Gå til innhold

bra bil for penga?

albjorkl
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mitt syn på km-stand er at hvis bilen er kjørt mindre enn 20.000km i året i snitt så bør selger kunne dokumentere dette med full servicehistorikk som tåler stikkprøver, evt andre papirer. Det er ALT for lett å justere km-stand til at den isolert sett er prisstyrende.

"Merkelig" fenomen men hvis vi ser på 3-serie.

Du finner ikke mange E46 som er kjørt mindre enn 20' i året. Særlig gjelder dette 320 eller større maskiner. Helt vanlig at biler er kjørt nærmere 200', gjerne over også.

Snittet av E36 er ikke kjørt noe lengre de heller. Helt vanlig i annonser at en 92 325 er kjørt 170' km, som gir et snitt i året på litt over 11' km. Jadda...den tror jeg mye på du!

For E30 blir det jo helt villt! 85-87 modeller som kun er kjørt 150' km??? Hvor mange finner du med normal km-stand, dvs over 300' km? Hva tenker folk med egentlig?!

Moralen er at folk burde åpne øynene og faktisk gå over bilen før kjøp. Det er MYE juks! Flertallet av de som kjøper BMW er folk som liker å kjøre bil. De kjører gjerne lengre enn gjennomsnittet. Da jeg solgte min forrige bil, 92 520 kjørt 240-etellerannet, så kommenterte flertallet av de som ringte at de syntes den var kjørt for langt. DET ER EN 92-MODELL FOR FA**! Hva forventer dere egentlig av en gammel bil??

Dagens lille utbrudd bare... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mange har jo to biler, bruker ikke bilen om vinteren, tar tog til jobb osv. F.eks en kamerat kjøpte sin '91-modell for 4 år siden med 63.000 på telleren. Nå har den rundet 90...

Mine foreldre har nå tre biler av en eller annen grunn, så en av bilene går kanskje bare 2000km i året.

Og du finner ikke mange med kilometerstand på over 300 - rett og slett fordi de er vraket for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker da å kjøre bil jeg og, men likevell så har min kjære E30 kun rullet 1.300Km i år.. Mye forskjellige grunner til det, men.... Totalt har jeg kjørt den 29.000Km på de 5 sesongene den har vært i mitt eie. Det er forøvrig ikke noe problem å finne lagmilerne i Tyskland. Det er bare det at de er så lite verdt at de sjeldent annonseres på mobile, autoscout etc...

BTW: De ironibrillene var skikkelig stilige :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske entusiastbiler som Z3, M3 og slike kan jeg forstå er kjørt lite. De fleste har nok vinterbil, bruksbil eller annet i tillegg. Men vanlige modeller i disse prisklassene? Jeg er riktignok naiv og lettlurt, men den kjøper ikke jeg så fremst ikke selger har dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske entusiastbiler som Z3, M3 og slike kan jeg forstå er kjørt lite. De fleste har nok vinterbil, bruksbil eller annet i tillegg. Men vanlige modeller i disse prisklassene? Jeg er riktignok naiv og lettlurt, men den kjøper ikke jeg så fremst ikke selger har dokumentasjon.

Bruktbiler uten servicehistorikk/annen dokumentasjon er i mine øyne uinteresant uansett hvor langt de er kjørt, om de da ikke er i veldig god stand og samtidig latterlig billige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbiler uten servicehistorikk/annen dokumentasjon er i mine øyne uinteresant uansett hvor langt de er kjørt, om de da ikke er i veldig god stand og samtidig latterlig billige!!

Nettopp. Hvor mange E30 og E36 med komplett historikk tror du det finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Hvor mange E30 og E36 med komplett historikk tror du det finnes?

Ikke mange, men jeg har en av hver.

Og så har jeg hatt to E30 av den sorten. En M3 og en 325i M-tech. Patrick B her på foraet eier den 325i`n nå, om han da ikke har solgt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt syn på km-stand er at hvis bilen er kjørt mindre enn 20.000km i året i snitt så bør selger kunne dokumentere dette med full servicehistorikk som tåler stikkprøver, evt andre papirer. Det er ALT for lett å justere km-stand til at den isolert sett er prisstyrende.

Du finner ikke mange E46 som er kjørt mindre enn 20' i året. Særlig gjelder dette 320 eller større maskiner. Helt vanlig at biler er kjørt nærmere 200', gjerne over også.

Snittet av E36 er ikke kjørt noe lengre de heller. Helt vanlig i annonser at en 92 325 er kjørt 170' km, som gir et snitt i året på litt over 11' km. Jadda...den tror jeg mye på du!

For E30 blir det jo helt villt! 85-87 modeller som kun er kjørt 150' km??? Hvor mange finner du med normal km-stand, dvs over 300' km? Hva tenker folk med egentlig?!

Moralen er at folk burde åpne øynene og faktisk gå over bilen før kjøp. Det er MYE juks! Flertallet av de som kjøper BMW er folk som liker å kjøre bil. De kjører gjerne lengre enn gjennomsnittet. Da jeg solgte min forrige bil, 92 520 kjørt 240-etellerannet, så kommenterte flertallet av de som ringte at de syntes den var kjørt for langt. DET ER EN 92-MODELL FOR FA**! Hva forventer dere egentlig av en gammel bil??

Dette syns jeg blir helt feil å si, hva mener du egentelig?? Trur du at det ikke finnes folk som kjører mindre enn 20.000km i året??? Personlig kjører jeg rundt 15-20.000km i året, og da er jeg faktisk en av dem som du referer til.

Her jo helt på tryne med slike utsagn spør du meg.

Hva er det resonerer ut av egentelig??

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns jeg blir helt feil å si, hva mener du egentelig?? Trur du at det ikke finnes folk som kjører mindre enn 20.000km i året??? Personlig kjører jeg rundt 15-20.000km i året, og da er jeg faktisk en av dem som du referer til.

Her jo helt på tryne med slike utsagn spør du meg.

Hva er det resonerer ut av egentelig??

:roll:

Jeg mener svært mange biler på markedet har juks med km-stand. Særlig hvis man ser dette i sammenheng med slitasje på interiør o.a. Jeg synes det er meget usansynlig at slike biler kjøres under 10.000 km i året i snitt over 15-20 år. Gjerne med store hull i historikk. Det tar 5 min å taste inn ny km-stand hvis du har tilgang på utstyr. Biler med mekanisk telleverk byr heller ikke på store problemer å justere tilbake med enkle middel. Instrumentene kan være byttet ørten ganger for alt man vet..

Jeg kjøper heller en bil som er kjørt 200.000 km med 100% historikk enn tilsvarende bil kjørt 100.000 med tvilsom historikk. Hva du velger å gjøre er meg fullstendig likegyldig.

Klart man finner unntak som er kjørt utrolig lite relatert til alder også, da som oftest eid av entusiaster som følger opp bilene i langt større grad enn de fleste gjør. Jeg er ikke ute etter å henge ut disse personene. Synes bare det er så utrolig mye rart på markedet. Ble litt oppildnet av Hagenisses kommentar:

"Hihi. Du har forøvrig helt rett, selv om jeg i min søken etter Z3 la merke til at enkelte biler var litt til og fra bruktmarkedene. Høyere pris og lavere kilometerstand hver gang.. "

At du synes MINE meninger er "helt på tryne" driter jeg horisontalt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du synes MINE meninger er "helt på tryne" driter jeg horisontalt i.

Å drite liggende (horisontalt) er neppe særlig praktisk... de fleste vil nok foretrekke å gjøre det stående (vertikalt/loddrett)... sorry... måtte bare... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...