-Martin- Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 hmm, jeg vet ikke hva "problemet" er, men jeg hadde bare sett på det som en måte å bli minnet på å skru på lysene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 yess,, problemet att det blinker i når eg fyrer lysene på er borte,, Det var batteriet som var dårlig.. Eller har eg bare å si om settet og xenon skjennerelt... KANON :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JarleGa Skrevet Januar 26, 2007 Share Skrevet Januar 26, 2007 Har samme problemene på min E46 med ett sett fra Bimmers.no Og eg får ikke brukt det ekstra ledningsnettet, for da står releèt bare å klikker... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39580&highlight= Mulig eg trenger den motstandsgreia? GUNNAR!!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2007 Ser at du, JarleGa har akkurat samme problem som eg har, men det som er litt rart er at det ikkje er problem med kit fra Xenon-trading.... Har kjøpt nytt batteri også, problemet er der fortsatt.. Skjønner ingenting lengre.. Men problemet med det nye kittet er at det kommer opp at det er feil på lysene.. når dei IKKJE er på, men ingenting når dei er på... kommer opp feil når eg bruker parklys.. Treng eg ein motstand? Har sikkert skrevet dette på "alle" trådene som omhandler lys ol. her på forumet, men det IRRITERER meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Januar 26, 2007 Share Skrevet Januar 26, 2007 Ser at du, JarleGa har akkurat samme problem som eg har, men det som er litt rart er at det ikkje er problem med kit fra Xenon-trading.... Har kjøpt nytt batteri også, problemet er der fortsatt.. Skjønner ingenting lengre.. Men problemet med det nye kittet er at det kommer opp at det er feil på lysene.. når dei IKKJE er på, men ingenting når dei er på... kommer opp feil når eg bruker parklys.. Treng eg ein motstand? Har sikkert skrevet dette på "alle" trådene som omhandler lys ol. her på forumet, men det IRRITERER meg!! Prøv å sett et voltmeter på ballasten når du tenner lyset og se om det blir indusert høy spenning. Jeg tipper at det blir indusert en motspenning i bimmers-settet, mens det er dioder som hindrer dette i de andre settene. Er det h1 sett du har? Hvis ja. Selge det? Det var ikke tilfeldigvis på Førde Auto du hadde bilen når radio forsvant og feilkodene kom? De fortalte meg nemmelig en historie om en e39 med ettermontert xenon her om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2007 Er ikkje så stødig med voltmeteret men eg får sjå om eg får det t. Var på Førde Auto ja, han holdt jo på å gå i taket der... "Måtte FAEN ikkje ha noko slikt drit på bilen, var bare flaks viss eg kom meg heim igjen.." Han skulle bestille orginale lykter med xenon til meg på dagen.. for 11tusen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2007 men tilbake til topic, ka var grunnen til at eg skulle sjekke om det blei inndusert høy spenning i dette settet? Og motspenning i Bimmers-settet? Er det motspenningen som "hindrer" check control'en i å vise feil på lysene.. for det kommer ikkje feil på den med bimmers-settet.. Kanskje eg er laangt ute i snøen og har missforstått heilt nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Januar 27, 2007 Share Skrevet Januar 27, 2007 men tilbake til topic, ka var grunnen til at eg skulle sjekke om det blei inndusert høy spenning i dette settet? Og motspenning i Bimmers-settet?Er det motspenningen som "hindrer" check control'en i å vise feil på lysene.. for det kommer ikkje feil på den med bimmers-settet.. Kanskje eg er laangt ute i snøen og har missforstått heilt nå? Hvis teorien min stemmer, skal det ikke bli indusert noe spenning i det settet som fungerer som det skal. I bimmers-settet mistenker jeg at det kan bli indusert en høy motspenning. Dvs. at når du skrur det på og ballasten lager høyspenning ut til xenon lampa for å tenne den, sender den en høyere spenning enn 14.4V ut igjen på ledningsnettet i bilen. En høyere spenning en elektronikken i bilen er beregnet på, kan utløse mange rare feil. Prøv å mål spenning på inngangene når du skrur på det fungerende settet og så på bimmers-settet. Hvis teorien min stemmer, skal spenningen ligge ett sted mellom 12 og 14.4V konstant på det som fungerer, mens bimmers-settet vil ha en spenning på over 14.4V akuratt i startøyeblikket. Det kan hende at den spenningen er der i så kort tidsrom at et vanlig multimeter ikke greier å måle det, men det finner du ut. Jeg tror forskjellen på det fungerende settet og bimmers settet er at det som fungerer har dioder på inngangen. En diode leder bare strøm en vei, dermed vil ikke en eventuell motspenning slippe ut på ledningsnettet. Grunnen til at checkcontrollen ikke viser feil på bimmers-settet vet jeg ikke. Viser den feil frem til du skrur på lysene når du bruker vanlige halogenpærer? Olav i førde ble rød i toppen og gav meg en lekse når jeg nevnte å kjøpe xenon-kit. Edit: Skrev hele innlegget på nytt. Denne gangen med sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 27, 2007 Share Skrevet Januar 27, 2007 Olav i førde ble rød i toppen og gav meg en lekse når jeg nevnte å kjøpe xenon-kit. Det er ingen som helst problemer over hodet med å bruke disse settene på E30. Fungerer toppers, spesielt ser det bra ut om du har smileylyktene (linser). Men har som sagt fått tilbakemelding fra produsent om at jeg skal få et eller annet som skal brukes i forbindelse med settet på nyere BMWer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2007 Grunnen til at checkcontrollen ikke viser feil på bimmers-settet vet jeg ikke. Viser den feil frem til du skrur på lysene når du bruker vanlige halogenpærer? Check control'en viser bare feil når eg har kobla opp xenon kitet, og det ikkje er på... forsvinner med en gang eg skrur dei på, då kan eg skru dei av og feilen er borte i 5-7 min.. så kommer den opp igjen. Virker som bilen sender ut en "check" kvart 5-7 min.. At det ikkje er nok motstand i Xenon-kitet når det er av.. Er dette en mulighet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 28, 2007 Share Skrevet Januar 28, 2007 Disse 3 part xenon kittene klarer ikke å gi BMW sin check-control et OK signal på pæra. Jeg hadde det på min siste E46 og der fikk jeg opp varsel om defekt pære. Dette løser man men å sette på en slik motstand på lednings nettet før ballasten. Jeg fikk denne av http://www.dybvik-trading.no som jeg også kjøpte Xenon settet fra. Etter at motstand var påmontert så var alt OK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2007 Då blir motstander bestilt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato84 Skrevet Januar 28, 2007 Share Skrevet Januar 28, 2007 Gunnar: Vet du når du får ei ny sending? Settene ifra bimmers.no er jo mye billigere enn fra dybvik-trading.. selv om man trenger to. Men er jo greit å få et sett som gjør det slik at det funker med engang uansett! E39 har vel h7 på både nær/fjernlys?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2007 e39 har h7 i både nær- og fjernlys ja, men for å få montert dei skikkelig så anbefaler eg å kjøpe eit kit som er spesiellt til e39, då desse har spesielle pæreholdere. Veldig fornøyd med Xenon Trading sitt kit til e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato84 Skrevet Januar 28, 2007 Share Skrevet Januar 28, 2007 Dette kittet var det med både Nær og fjernlys??? koster jo bare 1990,- hos de.. Men var det med noen motstander der? Hva koster disse motstandene som du bestillte hos dybvik?? Også: Lønner det seg å eller må man bytte til E39 xenonlykter(glass)? Hvor får man kjøpt billig Facelift lykter til e39? Edit: Noen som har vært borti facelift lyktene fra www.schmiedmann.no? Varenummer: 63120024985 og Varenummer: FL2000MX ?? Er det best og handle de til xenon hvis man skal ha xenon, eller hefter det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå