Gå til innhold

Ny Audi A5

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei nei nei :lol: .. Det er hvertfall ingen tvil om hva Audi har brukt som mal denne gang..

Mener du at Audi har kopiert Hyuandai?

Personlig kan jeg ikke se noen likheter i sammenligningsbildene dine.

Blir som å sammenligne en Chopper mc mot en RR sykkel.

(De har begge 2 hjul, motor, speil, styre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei :lol: .. Det er hvertfall ingen tvil om hva Audi har brukt som mal denne gang..

Mener du at Audi har kopiert Hyuandai?

Personlig kan jeg ikke se noen likheter i sammenligningsbildene dine.

Blir som å sammenligne en Chopper mc mot en RR sykkel.

(De har begge 2 hjul, motor, speil, styre)

Ja, jeg mener at Audi A5 har en del likheter med Hyundai Sonata. Se f.eks på frontlykter, hvordan skjermen er etc. så ser du mange likheter. Uansett. Audi A5 er og blir stygg uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Det gjelder forøvrig alle dagens Audi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser vel i realiteten flere likheter med den nye Audi TT enn med Hyundai Sonata (som også kan minne om Honda Accord). Audi A5 følger etter min mening en naturlig evolusjon i forhold til designlinjen Audi presenterte med den første TT modellen.

Audi TT anno 2007

Audi-TT-2006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Audi er fine biler på lik linje med BMW:) Både A5 og TT er meget stilige og sporty, ett godt sprang i riktig retning.

Skulle nok klart å finne likhetstrekk mellom BMW og andre bilmerker som vi helst ikke vil sammenligne oss med også;) Men, det er helheten som teller, så om det er en lykt eller en linje som ligner så er det nesten ikke til å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av den stygge grillen alle nye audier har i dag :(

Hmmm... direkte pen er grillen ikke, men den trekker linjer til Audi´s fantastisk fine historiske røtter. Auto Union Type C som kom i 1936 var et teknisk mesterverk med en seks liter stor midtmontert V16 motor på knapt 550 HK designet av Ferdinand Porsche. Topphastigheten var over 240 Km/t og med Bernd Rosemeyer bak rattet vant Auto Union halvparten av samtlige løp i det europeiske mesterkskapet (forløperen til F1) i 1936... litt mer enn man kan si om BMW ikke sant... :wink:

AutoUnionTypeD.jpg

En annen forløper til dagens design kan være Wanderer som sammen med Horch, Audi og DKW ble til Auto Union i 1932.

Wanderer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... direkte pen er grillen ikke, men den trekker linjer til Audi´s fantastisk fine historiske røtter. Auto Union Type C som kom i 1936 var et teknisk mesterverk med en seks liter stor midtmontert V16 motor på knapt 550 HK designet av Ferdinand Porsche. Topphastigheten var over 240 Km/t og med Bernd Rosemeyer bak rattet vant Auto Union halvparten av samtlige løp i det Europeiske mesterkskapet (forløperen til F1) i 1936... litt mer enn man kan si om BMW ikke sant... :wink:

AutoUnionTypeD.jpg

Gikk ett veldig fint programm på Disco-Channel om akkurat denne bilen.... god-biten i programmet var da de endelig fikk startet den opp.... vanvittig lyd !! Morsom bil rett og slett... det er slik vi liker Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... direkte pen er grillen ikke, men den trekker linjer til Audi´s fantastisk fine historiske røtter. Auto Union Type C som kom i 1936 var et teknisk mesterverk med en seks liter stor midtmontert V16 motor på knapt 550 HK designet av Ferdinand Porsche. Topphastigheten var over 240 Km/t og med Bernd Rosemeyer bak rattet vant Auto Union halvparten av samtlige løp i det Europeiske mesterkskapet (forløperen til F1) i 1936... litt mer enn man kan si om BMW ikke sant... :wink:

AutoUnionTypeD.jpg

Gikk ett veldig fint programm på Disco-Channel om akkurat denne bilen.... god-biten i programmet var da de endelig fikk startet den opp.... vanvittig lyd !! Morsom bil rett og slett... det er slik vi liker Audi...

Den bilen der var jo et genistrek.. Men så var det jo et geni som designet den også...

Mercedes lagde vel også en relativt spenstig sportsbil i denne perioden. Alt sponset av Hitler himself.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...