Gå til innhold

Kjøp av ny BMW


Skal jeg kjøpe denne bilen?  

59 stemmer

  1. 1. Skal jeg kjøpe denne bilen?

    • Ja, bare å sette seg på første og beste fly og kjøp vekk!
      53
    • Nei, skeptisk
      3
    • Kjøp heller en Toyota Avensis 2004mod, til en rimeligere penge.
      4


Anbefalte innlegg

Det er ikke verdt turen :)

Litt artig angående forbruk på 520i vs 525i så virker det nesten som at 525i har en tendens til å kunne bruke mindre bensin enn 520i.... det er ikke testet over lengre perioder men ved et par langkjøringer. Kanskje den jobber litt mindre anstrengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har prøvd en tidligere 520i, den med 2.0 150hk, det var ingen racer. Men når det blir 200ccm og 20hk mer, så trur jeg den vil fungere bra som familje bil. Blir nok å gå bedre enn E46'ern vår med 1.9liters motorn...

Nei jeg trur at vi sier oss fornøyd med motorn...

Kan jo heller spørre seg hvilket forbruk den har?

Må si jeg er veldig sugen på denne bilen, og fruen liker den også, samt at vi begge er utrolig fornøyd med den BMW'en vi har, så BMW kvalitet liker vi... Vi skal å prøvekjøre en 03mod V40 1.9tdi etterpå, spørs om det er verd turen til forhandleren i det hele tatt :)

Merkbar forskjell på 2.0 150 hk og 2.2 170 hk spør du meg. Tror nok motoren vil fungere aldeles utmerket til deres bruk. :)

Forbruket ja. Med Steptronic så ligger vel jeg på rundt 0,90 liter på mila med blandet kjøring. Med økonomisk og "fornuftig" kjøring har jeg fått den ned i rundt 0,75, men da snakker vi VELDIG økonomisk kjøring også! Med litt bykjøring i bildet, så regner jeg 1 liter på mila jeg. Så noen kjempeøkonomisk bil drivstoffmessig er det nok ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis alternativet er avensis som stort sett har 1.8 med 129hk el 2.0diesel med 116hk så er bmw`en det klart friskeste valget.

toyota er vel det trauste problemfrie valget som garantert bruker minst bensin. 520 er større og har mer luksus både i form av utstyr og opplevd følelse. (ikke det at e39 er problem bilen,men regner med at det blir litt mer skifting av div deler når bilen drar på åra.toyotafolket skryter jo at man kun skifter olje og en lyspære hvert tiende år)

to heelt forskjellige biler dette her

http://www.dinside.no/php/art.php?id=30435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den så ganske fin og velholdt ut. Prisen er ikke så gal heller i mine øyne. Personlig foretrekker jeg manuell og sportsseter, men det er jo en smakssak.

Forresten artig med ryggesensor foran :lol:

Tror ikke dette er noe galt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 med M54b22 motoren er ingen rask bil, men når det er sagt er den heller ikke skrekkelig treg. Den er imidlertid svært behagelig og komfortabel. Ideelt sett bør man selvsagt kjøpe en 530i eller en 540, men om dette er alt man har råd til er det slettes ikke noe dumt valg. Jeg syns denne bieln så fin ut. Heller ikke ille med gule blinklys. a classic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal prøve Volvo V40, prøv å sleng/lukk igjen dørene bak, virkelig latterlig plast følelse man får.

Dette er jo ikke noe Volvo i ordets rette forstand, Volvo er tanks i mine øyne, V40 er plast bil og minner mye mer om Mitsu og Kia enn Volvo.

Mht kvaliteten.

:roll:

E39 har i mine øyne bedre kvalitet enn E60 så kvalitet forskjellen fra V40 til E39 er enorm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo bra ut at noen av dere her mener at E39'ern er den beste :)

Jo jeg var å så på en V40 i dag, hehe ja det tok meg ca 1 min så var den vraket som et alternativ. Rask, hiv bilen på havet :)

Avensisen henger også i en tynn tynn tråd.

Men en annen bil som seiler opp som ny aktuell kandidat er VW Passat 1,9TDI, 130hk nyere enn 2003.

Dere skjønner sikkert at det er stv jeg skal ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo bra ut at noen av dere her mener at E39'ern er den beste :)

Jo jeg var å så på en V40 i dag, hehe ja det tok meg ca 1 min så var den vraket som et alternativ. Rask, hiv bilen på havet :)

Avensisen henger også i en tynn tynn tråd.

Men en annen bil som seiler opp som ny aktuell kandidat er VW Passat 1,9TDI, 130hk nyere enn 2003.

Dere skjønner sikkert at det er stv jeg skal ha...

Foreslår at du prøvekjører en E39 og en Passat - da blir valget rimelig enkelt etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...