen...
Geir Anders Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Tja, dette har vel ingenting med den egentlige diskusjonen å gjøre. Men BMW har jo som sagt 525d med 177hk og 400nm, som da stiller rimlig likt, og jeg tørr påstå at den er en meget habil konstruksjon. Og ang spørsmålet ditt om sterkere diesel motor, så har jo BMW også 530d og 535d, sistnevnte med 272hk og 500nm. Men når det er sagt, koster disse bilene en god del mer, og kan ikke puttes i samme klasse, hverken prismessig, eller når det kommer til kjøreegenskaper, dette gjelder da 525d også.
Fredrik Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 har kjørt alt av nyere toyota så godt som... kjørt nye avensis med 177hk og 410 nm? dere sier de ligger bak med teknologien og safer?? hva med den motoren da? er det noen sterkere diesel bil som går renere nå da??????????? jeg er ingen toyota faan men vet hva lexus står for, og hvilket sinnsykt apparat de har i ryggen... Alpina´s variant av M47B20 motoren på 200 HK ved 4000 rpm og 410 Nm ved 2000 rpm må betraktes som en prototype på hva BMW stiller opp med ved neste korsvei (facelift) om et års tid. Ellers har BMW noen alternativer som Toyota/Lexus ikke har: M57B25 motoren yter 197 HK ved 3750 rpm og 400 Nm ved 1300 rpm, M57B30 motoren yter 231 HK ved 4000 rpm og 500 Nm ved 1750 rpm... og endelig yter M57B30 motoren med biturbo 286 HK ved 4000 rpm og 580 Nm ved 1750 rpm. Toyota og Lexus er forbikjørt for lenge siden... og det er vel det som er konklusjonen på vår lille diskusjon...
Saltkjelen Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Toyota Avensis 2.2 (2231cm3) D-4D har forøvrig 400 Nm ved 2.000-2.600 o/min og ikke 410 Nm som du selv sier. Den leverer 177 hk ved 3.600 o/min og 0-100 km/t går unna på 8.6 sekunder. Til sammenlikning har f.eks 520d (1995cm3) 163 hk ved 4000 O/min og 340 Nm ved 2000 O/min. 0-100 km/t går unna på det Avensisen gjør, 8.6 sekunder og toppfarten er målt til 223 km/t. For å ta en liten konklusjon av disse modellene har faktisk Avensis et Co2 utslipp på 161 g/km, mens 520d har et Co2 utslipp på 158 g/km. De begge har et forbruk på hhv. (Toyota-BMW) 0,62 l/mil og 0,59 liter/mil.. 520d har en noe svakere motor en Avensis 2.2 D-4D, men den er like rask fra 0-100 km/t tross svakere motor og den har en bedre toppfart. Forbuket og Co2 utslippet er lavere på BMW'en.. 325d yter f.eks 197 hk ved 3750 O/min og 400 Nm ved 1300 O/min. 0-100 km/t går blandt annet unna på 7.6 sekunder og toppfarten er mål til 233 km/t. Bilen har forøvrig et gjennomsnitt på 0,66 l/mila og har et Co2 utslipp på 176 g/km... Etter hva disse tallene forteller vil jeg selv påstå at BMW stiller seg meget sterkt til Toyota Avensis 2.2 D-4D - om ikke like godt...
Fredrik Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Toyota Avensis 2.2 (2231cm3) D-4D har forøvrig 400 Nm ved 2.000-2.600 o/min og ikke 410 Nm som du selv sier. Den leverer 177 hk ved 3.600 o/min og 0-100 km/t går unna på 8.6 sekunder. Til sammenlikning har f.eks 520d (1995cm3) 163 hk ved 4000 O/min og 340 Nm ved 2000 O/min. 0-100 km/t går unna på det Avensisen gjør, 8.6 sekunder og toppfarten er målt til 223 km/t. For å ta en liten konklusjon av disse modellene har faktisk Avensis et Co2 utslipp på 161 g/km, mens 520d har et Co2 utslipp på 158 g/km. De begge har et forbruk på hhv. (Toyota-BMW) 0,62 l/mil og 0,59 liter/mil.. 520d har en noe svakere motor en Avensis 2.2 D-4D, men den er like rask fra 0-100 km/t tross svakere motor og den har en bedre toppfart. Forbuket og Co2 utslippet er lavere på BMW'en.. 325d yter f.eks 197 hk ved 3750 O/min og 400 Nm ved 1300 O/min. 0-100 km/t går blandt annet unna på 7.6 sekunder og toppfarten er mål til 233 km/t. Bilen har forøvrig et gjennomsnitt på 0,66 l/mila og har et Co2 utslipp på 176 g/km... Etter hva disse tallene forteller vil jeg selv påstå at BMW stiller seg meget sterkt til Toyota Avensis 2.2 D-4D - om ikke like godt... Toyota/Lexus har ikke sjangs... Alpina´s 200 HK variant av M47B20 motoren har forøvrig et Co2 utslipp på 156 g/km...
Ron Jeremy Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Toyota og Lexus er forbikjørt for lenge siden... og det er vel det som er konklusjonen på vår lille diskusjon... Enig Fredrik! Toyota og Lexus Og forøvrig
336mik Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Hvis toyota er så fantastiske,hvorfor har de ikke den beste og sterkeste formel 1 motoren da?bmw og ferrari kjemper om den tittelen hele tiden(ligger bmw fortsatt et hakk foran?).Toyota er og blir alle-manns-eie.BMW er for kjennere. Og til Fredrik:En moderator som stikker frem nesa er positivt.Viser at han ikke bare hviler på laubærene.
DCA Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 har kjørt alt av nyere toyota så godt som... kjørt nye avensis med 177hk og 410 nm? dere sier de ligger bak med teknologien og safer?? hva med den motoren da? er det noen sterkere diesel bil som går renere nå da??????????? jeg er ingen toyota faan men vet hva lexus står for, og hvilket sinnsykt apparat de har i ryggen... Alpina´s variant av M47B20 motoren på 200 HK ved 4000 rpm og 410 Nm ved 2000 rpm må betraktes som en prototype på hva BMW stiller opp med ved neste korsvei (facelift) om et års tid. Ellers har BMW noen alternativer som Toyota/Lexus ikke har: M57B25 motoren yter 197 HK ved 3750 rpm og 400 Nm ved 1300 rpm, M57B30 motoren yter 231 HK ved 4000 rpm og 500 Nm ved 1750 rpm... og endelig yter M57B30 motoren med biturbo 286 HK ved 4000 rpm og 580 Nm ved 1750 rpm. Toyota og Lexus er forbikjørt for lenge siden... og det er vel det som er konklusjonen på vår lille diskusjon... den som yter 231 hk er vel ikke den chippede versonen av f.eks 330d det?? kompis av meg som hadde det og den gikk helt jævlig ja...og lavt forbruk..0.67... men som også du sikkert vet har vel toyota aldri satset på noe store motorer...og som du sikkert vet - HADDE det gjort det hadde resten av merkene fåt kjempe problem..de har supra... ingen motor tåler vel mer en den orginalt... de har formel1 som de bygde opp rimelig kjapt og bra... men er 520d mer holdbar enn avensisen da`? hmmm... teknikken er vel sånn hippsom happ tenker jeg bare holdbarheten som er litt forskjell på... menmen...hadde dere diskutert på et toyota forum hadde det vel kommet opp plenty med motargumenter av folk som sitter på mye mer spesifikasjoener enn meg ihvertfall..hehe... er ikke av bokorm typen selv..hehe...dessverre...
E46Hazey Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 j2z motoren er bare yummy, Toyota skal ha for den.
Anbefalte innlegg