Gå til innhold

Min E92 320i - Nye bilder på side 3!

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Er fortsatt meget fornøyd med bilen ja! R4'rn fungerer godt, drar godt og låter bra når man kommer litt opp i turtall. Sitter som et skudd på veien, krenger omtrent ikke i det hele tatt. M-sport understellet har en god balanse mellom sportslighet og komfort!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt meget fornøyd med bilen ja! R4'rn fungerer godt, drar godt og låter bra når man kommer litt opp i turtall. Sitter som et skudd på veien, krenger omtrent ikke i det hele tatt. M-sport understellet har en god balanse mellom sportslighet og komfort!

:)

Hehe, vent med den bedømmelsen før du har fått på de bestilte felgene dine, jeg har 19" og M pakke, og gleder meg til jeg får 5 serie igjen, hvis du skjønner?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående innkjøring av en ny motor er det to ting som må kjøres inn. Det er kamakselen, noe jeg går ut fra at fabrikken gjør da dette er en operasjon som tar +-30 min. Dette er for å herde den, slik at den ikke blir runda og mister profilene sine. Kamakselen smøres ved spesielt fett ved montering som skal sørge for at dette skjer. Det andre er stempelringene. En nyoverhalt motor som har fått hona sylindra samt nye stempelringer er det helt normalt at det ryker litt av i starten, blå røyk. Dette skjer nok ikke på en fabrikksny bil da jeg vil tro de kjører inn dette nogenlunde også. Ser for dumt ut med blå røyk av potta på en ny bil. Grunnen til dette er at ringene ikke har slitt seg helt til sylinderveggen, og da blir det ikke helt tett opp til forbrenningsrommet. Det er derfor viktig å kjøre med mye sylindertrykk på en ny motor, f. eks dra den fra bunnen opp og til 4000 rpm på et høyt gir med gassen i bånn gjentatte ganger, det hjelper ringene med å "sette seg". Om motoren når den er ny gjentatte ganger dras uten stor belastning til rødsona/turtallsperra så kan man få glassering som det kalles. Da blir det glatt i sylinderveggen, ringene får dårlig tetning og dette kan føre til dårlig ytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig bestilt BBS LM replicas, men disse ble forsinket så mye at jeg har endret min bestilling. Gikk heller for et sett med VM-715 19" felger, en helt ny design som har kommet i USA. Skal ankomme oslo onsdag 18/7!!!

19x8.5 - 235/35/19

19x9.5 - 265/30/19

Har også bestilt spoiler til bagasjelokket bak. :) Neste blir Aero frontleppe når lommeboka strekker til...

Bilder av felgene på en annen E92 + bakspoiler:

V715.JPG

V715-4.JPG

V715-5.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...