BDC Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 E92 dashbordet er forøvrig en smule vridd mot fører, riktignok ikke så mye som E46 (mao. vil ikke E36 førere synes det er vridd i det hele tatt ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 E92 dashbordet er forøvrig en smule vridd mot fører, riktignok ikke så mye som E46 (mao. vil ikke E36 førere synes det er vridd i det hele tatt ) Er du sikker ?... E92 har vel det samme dashboardet som E90/91 og det er ikke førerorientert... Interiøret fra E92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 RS5 tror jeg står VELDIG høyt på ønskelisten min fremover S5'n så også helt dødsrå ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Syns det er fint jeg, at Audi kommer med en slik sportskupe, som da kan måle seg mot e92! Skal man bevise at man er den beste, må man konkurrere, og vinne, mot den beste Forøvrig har jeg begynt å se litt vekk fra den Audi vs BMW kampen! Begge merkene har sine ups & downs, verken mer eller mindre! Jeg er i markedet for ny bil som nevnt i en annen tråd, og jeg har faktisk vurdert noen Audi-modeller. Først titta jeg litt på A3, som jeg la fra meg ganske kjapt pga jeg syns den blir for liten. Nå ser jeg på endel A4 Avant, da med 1.8TQ Og med denne nye A5-modellen så må jeg helt ærlig si at jeg liker Audi mer og mer! Ja dette er et BMW-forum, kom å ta meg Hvorfor ?... det er absolut fornuftig det du skriver... Hehe, hinta mest til de få her inne som er skikkelig "auda-hatere" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Jeg blir kvalm av den stygge grillen alle nye audier har i dag jeg syns det er mega-pent med den grillen som går helt ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Ja, rett og slett nydelig bil.. er absolutt noe jeg kunne tenkt meg. Og med tanke at Audi bruker snurre på værstingene også, så blir nok denne en trimmers drøm når bilen får noe år på baken.. Det er omvendt, det er nå BMW med sin 335i som har "snurrer" Auda kjører NA på sine store V8 (S4 og RS4) motorer. Litt rare motorvalg syns jeg forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Snurrer? Turbo/BiTurbo altså? Eller er jeg helt på jordet? Sjekket på finn.no nå, og der fant jeg både S4, RS4 og RS6 med BiTurbo Og såvidt meg bekjent er dette V8'ere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Snurrer? Turbo/BiTurbo altså? Eller er jeg helt på jordet?Sjekket på finn.no nå, og der fant jeg både S4, RS4 og RS6 med BiTurbo Og såvidt meg bekjent er dette V8'ere! "Snurrer" aka vifter, blåsere etc. er selvfølgelig turboagregater og/eller kompressorer. Poenget er at dette... i likhet med Mercedes-Benz... var en alminnelig vei å gå for Audi da de før i tiden konstruerte motorer med skikkelig effekt. Slik er det ikke nødvendigvis i dag... Mercedes-Benz S63 AMG har f.eks en V8 motor på 6,2 liter som yter 510 HK uten pustehjelp (dog har de også f.eks S65 AMG med dobbelturbo som yter 612 HK ved 4750 rpm og 1000 Nm ved 2000 rpm). Mer eller mindre tilsvarende er det for Audi også... S8 har i dag en V10 motor på 5,2 liter som yter 450 HK ved 7000 rpm og 540 Nm ved 3500 rpm uten pustehjelp. Det er imidlertid ingen tvil om at Mercedes-Benz i dag er kongen når det gjelder motorkonstruksjoner... deres S65 AMG er state of the art på de fleste områder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 E92 dashbordet er forøvrig en smule vridd mot fører, riktignok ikke så mye som E46 (mao. vil ikke E36 førere synes det er vridd i det hele tatt ) Er du sikker ?... E92 har vel det samme dashboardet som E90/91 og det er ikke førerorientert... Interiøret fra E92 jeg har sett hundrevis av interiørbilder av E92 og det er umulig å konkludere om det er førervridd dashbord, men da jeg kjørte E92 335i mente jeg vitterlig det var en tanke vridd mot fører (jeg var både fører og passasjer, prøvde å legge merke til vridningen begge ganger). får da ikke håpe det bare var innbilning eller ønskedrøm, men det så nå altså ut som det var vridd en smule. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Snurrer? Turbo/BiTurbo altså? Eller er jeg helt på jordet?Sjekket på finn.no nå, og der fant jeg både S4, RS4 og RS6 med BiTurbo Og såvidt meg bekjent er dette V8'ere! S4 og RS4 i B5 karosseri (første A4) har V6. 2.7l biturbo. 1.generasjon RS6 har V8 biturbo. Men da nye karosserier kom, gikk de vekk fra turbo, og S4 fikk også etterhvert V8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Snurrer? Turbo/BiTurbo altså? Eller er jeg helt på jordet?Sjekket på finn.no nå, og der fant jeg både S4, RS4 og RS6 med BiTurbo Og såvidt meg bekjent er dette V8'ere! "Snurrer" aka vifter, blåsere etc. er selvfølgelig turboagregater og/eller kompressorer. Poenget er at dette... i likhet med Mercedes-Benz... var en alminnelig vei å gå for Audi da de før i tiden konstruerte motorer med skikkelig effekt. Slik er det ikke nødvendigvis i dag... Mercedes-Benz S63 AMG har f.eks en V8 motor på 6,2 liter som yter 510 HK uten pustehjelp (dog har de også f.eks S65 AMG med dobbelturbo som yter 612 HK ved 4750 rpm og 1000 Nm ved 2000 rpm). Mer eller mindre tilsvarende er det for Audi også... S8 har i dag en V10 motor på 5,2 liter som yter 450 HK ved 7000 rpm og 540 Nm ved 3500 rpm uten pustehjelp. Det er imidlertid ingen tvil om at Mercedes-Benz i dag er kongen når det gjelder motorkonstruksjoner... deres S65 AMG er state of the art på de fleste områder... Okei, da var jeg ikke helt på jordet allikevel da Hvertfall ikke når det gjelder den "gamle" RS6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Snurrer? Turbo/BiTurbo altså? Eller er jeg helt på jordet?Sjekket på finn.no nå, og der fant jeg både S4, RS4 og RS6 med BiTurbo Og såvidt meg bekjent er dette V8'ere! S4 og RS4 i B5 karosseri (første A4) har V6. 2.7l biturbo. 1.generasjon RS6 har V8 biturbo. Men da nye karosserier kom, gikk de vekk fra turbo, og S4 fikk også etterhvert V8. Godt å se at noen har peil på motorhistorien til andre merker også da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Audi har alltid lagd greie biler som ser OK ut, går greit nok,trekker i feil ende og har alt for mye vekt foran. Det siste har de helddigvis begynt å rette opp i. Det er liksom ikke noe å utsette på de. Det blir rett og slett litt kjedelig. Har absolutt ikke noe imot Audi, heller ikke A5-en(som burde kommet for leeenge siden). Får bare håpe de går over til RWD så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 hva med denna tolkningen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Februar 22, 2007 Share Skrevet Februar 22, 2007 Snurrer? Turbo/BiTurbo altså? Eller er jeg helt på jordet?Sjekket på finn.no nå, og der fant jeg både S4, RS4 og RS6 med BiTurbo Og såvidt meg bekjent er dette V8'ere! S4 og RS4 i B5 karosseri (første A4) har V6. 2.7l biturbo. 1.generasjon RS6 har V8 biturbo. Men da nye karosserier kom, gikk de vekk fra turbo, og S4 fikk også etterhvert V8. Hmm, jeg trodde vi snakket om A5 her jeg, ikke gamle modeller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå