Hakon Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Det må nevnes at jeg ikke har kjøpt denne bilen enda. Som du ser i inlegget mitt har jeg 1 stk hunnkjønn å overbevise først. Hun hyler og skriker om Volvo V70 hele dagen lang. Om god plass, sikkerhet og blablabla... Hun må gjerne kjøpe V70, men da skal jeg ha E30 M3, så kan hun jo bare kose seg i Volvoen for min del... Det er klart jeg skal ha manuell! Det er jo halve kosen for meg og gire og gasse og styre på! Hvis det f.eks står mellom en E91 320i og en Volvo V70 2,4 med 170 HK bør du uten tvil velge Volvo´n. Gutta her inne forstår naturligvis ikke dette, men det handler om at du må opp i en E61 523i for å få en tilsvarende BMW. Se fire-fem år fremover i tid... Volvo´n er like trofast, men du har en million flere økonomiske forpliktelser. BMW er vel og bra, men glansen går ut av modellene hurtigere enn du liker... selv en E39 er nesten for spesielt interesserte nå... Når dette er nevnt er selvfølgelig en E91... som den du har funnet frem til en meget fin bil. Jeg venter på 170 HK varianten, men hvis ikke akkurat det er viktig kan du rolig slå til på den du har funnet frem til... Er ikke Volvo V70 en veldig gammel bil nå da.. har ikke den eksistert i evigheter? Volvo er ikke noe for de som liker BMW. Volvo er perfekt for de som gir faen i bil. stygt å si men det er nesten sant. Jeg har prøvet en V70 med 180 hk bensin, en XC70 med dieselmotor og en mindre volvo.. husker ikke hva den het, men den var liten og den hadde en rekke 5'er på 140 hester. Da det ikke er spesielt ekstensivt tør jeg ikke uttale meg så bombastisk som andre her............ Ingen av de bilene var til å få brekninger av, men totalt uinteressant for en som er virkelig glad i biler
Saltkjelen Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Volvo er fine biler, men jeg personlig syns de fort blir kjederlig i lengden. De har gode seter, men kunne for min del ha hatt litt mer variasjon i designet sitt. Den nye S80 er flott, bortsett fra litt småprik i fronten. Det samme er V70 R.. Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at Volvo er bilen for de som gir faen.. Ta deg en tur til Bilia, så får du se og prøve hvor gode biler Volvo egentlig er.. Jeg syns mange har en alt for negativ holdning til andre bilmerker så lenge det ikke står BMW på panseret.. Jeg er glad i biler og kunne absolutt tenkt meg en Volvo V70 R eller den nye S80... For den saks skyld en XC90 også...
Patrick B Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Herregud E91 er garantert markedes peneste stasjonsvogn, sikkelig dynamisk design. Elsker den bilen! M-pakke hjelper utrulig godt på også!
Orjan Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Ingen tvil om at det er en nydelig bil, men hvis jeg forstår deg riktig så vil du ha: 1) en BMW stasjonsvogn 2) med bensinmotor - en sekser med rundt 200 gamp 3) og manuell kasse 4) som er stor nok for oss med to barn og vogner og kjelker og fandens oldemor av barneting og tang 5) og en fornøyd frue Jeg går ut fra at dette er bilen du sikler etter - mens DETTE faktisk er bilen du burde ha.... Tilfredstiller alle dine krav (og fruen sine?), det største verditapet er unnagjort - samt at det burde være prutningsmonn fordi "ingen" kjøper slike biler med manuell.... God tur til Fredrikstad
E46Hazey Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Har kjørt myyye volvo v70 2liter bensinturbo varianten, bilen eier ikke svingradius skal du ta en usving trenger du en fotballbane, den bruker latterlig mye bensin på blandet kjøring, og ikke kjennes det ut som den har i nærheten av 180hk det kan muligens skyldes automatkassen. Det jeg liker er utseendet( peneste stasjonsvognen i mine øyne) og setene de er et kapittel for seg selv.
Geir Anders Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Volvo er i samme kategori som Toyota, de produserer bilene med utgangspunkt i det de har hatt suksess med i tidligere modeller. Nytenkningen ligger mange hakk bak andre produsenter, some feks BMW, noe som gjør at bilene dems rett og slett blir kjedlige. Sikkert fin bil for de som setter sikkerthet som prioritet nummer en, samt en grei bil fra A til B. Kjøpsgruppen til Volvo sier vel sitt der.. Nei, ikke hør på de andre 'nøytrale' bedreviterne her inne. Når man legger såpass mye penger i en bil, skal man kunne ha glede av den, vi er tross alt bil fanatikere her inne. Ikke gamle gubber som kjøper bil som framkomstmiddel.
Chriso Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Det jeg liker er utseendet( peneste stasjonsvognen i mine øyne) Da har vi ulik smak. Forruten E61 og nye A6, som er to pene stasjonsvogner, så tror jeg Alfa 159 er den peneste stasjonsvognen jeg vet om. Edit: La til bilde
kitta Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 Flott bil det der har lurt litt på E90 selv,,, hva er forskjell på 318 og 320 annet en 129 og 150 hk? er det noen fysiske mekaniske forskjeller. eller er det kun motorstyringa?
[space] Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Den alfaen er stilig. Men om den er lik 156 så er lastekapasiteten i stasjonsvogna mindre enn i sedanen! Den 5-serien så strøken ut da!
Ron Jeremy Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Volvo er helt ok det, lite kreative i sine designer, S80 ser dønn lik ut som forrige generasjon. Og Volvo streber etter Audi og dens kunder... Det er en grunn til av Volvo er en av svært få biler det lønner seg å hente inn i disse dager, grunnen er at de er kjedelige, og imaget er ennå kjedeligre. I disse dager er det først og fremst image som selger! Image og følelser! Kjenner meg helt igjen i at svært mange biler og merker, vekker ingenting hos meg, ei heller Volvo. Sinnsykt gubbete og trist interiør, motorene bråker som f***. Nei, kjøp deg en E91, og smil hver gang du skal ut å kjøre den, og la unger og svigers sitte trangt - hehe!
Ca///e Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Ingen tvil om at det er en nydelig bil, men hvis jeg forstår deg riktig så vil du ha:1) en BMW stasjonsvogn 2) med bensinmotor - en sekser med rundt 200 gamp 3) og manuell kasse 4) som er stor nok for oss med to barn og vogner og kjelker og fandens oldemor av barneting og tang 5) og en fornøyd frue Jeg går ut fra at dette er bilen du sikler etter - mens DETTE faktisk er bilen du burde ha.... Tilfredstiller alle dine krav (og fruen sine?), det største verditapet er unnagjort - samt at det burde være prutningsmonn fordi "ingen" kjøper slike biler med manuell.... God tur til Fredrikstad Ja hør på Ørjan. Jeg ville valgt E61 525i fremfor E91 320i. Her får du det meste minus M-pakken, men er det så stort tap da? Du får en sprekere bil og dra hele familien med, og i mine øyne er det viktigere med go enn show.
k1t Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Har kjørt myyye volvo v70 2liter bensinturbo varianten, bilen eier ikke svingradius skal du ta en usving trenger du en fotballbane, den bruker latterlig mye bensin på blandet kjøring, og ikke kjennes det ut som den har i nærheten av 180hk det kan muligens skyldes automatkassen.Det jeg liker er utseendet( peneste stasjonsvognen i mine øyne) og setene de er et kapittel for seg selv. Vet ikke helt om jeg er enig der men .. Min fars Volvo 850 turbo, 225 hk og automat bruker på snitt kjøring 0,8-0,9, det er mindre enn min E30 brukte på langkjøring omtrent så det syns ikke jeg er ille.. Og svingradiusen er vel generelt dårligere på framhjulstrekkere enn bakhjulstrekk..
Ellingsen B. Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Av dagens stasjonsvogner syns jeg A4 kommer milevis forran både E91 touring, Volvoer, Mercedes C, Alfa, VW osv.. Her har du et perfekt exteriør, fint og harmonisk interiør, sportslighet, 4x4! og en bil som holder seg mer moderne enn BMW over lengre tid..
RWDF Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Synes både Alfaen og BMW er penere enn Audien.
Sunspec Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Med en gang jeg leste tråden så tenkte jeg: Hvorfor ikke 5-serie isteden? Hvorfor ikke en bil som er perfekt for familien? Jeg synes du skal høre på Ørjan jeg. For all del, den 3-serien er vanvittig flott! Men jeg synes 5-serien er litt mere elegant og du får med deg en sterkere motor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå