Gå til innhold

Lexus IS-F 250 - Verdig motstander til M3?

Schnellfahren
 Share

Anbefalte innlegg

Supra har en genial balanser turbo motor,men det sier fortsatt ikke hvorfor bmw har (ikke helt sikker akkurat nå) den beste formel 1 motoren.Og i f1 dreier det seg om at motorer holder.Bygger de en motor som holder 100 mil,så har de gjort noe feil,enten i form av feil fører,eller en motor det er tatt for mye power ut av(eller for lite).Noen som forresten vet hvor mye moment som er i en f1 motor?Vet bare at det fokuseres på hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den som yter 231 hk er vel ikke den chippede versonen av f.eks 330d det?? kompis av meg som hadde det og den gikk helt jævlig ja...og lavt forbruk..0.67... men som også du sikkert vet har vel toyota aldri satset på noe store motorer...og som du sikkert vet - HADDE det gjort det hadde resten av merkene fåt kjempe problem..de har supra... ingen motor tåler vel mer en den orginalt... de har formel1 som de bygde opp rimelig kjapt og bra...

men er 520d mer holdbar enn avensisen da`? hmmm... teknikken er vel sånn hippsom happ tenker jeg bare holdbarheten som er litt forskjell på... menmen...hadde dere diskutert på et toyota forum hadde det vel kommet opp plenty med motargumenter av folk som sitter på mye mer spesifikasjoener enn meg ihvertfall..hehe... er ikke av bokorm typen selv..hehe...dessverre...

Nei... M57B30 motoren som yter 231 HK er 100% original BMW power... :wink: ... likedan er det med de andre motorene jeg beskrev i mitt innlegg. Hvorvidt 520d motoren (M47D20) er mer en mer holdbar motor enn f.eks Toyota´s alternativ er må tiden vise, men BMW har produsert denne motoren i forskjellige varianter siden 1998 så på den måten har BMW bevist at den er holdbar. BMW´s motorer er generelt meget holdbare og mange her inne kjører M10 og M30 motorer som er 15-20 år gamle... og det må da være gode eksempler i denne sammenhengen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, in2you på forumet har en E60 520d 163hk og etter det jeg har lest er hans familie meget fornøyd med denne bilen. Og jeg tror ikke at verken 520d LE eller 520d står tilbake for Avensis 2.2 D-4D.. Både 520d LE og 520d fremstår hvertfall som det beste kjøpet i denne klassen og du kan lese litt om begge modellene her, her og her... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er 520d mer holdbar enn avensisen da`? hmmm... teknikken er vel sånn hippsom happ tenker jeg bare holdbarheten som er litt forskjell på... menmen...hadde dere diskutert på et toyota forum hadde det vel kommet opp plenty med motargumenter av folk som sitter på mye mer spesifikasjoener enn meg ihvertfall..hehe... er ikke av bokorm typen selv..hehe...dessverre...

Hvis du ikke har kunnskapen eller argumentene, burde du da ikke holde kjeft???

Du fortsetter å vise manglende kunnskap og slenge rundt deg med patetiske yttringer...

:roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra har en genial balanser turbo motor,men det sier fortsatt ikke hvorfor bmw har (ikke helt sikker akkurat nå) den beste formel 1 motoren.Og i f1 dreier det seg om at motorer holder.Bygger de en motor som holder 100 mil,så har de gjort noe feil,enten i form av feil fører,eller en motor det er tatt for mye power ut av(eller for lite).Noen som forresten vet hvor mye moment som er i en f1 motor?Vet bare at det fokuseres på hk..

Å blande F1 motorer inn i dette her blir bare helt tullete.

Det er så OT som man får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke m21b24 diesel motoren en pris i sitt debut år for beste diesel motor(personbil) ever?

Det er mye mulig, men den kom på markedet i 1983 og det begynner å bli lenge siden... :roll:

¨

Du som sitter på mye kompetanse,kan ikke du finne ut av det?Har fått høre av en opel-fan for mange år siden at bmw(omtalt 324) var motorvinner.Noe jeg vil tro ikke er så langt fra sannheten;selv om -mb fantes på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F1 motorer er den høyeste teknologi motorfabrikatene sitter på,så dette er vel høyst relativt.All motorsport (merke-relatert),har med utvikling av egne kjøretøyer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har kunnskapen eller argumentene, burde du da ikke holde kjeft???

Du fortsetter å vise manglende kunnskap og slenge rundt deg med patetiske yttringer...

:roll::roll::roll:

hvor sier jeg noe med manglende kunnskap?

slaapp av selv med dine patetiske ytringer...herregud... sier man litt imot bmw blir man angripet som om det var en hel b-gjeng her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som sitter på mye kompetanse,kan ikke du finne ut av det?Har fått høre av en opel-fan for mange år siden at bmw(omtalt 324) var motorvinner.Noe jeg vil tro ikke er så langt fra sannheten;selv om -mb fantes på den tiden.

Jeg tror ikke at M21D25 motoren var spesielt bemerkelsesverdig... utover at den var en rekkesekser og en av de første i sitt slag. Når det gjelder Opel og BMW motorer er det BMW´s M51D25 motor som er interessant. En fin konstruksjon... spesielt når den har både turbo og intercooler... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F1 motorer er den høyeste teknologi motorfabrikatene sitter på,så dette er vel høyst relativt.All motorsport (merke-relatert),har med utvikling av egne kjøretøyer å gjøre.

Da burde du kjøpe deg en Renault i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...