Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, BMW Isetta er ikke et vanlig syn nei og hvertfall ikke her i Norge. Isetta er faktisk modellen som reddet økonomien til BMW på slutten av 50 tallet, rett før en konkurs ville ha inntruffet. Isetta ble levert i 2 utgaver, en Isetta 250 med en 0,2 liters 1'er på 12hk, samt en Isetta 300 med en 0,3 liters 1'er på 13hk.

Skrevet
Hehe, BMW Isetta er ikke et vanlig syn nei og hvertfall ikke her i Norge. Isetta er faktisk modellen som reddet økonomien til BMW på slutten av 50 tallet, rett før en konkurs ville ha inntruffet. Isetta ble levert i 2 utgaver, en Isetta 250 med en 0,2 liters 1'er på 12hk, samt en Isetta 300 med en 0,3 liters 1'er på 13hk.

Det er alminnelig kjent at det først var med "Die Neue Klasse" i 1962 at BMW ble reddet fra økonomisk ruin. Den nye klassen ble presentert på Frankfurt Auto Show i 1961 og inkluderer serien 1602-2002... altså inkl. "02". Bilen var designet av Pietro Frua og motoren (M10) var konstruert av Alex von Falkenhausen.

Skrevet

mmmmmm, 14 hk, kan tenke meg det drar godt:) tror crossern min drar fletta av den ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...