[space] Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Og jeg tviler sterkt at Lexus er kåret til verdens beste bil 12 år på rad. Sikkert en fin bil, har hatt lyst på IS200 selv. Joda... Lexus er i USA gjennom mange år kåret til den mest feilfrie bil... og det er fortjent. Dette betyr imidlertid ikke at Lexus automatisk konstruerer "bedre" biler enn BMW. Det er som jeg skrev i et tidligere innlegg et spørsmål om hvordan man som bilkjøper prioriterer. Det har jo også blitt diskutert her inne før hvorvidt Toyota fikser opp feil og bytter deler uten å si fra, eller ta betalt, når bilene er på service. Dette gir selvfølgelig et bilde av at bilen er feilfri. Er dette sant er det jo uansett en genial service for kundene, og er det ikke sant så betyr det at Toyota faktisk har veldig lite feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 ":3ukifwh0]Det har jo også blitt diskutert her inne før hvorvidt Toyota fikser opp feil og bytter deler uten å si fra, eller ta betalt, når bilene er på service. Dette gir selvfølgelig et bilde av at bilen er feilfri. Er dette sant er det jo uansett en genial service for kundene, og er det ikke sant så betyr det at Toyota faktisk har veldig lite feil. Toyota og spesielt Lexus har generelt få feil... det er det ingen tvil om, men det er som jeg skrev i et tidligere innlegg en bestemt årsak til dette. Hverken Toyota eller Lexus er "on the edge" når det gjelder teknisk utvikling... de "safer" og bygger holdbare biler. Jeg er faktisk betydelig mer imponert over Honda... de er definitivt i fremste linje når det gjelder teknisk utvikling og deres modeller har nesten like få feil som Toyota/Lexus. Jeg kan huske at Honda i Norge på 80-tallet hadde en nesten like høy stjerne som BMW har i dag (noen som husker Hanne Skotvedt og hennes formidable innsats i Hasco Norge AS ?) og spesielt modellen Prelude mente mange var minst like cool som f.eks E24.... og det sier ikke så rent lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 IDIOTER...herregud altså...hvordan faen er bmw en bedre bil...is ble kåret til mest feilfri bil 5 år på rad... jeg har testet mot e46 bmw 320d m-tech... så forskjellen på bilene er ikke stor... is ER mer sporslig, og ikke minst presis å thigt...har dere noen gang prøvd en selv???? tviler jeg på... så da bør dere ikke uttale dere... skulle tro det er en gjeng med uvitende pakkiser her...takk for meg... Jeg vet ikke om jeg trenger å kommentere dette, kalle oss for idioter og uvitende pakkiser når du går tom for argumenter er lavmål! Synd du ikke ble bannet... og spesielt modellen Prelude mente mange var minst like cool som f.eks E24.... og det sier ikke så rent lite. Enig Fredrik! Honda lager glimrende biler og viser at de er et innovativt og spennende merke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Jeg ser virkelig fram til IS200 kommer ned på det prisplanet som jeg er på. Utseendemessig er den på overall top 5 hos meg tror jeg. Elsker frontet, baken, interiøret, alt! Spesielt baklyktene med de to små runde i bagasjelokket. Alt bilen trenger er fin farge, store felger og moderat senkning. Jeg har aldri kjørt en selv, men satser på å få til en prøvekjøring iløpet av kort tid. Og det med streetcred, orker ikke si min mening der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 DCA: Du har tydeligvis NULL teknisk innsikt og NULL greie på hva du prater om. At Toyota/Lexus har kopiert 3-serien med sin IS er noe både BMW og Toyota vet selv. Og vi snakker ikke om designet. Driiiiiiiiiiiiiiiit i design. Det er snakk om tekniske ting som kjennetegner en BMW 3-serie. Såkalt grunnfilosfien til BMW. Dette er noe alle bilprodusenter vet om og alle har holdt seg unna denne unntatt Lexus. Følgene har Lexus kopiert fra BMW 3-serie. Dette er varemerke til BMW: 1. Bensinmotor med seks sylinder på rekke. 2. 50% av vekten på bakaksel og 50% på foraksel. 3. Kort overheng foran og langt overheng bak. 4. Føreren sitter så og si akkurat midt mellom for og bakaksel. 5. Bakhjulsdrift. 6. Lang akselavstand. 7. Veldig presis styring Er sikkert enda mer jeg har glemt i farten. Disse punktene gjør en BMW. Sammenlign IS og 3-serien så ser du dette selv. Og se på andre familiebiler fra andre produsenter og se om du finner det samme. Nei det gjør du ikke for ingen andre har kopiert BMW slik Lexus gjorde. Det BMW har gjort er å bygge en famlie bil med "teknologien" til en sportsbil. GT-biler har også de ingrediensene jeg har beskrevet ovenfor her. Lexus IS er og blir en KOPI av BMW 3-serien. Ikke si at alle bilprodusenter kopierer fra hverandre for det er ikke helt sant. Fakta er at japanere og koreanere går rundt på bilutslillinger og gransker nye modeller fra tyske produsenter. Tyskerne bruker veldig mye penger på å utvikle nye ideer. Japanerne kopierer i stort sett alt som er nytt fra tyskerne. De bruker selv veldig lite ressurser på å utvilke nye konsepter. Og sist men ikke minst. Alle tester jeg har lest konkluderer med at 3-serien er en mye bedre bil enn IS200. Spesielt når det gjelder kjøreegenskaper. Kom ikke i en Lexus og tro at du har en spesiel bil. Den er like spesiel som en fake Rolex klokke eller fake Diesel bukse. Har forresten aldri hørt noen som har greie på bil si at BMW er pakkisbil. Det er kun missunelige folk og de som har lite greie på bil som sier slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 La meg gjengi noen ord fra dinside.no: DinSide har testet Lexus IS 200 "Resepten er ikke ny, og Lexus legger da heller ikke skjul på at de vilt og hemningsløst har kopiert BMW 3-serie i sin nye IS 200. Målet er å fortære markedsandeler fra den tyske bilprodusenten." Da bør det vel ikke være noe tvil lenger om at Lexus er en kopi av 3-serien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 DCA: Du har tydeligvis NULL teknisk innsikt og NULL greie på hva du prater om. At Toyota/Lexus har kopiert 3-serien med sin IS er noe både BMW og Toyota vet selv. Og vi snakker ikke om designet. Driiiiiiiiiiiiiiiit i design. Det er snakk om tekniske ting som kjennetegner en BMW 3-serie. Såkalt grunnfilosfien til BMW. Dette er noe alle bilprodusenter vet om og alle har holdt seg unna denne unntatt Lexus. Følgene har Lexus kopiert fra BMW 3-serie. Dette er varemerke til BMW: 1. Bensinmotor med seks sylinder på rekke. 2. 50% av vekten på bakaksel og 50% på foraksel. 3. Kort overheng foran og langt overheng bak. 4. Føreren sitter så og si akkurat midt mellom for og bakaksel. 5. Bakhjulsdrift. 6. Lang akselavstand. 7. Veldig presis styring Er sikkert enda mer jeg har glemt i farten. Disse punktene gjør en BMW. Sammenlign IS og 3-serien så ser du dette selv. Og se på andre familiebiler fra andre produsenter og se om du finner det samme. Nei det gjør du ikke for ingen andre har kopiert BMW slik Lexus gjorde. Det BMW har gjort er å bygge en famlie bil med "teknologien" til en sportsbil. GT-biler har også de ingrediensene jeg har beskrevet ovenfor her. Lexus IS er og blir en KOPI av BMW 3-serien. Ikke si at alle bilprodusenter kopierer fra hverandre for det er ikke helt sant. Fakta er at japanere og koreanere går rundt på bilutslillinger og gransker nye modeller fra tyske produsenter. Tyskerne bruker veldig mye penger på å utvikle nye ideer. Japanerne kopierer i stort sett alt som er nytt fra tyskerne. De bruker selv veldig lite ressurser på å utvilke nye konsepter. Og sist men ikke minst. Alle tester jeg har lest konkluderer med at 3-serien er en mye bedre bil enn IS200. Spesielt når det gjelder kjøreegenskaper. Jeg er langt på vei enig, men å si at BMW med f.eks 318i (gjelder alle 3-seriene) har bygget en familiebil med teknologi fra en sportsbil er å trekke den for langt. BMW´s geniale, men også kyniske forretningskonsept er M3. Konseptet er så gjennomført at folk tydeligvis forbinder hele 3-serien med denne ene modellen. Kanskje det er det Toyota/Lexus nå har erkjent iom. at de nå har proklamert deres egen pendant til M GmbH... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 bla bla bla....snakk dere som har prøvd den... lalala... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 La meg gjengi noen ord fra dinside.no:DinSide har testet Lexus IS 200 "Resepten er ikke ny, og Lexus legger da heller ikke skjul på at de vilt og hemningsløst har kopiert BMW 3-serie i sin nye IS 200. Målet er å fortære markedsandeler fra den tyske bilprodusenten." Da bør det vel ikke være noe tvil lenger om at Lexus er en kopi av 3-serien.. Hehe, tydelig at de ikke har fortært så veldig stor andel av den markedsandelen da. 3 serie selger jo bare mer og mer, mens lexus... Ja, det selges vel fortsatt ikke som varmt hvetebrød. Min konklusjon: Lexus er utvilsomt en bra bil, men noe storselger, det blir det aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Der tar du feil Fredrik. Sportsbil har ingen ting med stor motor å gjøre. Grunnen til at du ikke har oppdaget dette er at du kjører på gubbe profil hjul. Få på noen 17 eller 18" så og stivere fjærer/dempere så kjenner du mer av konseptet til BMW. 3-serien er GT biler i fåreklær. Uansett motor. Skjønner ikke helt den teorien din at M3 er bedre kjøp osv. Det er den ikke i det hele tatt. For pengene får du mye mer bil av å kjøpe grunnmodellen enn en M3. De har tross alt 90% av de samme delene. Og for prisforskjellen kan du gjøre oppgraderinger som kan gi deg en mye råere bil enn en M3. Nei den "kyniske konspirasjons" teorien din holder ikke. Og selvfølgelig lager bilprodusentene slike toppmodeller som M3, RS4, AMG ditt og datt kun får å øke salget av de mindre modellen og øke "statusen" på en bil serie. Dette er noe jeg har visst lenge. Ikke sikkert de tjener noe i det hele tatt på salget av de dyrere modellene engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 bla bla bla....snakk dere som har prøvd den...lalala... Nei det har jeg ikke gjort og det tror jeg ikke at jeg gidder heller. Det blir helt feil for meg. Å kjøpe Lexus IS200 er omtrent som å kjøpe tyvegods. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 La meg gjengi noen ord fra dinside.no:DinSide har testet Lexus IS 200 "Resepten er ikke ny, og Lexus legger da heller ikke skjul på at de vilt og hemningsløst har kopiert BMW 3-serie i sin nye IS 200. Målet er å fortære markedsandeler fra den tyske bilprodusenten." Da bør det vel ikke være noe tvil lenger om at Lexus er en kopi av 3-serien.. Hehe, tydelig at de ikke har fortært så veldig stor andel av den markedsandelen da. 3 serie selger jo bare mer og mer, mens lexus... Ja, det selges vel fortsatt ikke som varmt hvetebrød. Min konklusjon: Lexus er utvilsomt en bra bil, men noe storselger, det blir det aldri. hehe...sant sant....mange lexus forhandlere er det i norge da? mange bmw forhandlere er det i norge da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 bla bla bla....snakk dere som har prøvd den...lalala... Nei det har jeg ikke gjort og det tror jeg ikke at jeg gidder heller. Det blir helt feil for meg. Å kjøpe Lexus IS200 er omtrent som å kjøpe tyvegods. hehe...bombe...snakker vi bmw eier her?! lol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Jeg glemte selvfølgelig ett viktig punkt. Enda en ting BMW har til felles med sportsbiler i GT klassen! nr 8: motoren er plassert så langt bak i motorommet som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Det er vel ikke så rart Lexus kun har en forhandler i Norge, når antall bilmodeller er så begrensa som det er, sammenliknet med BMW. Så det argumentet holder rett og slett ikke. Desto fler modeller en har, jo fler kundegrupper kan man appellere til, og når man har flere kjøpsgrupper, betyr det penger i kassa, som igjen gjør at man kan ekspandere "bedriften". Det er vel kanskje derfor BMW har flere forhandlere i Norge enn hva Lexus har.. Dessuten, det er en rekke av Toyotas forhandlere idag som har Lexus IS200, så man kan få prøvekjørt den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg