Kjennern Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Han kom ut fra en slik stor buss holdeplass på andre siden av veien la seg inn samme vei som meg, jeg tenkte at han kan jeg kjøre forbi for han dreit jo i meg når han la seg ut. Jeg setter på blinklys, legger meg over kjører forbi, men så skal du se. Når jeg er ved bakhjulet hans så setter han på blinklys å svinger rett over inn på buss holde plassen bare lenger ned i veien og da må han jo krysse veien, men der kommer jeg jadda, bare litt noia da gitt!!! full brems klarte å bremse å vri bilen inn sammen med han på plassen/innkjøringen en utrolig manøver men helt til slutt da jeg trodde jag var safe så BAAANG og slik ble det: da ryker vel 18 mai for meg, skal innom Terje Schie imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Ganske heldig da på ett vis når en tenker over at det faktisk var en buss. Kunne blitt endel værre enn det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 kjedelig det der... Men du kan vel kjøre 18.mai selv med den skaden der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2007 Det som er så sykt er at jeg klarte å svinge inn på plassen, traff han ikke før begge var av hovedveien Men ja kunne blitt en del værre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Usj. Bussfaenskap. Båt med hjul... Men ser jo ikke værre ut enn at det går ann å kjøre med? Er jo noe dritt å kjøre rundt med en skade, sånn psykisk, men teknisk ser det jo ikke ut som noe problem. Om ikke bakhjulet har fått seg en trykk da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2007 kjedelig det der...Men du kan vel kjøre 18.mai selv med den skaden der? Skal sjekke med Terje Schie imorgen håper jeg. Gidder ikke kjøre om han kan ta bilen med engang, evt sjekke om det ble noe skader på driv verk, smalt godt! Du ser det ikke på bildet men felgen har blitt grønn på kanten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Off! det der var surt! hvem får skyld her? Sitter på med buss daglig, og de gutta kjører helt høl i hue, snakk om å drite i andre på veien! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Den var kjip... Mange bussjåfører som kjører helt ræva Håper du får kommet deg til Rudskogen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Åssen er reglerne egentligt med busser her i Norge. I Danmark skal man bremse og la bussen komme ut hvis den blinker, forudsat at man selvfølgelig ikke er oppe på siden av bussen. Gælder vist op til og med 50 Sone. Men f... meg om ikke de javla busser inne i Oslo tror de bare kan kjøre ut som det passer dem, nesten uanset om man er helt oppe og kan se dem i øjene.......blinker og dra omgående alt de kan i rattet for å få bussen ut. Har skikkelig lyst til å la Transitten ta en ordentlig kamp med en av dem en dag, desuden så lagde forrige eier nogle små bulker på den side, så det hadde jo passa fint *LOL* Neida, men de er f... meg så frekke, men jeg er nu ganske snill og slipper dem altid ut hvis jeg ligger bak dem da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 BoSJo, det er ca. samme regler her. Muligens noe om tettbebygd strøk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 man har vikeplikt for buss til om med 60 sone. Men det forusetter at blinken er på før de legger seg ut. Er du på sia før han blinker har bussen vikeplikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 BoSJo, det er ca. samme regler her. Muligens noe om tettbebygd strøk.. Opp til og med 60sone så har man vikeplikt for buss som skal ut fra bussholdeplass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Arghh. Det er utrolig kjipt og mange bussjåfører kjører som de eier veien. I Norge skal man vike for busser på busslommen til 60km/t. Over 60km/t skal bussen vike for andre medtrafikanter. Jeg ser stadig hvor hensynsløse bussjåførene er. Selv om man er på siden av bussen bare vrenger de seg ut uten å se i speilene. Var på vei til Skjetten for en stund siden hvor jeg lå på siden av bussen i det han vrenger seg ut. For å unngå kollisjon vrenger jeg meg over i motsatt kjørefelt hvor det kommer biler. Bussjåføren kjører bare videre... Mer hensynsløse sjåfører skal man virkelig lete lenge etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy_boy Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Huff jævlig surt når sånt skjer Blir det din skyld eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 14, 2007 Share Skrevet Mai 14, 2007 Takker og bukker Men jeg kommer aldrig til å dra bilen over i motsatte kjørefelt, hvis altså jeg greier å kontrollere reflekserne.... og ikke kjøre i en skikkelig feit bimmer da og ikke har min søn med i bilen og hvis jeg ellers den dagen endelig har fått store nok nøtter til faktigst å ta krasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå