Dumas Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Mye vil som kjent ha mer, men jeg lurer på følgende: -noen som har erfaringer med chipping på akkurat denne modellen, i så fall hvilke erfaringer? -hva er risiko for motorhavari etter chipping? -hva er sjansen for å bli tatt dersom en ikke melder oppgraderingen til myndighetene? -bestille chip-boks på nettet og installere selv, eller få et verksted til å installere?
BalleKnalle Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Hvis du har en såpass dyr bil ville jeg fått noen proffer til å gjøre det. F.eks www.tsracing.no e.l.
Fredrik Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Jeg tror ikke at jeg ville ha chippet en slik bil... det får være måte på å ikke verdsette de kvaliteter modellen allerede har i original utførelse. Jeg tror ikke at det finnes én rasjonell grunn til å chippe en bil som i original stand yter 231 HK ved 4000 rpm og 500 Nm ved 1750 rpm. Herregud... her snakker vi om en stor og tung familiebil med en dieselmotor som klarer 0-100 Km/t på mindre enn et sekund etter E36 M3 med S50B30 motoren. Du holder fint følge med bl.a en E46 330i... og hvis ikke det er nok bør du stikke fingeren i jorden å kjenne godt etter...
bad_ip Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 sjangsen for at noen oppdager at den er chippet er vel relativt liten spør du meg, iallefall på en bensin motor. vet ikke hvordan de chipper en diesel.. om det er på samme måten.
Hakon Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Jeg tror ikke at jeg ville ha chippet en slik bil... det får være måte på å ikke verdsette de kvaliteter modellen allerede har i original utførelse. Jeg tror ikke at det finnes én rasjonell grunn til å chippe en bil som i original stand yter 231 HK ved 4000 rpm og 500 Nm ved 1750 rpm. Herregud... her snakker vi om en stor og tung familiebil med en dieselmotor som klarer 0-100 Km/t på mindre enn et sekund etter E36 M3 med S50B30 motoren. Du holder fint følge med bl.a en E46 330i... og hvis ikke det er nok bør du stikke fingeren i jorden å kjenne godt etter... jeg er litt enig i dette. Jeg tenker at man bør være fornøyd med det man har, og om man ikke er det kan man kikke på en bil mer enda større motor levert fra fabrikk. om du har bilen med 218 hester eller bilen med 231 hester vet ikke jeg, men det er uansett ganske mye futt i bilene. DMS automotive er profesjonelle på slike ting ( det er i alle fall det intrykket jeg sitter med) Ta en titt på siden dems og se om du syns det virker seriøst. Er det mye power du er ute etter vil jeg anbefale å kikke på en E39 M5 med ikke så alt for mange kilometer på tellern. Det vil kjøre fra enhver 530/330 eller E36 M3 for den sags skyld. Jeg så på ebay en 2003 M5 som hadde gått 1200 kilometer. Regnet meg frem til at den vil koste ca 800.000 kr (minus frakt) Det er noe å tenke på for de som vurderer en vanlig E60
Mpower20 Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Jeg så på ebay en 2003 M5 som hadde gått 1200 kilometer. Regnet meg frem til at den vil koste ca 800.000 kr (minus frakt) Det er noe å tenke på for de som vurderer en vanlig E60 MED avgifter?
TexWiller Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Mye vil ha mer. Jeg og, så enkelt er det
Hakon Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Jeg så på ebay en 2003 M5 som hadde gått 1200 kilometer. Regnet meg frem til at den vil koste ca 800.000 kr (minus frakt) Det er noe å tenke på for de som vurderer en vanlig E60 MED avgifter? ja brukte kalkulatoren på dinside.no. mener å huske at det ble ganske nøyaktig... Bilen kostet 51.000 dollar som tilsvarer litt over 306.000 kr.
wagen Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Mye vil ha mer. Jeg og, så enkelt er det Man venner seg til alt. Håper det tar en stund til jeg får samme tanker... selv om det kunne vært fett med enda litt mer "ooomph!" Tror nok uansett du er best tjent med en pro løsning. BTW Dumas: Hva slags eksos har du på den? Leter etter en oppgradering til samme modell som passer original bakfanger.
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Jeg tror ikke at jeg ville ha chippet en slik bil... det får være måte på å ikke verdsette de kvaliteter modellen allerede har i original utførelse. Jeg tror ikke at det finnes én rasjonell grunn til å chippe en bil som i original stand yter 231 HK ved 4000 rpm og 500 Nm ved 1750 rpm. Herregud... her snakker vi om en stor og tung familiebil med en dieselmotor som klarer 0-100 Km/t på mindre enn et sekund etter E36 M3 med S50B30 motoren. Du holder fint følge med bl.a en E46 330i... og hvis ikke det er nok bør du stikke fingeren i jorden å kjenne godt etter... Greit nok det du sier her, men når man vet motoren har potensiale til så mye mer, kan jeg garantere at jeg ville hatt akkurat samme "tanke". I følge www.trimchip.com får man jo hele 275 hk og 615 nm! Til trådstarter: Det er vel egentlig liten sjangse for å bli "tatt". Dette må jo måles på rulle og når man blir stoppet har de meget sjelden med en mobil rulle. Jeg ville egentlig vært mer skeptisk til hvor mye automatkassen tåler av nm (såfremt du har det). Står litt om chipping etc av denne modellen på www.autopower.se sitt forum.
Saltkjelen Skrevet Desember 15, 2006 Skrevet Desember 15, 2006 Vel, hvis du fortsatt har garanti på bilen ville jeg ha droppet det så lenge. Gjør det heller når garantien går ut, det skal jeg med mine..
antiloop Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Du kan jo få Hartge til å trimme bilen! Da mister du ikke garanti på motor! http://www.hartge.de/html/e60uk.html
Fredrik Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Greit nok det du sier her, men når man vet motoren har potensiale til så mye mer, kan jeg garantere at jeg ville hatt akkurat samme "tanke". I følge www.trimchip.com får man jo hele 275 hk og 615 nm! Til trådstarter: Det er vel egentlig liten sjangse for å bli "tatt". Dette må jo måles på rulle og når man blir stoppet har de meget sjelden med en mobil rulle. Jeg ville egentlig vært mer skeptisk til hvor mye automatkassen tåler av nm (såfremt du har det). Står litt om chipping etc av denne modellen på www.autopower.se sitt forum. Mitt poeng var egentlig en reaksjon på at for noen vil gresset alltid være grønnere på den andre siden av gjerdet. Som en metafor kan man si at hvis du normalt drikker en fin vodka er ikke nødvendigvis bar 96% det smarteste du kan drikke selvom det utvilsomt er en sterkere sprit... Ellers er jeg helt enig med T.A.S... hvis du på død og liv ønsker å chippe en E60 530d bør du i det minste vente til du flyr solo...
Ron Jeremy Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Greit nok det du sier her, men når man vet motoren har potensiale til så mye mer, kan jeg garantere at jeg ville hatt akkurat samme "tanke". I følge www.trimchip.com får man jo hele 275 hk og 615 nm! Til trådstarter: Det er vel egentlig liten sjangse for å bli "tatt". Dette må jo måles på rulle og når man blir stoppet har de meget sjelden med en mobil rulle. Jeg ville egentlig vært mer skeptisk til hvor mye automatkassen tåler av nm (såfremt du har det). Står litt om chipping etc av denne modellen på www.autopower.se sitt forum. Mitt poeng var egentlig en reaksjon på at for noen vil gresset alltid være grønnere på den andre siden av gjerdet. Som en metafor kan man si at hvis du normalt drikker en fin vodka er ikke nødvendigvis bar 96% det smarteste du kan drikke selvom det utvilsomt er en sterkere sprit... Ellers er jeg helt enig med T.A.S... hvis du på død og liv ønsker å chippe en E60 530d bør du i det minste vente til du flyr solo... Enig Fredrik, vent til garantien løper ut, for så å vurdere det da. Har du automat kasse på denne? De første E53 og E39 var det hvertfall noen tilfeller med ras av kasser på trimmende 3 liter diesel motoren...
Sunspec Skrevet Desember 16, 2006 Skrevet Desember 16, 2006 Angående garanti, så har jeg hørt om noe som heter RAID Tuningbokser. RAID skal ha 1 års garanti på motor og drivverk etter chippingen har funnet sted. Du får kjøpt dem hos Brakes Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå