Gå til innhold

Da har det skjedd... hvor ufornuftig er det lov å være?

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for all medfølelse her forresten. Det må være noe av det absolutt kjipeste jeg har vært med på noen gang.

Selv om vi begge har gått og visst at dette forholdet muligens ikke har noe for seg lenger en god stund nå, så er hun fortsatt min beste venn, vi har masse gode minner, felles interesser og også mange felles venner.

Vi har hvertfall ikke dratt det like langt som et vennepar av oss der det gikk så langt som at kameraten min faket å ringe kirken for å bestille bryllup osv. Han var IKKE klar for å gifte seg og ting hadde gått alt for langt.

Vi har hvertfall ingen barn å bekymre oss for og det er litt deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

":1xnue925]Jeg er i utgangspunktet en veldig fornuftig fyr, så å gå for bilen hadde ikke helt vært meg egentlig. Han bank-kompisen min hadde vel gått i bakken :) Han snakker kun om fond :)

Jeg er redd du kan risikere å angre litt dersom du er av den fornuftige typen.. jeg er også av det slaget, og tenker som oftest både vel og lenge gjennom alt jeg kjøper, noen ganger så lenge og grundig at hele gleden forsvinner. Spontane handler er noen ganger bra, men noen ganger går jeg og småangrer etterpå, og det overskygger som oftest gleden med det man har kjøpt. Litt slitsomt å være sånn, spesielt siden utgiftene ikke strekker til lenger.. :shock: .. jaja, det er vel bare et spørsmål om tid, så går vel kontoene tomme..

Har forresten også siklet litt på Boxster. Det er litt frisør og jente-Porsche, men de frister allikevel. Desverre er man da på en innstegsmodell, det kjipeste som er å få hos Porsche, mens man med en Z4 er godt opp på "rangstigen" innen BMW. Z4 har også fordeler som at den er nyere og ser mye bedre ut (i tillegg til åpenbare ting som det gode miljøet man er en del av), men det er altså fortsatt ikke en Porsche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben :beer:

Kjøp deg en leilighet, og lån til kosebilen. Det er der du kommer til å befinne deg i tiden fremover.

Og nyt singel tilværelsen, det er direkte nydlig.

Hadde ikke trodd det selv, når jeg sto midt oppi det. (gift i 11 år)

Men nå nyter jeg hvert sekund.

Enjoy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du samme typen som meg...

Klarer VELDIG sjelden impulskjøpe ting. Må gjerne tilbake og se og sjekke et par ganger, gruble en uke, og så kjøpe (eller la vær)

Og som du sier, noen ganger tenker jeg da sånn at uansett om jeg kjøper eller ikke kommer jeg til å angre. UTROLIG slitsomt å være sånn...

Kanskje jeg får ta en tur til autotuning i råde og sjekke utvalget :) Har jo aldri kjørt noen porsche før. Misstenker egentlig at bmw blir litt billigere med tanke på forsikring... :?

I tillegg må jeg uansett tenke på parkeringsforhold der jeg flytter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":20ijnlk0]hehe, du har da nok innlegg her inne om dagen likevel :)

Jeg har for tiden kun 5-10 innlegg om dagen... i perioder har det vært 30-40 innlegg om dagen... :lol: ... Aprops en fornuftig Porsche... i 1985 hadde jeg en 1984 911 Carrera Coupé, men jeg har alltid hatt mest sansen for de frontmotoriserte Porschene. Hvorfor ikke kikke på en 1995 968 Turbo S... den har en 2990 cm3 stor rekkefirer som yter 305 HK ved 5400 rpm og 500 Nm ved 3000 rpm. 0-100 Km/t klarer den på 4,8 sekunder og topphastigheten er 282 Km/t. 0-160 Km/t går løs på 10,6 sekunder og 0-200 Km/t tar kun 17,2 sekunder. E39 M5 klarer 0-200 Km/t på 16,9 sekunder, men E46 M3 klarer ikke distansen hurtigere enn 18,6 sekunder. Man skal ikke kimse av en potent rekkefirer... :wink:

Porsche 968 Turbo S

968_Turbo_S.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om ytelsene er heftige, har jeg ikke helt sansen for de...

Gjensidige (Etter å ha gått gjennom og lagt inn alt som er av informasjon):

"Bilen du har valgt er spesiell. For å kunne gi deg riktig pris trenger vi noen flere opplysninger. Ta kontakt med oss og vi vil sammen finne den beste løsningen for deg."

det lover alltid bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2kvvhe97]Selv om ytelsene er heftige, har jeg ikke helt sansen for de...

"Bilen du har valgt er spesiell. For å kunne gi deg riktig pris trenger vi noen flere opplysninger. Ta kontakt med oss og vi vil sammen finne den beste løsningen for deg."

Jepp, innen de er ferdig med deg, har du forsikret en corolla :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":25n2gpcm]Selv om ytelsene er heftige, har jeg ikke helt sansen for de...

Hehehe... da vi hadde vår 1985/B Porsche 944 i 1989 mener jeg å huske at vi betalte ca. 6500 kroner pr. år i forsikringspremie for ubegrenset antall kilometer i det daværende Storebrand Forsikring (nå If Forsikring). Det er litt trist å observere at Porsche 924/944/968 ikke helt er på moten i dag... det er gode sportsbiler (de har bl.a 50/50 vektfordeling)... selvom jeg personlig aldri hadde kjøpt en knall gul 968 Turbo S. Min personlige favoritt er imidelertid en 944 Turbo fra 1986/91 (gjerne Indischrot som på bildet)... det var min "M3" drøm da vi hadde vår 944... :D

Porsche 944 Turbo

944_Turbo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri likt de porsche'ne der Fredrik,var ikke dette "VAG" Porsche?

Hadde en trist Audi motor eller noe slikt?

:roll:

Boxter ser grusom ut, kjøp deg en Z4 med 3 liter, tror jeg du kommer til å smile gjennom hele sommeren.

:wink:

Den siste bilen kjøpte jeg på ren impuls, den prøvde jeg den ene dagen, og kjøpte på morgenen etter, aldri vært så fornøyd egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri likt de porsche'ne der Fredrik,var ikke dette "VAG" Porsche?

Hadde en trist Audi motor eller noe slikt?

:roll:

Nei... det var den første 924 utgaven... og dagens Cayenne er jo praktisk talt en VAG med et par andre litt mer sofistikerte motorer. Jeg har aldri helt skjønt hva som er så galt med Porsches tradisjonelle samarbeide med VAG... og i dag eier jo Porsche mer eller mindre hele VAG. I min bok er 924/944/968 kraftig undervurderte sportsbiler... som imidlertid dessverre også begynner å trekke litt på årene i likhet med E30 og E36... :roll:

1977 Porsche 924 - en VAG Porsche

1976_924.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":22g16v6x]Den røde 944 turboen på bildet over kan jo egentlig lett konkurrere med e30 m3 på utseende. 924 ser for tam ut i dag.

Ja... 30 år etter at den kom på markedet er det naturlig at 924 pensjoneres og går inn i historiebøkene. 944 Turbo... eller 951... derimot er stadig en rimelig potent bil med en 2479 cm3 stor rekkefirer som yter 250 HK ved 6000 rpm og 351 Nm ved 4000 rpm (1988 modell). 0-100 Km/t klarer den på 5,9 sekunder og topphastigheten er 260 Km/t... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...