Gå til innhold

BMW Quiz - vinneren hoster opp et nytt spørsmål.


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her ser det ut som noen har funnet svaret. Jeg har ikke rett til å legge ut et spørsmål, men det er noen timers siden rett svar? Så for morro skyld så legger jeg et spørsmål ut her, men Mr Tran har sin fulle rett til å komme med sitt spørsmål....

Nei... reglene sier at dersom man vinner en omgang skal man legge ut et nytt spørsmål innen en time ellers mister man retten til å komme med et spørsmål... og det er førstemann til mølla. Hvis man legger ut et spørsmål skal man innen to timer gi en tilbakemelding på et evt. svar eller komme med mer informasjon knyttet til spørsmålet... hvis ikke er det førstemann til mølla for oss andre. Man bør med andre ord på forhånd... før man svarer på et spørsmål... vite om man har tid til å være med i konkurransen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da, pirkejens... hehe...

Neida, bare spøker. Du vet gjerne svaret på spørsmålet mitt?

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet, men den siste E21 ble produsert som 315 i Desember måned 1983. Ergo kunne man kjøpe en E21 som 1984 modell, men eksakt når den siste ble solgt som ny vet jeg ikke.

Jeg kjente imidlertid mannen som helt sikkert kjøpte den aller siste Ford Granada stasjonsvognen som ble solgt ny i Tyskland. Det gjorde en nordmann bosatt i Frankrike i 1987... og bilen var åpenbart så ettertraktet at den ble stjålet den første natten da han var på ferie i Oslo. Forden ble aldri funnet og min venn kjøpte seg istedenfor en helt ny Mercedes-Benz W124 300TE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Den siste som ble solgt ny var i Sveits, i 1986 - men lurer på om den ble tatt med til Belgia som flyttegods eller noe slikt. Den sist solgte E21 i Norge tror jeg faktisk var så sent som i 1985. En 315 ribbet for ALT av utstyr.

Jeg må køye nå, så derfor legger jeg svaret ut allerede... Så noen andre får fortsette denne morsomme tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E65 facelift utgave

45752686310mx.jpg

Det er en E65 facelift. Bildet viser iDrive og setejusteringen..

Jeg vet spørsmålet mitt er utgått, men jeg tenkte jeg skulle fortelle at dette ikke var korrekte svar, Dvs. alle knapper har de samme funksjonene som dere beskriver. Bildet mitt er hentet fra dette:

2007-BMW-7-Series-Exclusive-Edition-Stratus-Grey-Ecru-Rear-Seating-1280x960.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E21 315 kom som den siste E21 og ble produsert sammen med de aller første E30. Den hadde en M10B16 motor med 55 KW eller 75 HK om du vil, Dreimomentet har jeg ikke peiling på hva er.

Hehehe... de fleste klarer å finne ut hvor mange HK en modell har, men det er ikke like enkelt å finne maksimalt dreiemoment... :wink:

Nå... ingen andre er åpenbart interessert i en gammel E21 med liten motor... :lol: ... Den 1574 cm3 store rekkefireren med forgasser i E21 315 yter maksimalt 75 HK ved 5800 rpm og 110 Nm ved 3200 rpm. Modellen ble produsert i perioden 1980-83. Veien er åpen til møllen og UniX eller førstemann legger ut et nytt spørsmål... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...