Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
":22hlrh91]Når vi nå først er inne på dekk.

I følge kalkulatoren det ble linket til her, har jeg funnet disse dataene:

225/40/17 (som orginaldekkene til min bil):

Diameter : 612 mm

235/35/19 (som jeg kjører på nå):

Diameter: 647 mm

På 17" lå jeg på rundt 0.90 / mil blandet kjøring på computeren.

På 10" ligger jeg på rundt 1.0 / mil blandet kjøring på computeren.

Hva vil den reelle forbruket være på 19" sett at det var korrekt på 17", og jeg nå ruller lenger pr. hjulomdreining?

Da har dere litt å kose dere med til jeg kommer hjem fra jobb :)

225/40-17 er vel neppe en helt korrekt dimensjon i utgangspunktet... er ikke 225/45-17 en mer alminnelig dimensjon på E46 ? Jeg lurer fordi forskjellen i rulleomkrets i ditt tilfelle er 5,7% og dermed er forskjellen i rulleomkrets større enn de lovlige +/- 5%. Hvis du derimot tidligere hadde kjørt på 225/45-17 ville forskjellen ikke ha vært mer enn 2% og dermed praktisk talt neglisjerbart. Jeg tror at forskjellen i virkeligheten er 2% og det betyr at ditt speedometer nå f.eks viser 102 Km/t når du i virkeligheten kjører i 100 Km/t. Jeg tror også at hovedårsaken til ditt høyere forbruk nå skyldes at dekkene er bredere og/eller har et mindre heldig mønster i forhold til drivstofføkonomi.

Skrevet
":1svc6xho]Når vi nå først er inne på dekk.

I følge kalkulatoren det ble linket til her, har jeg funnet disse dataene:

225/40/17 (som orginaldekkene til min bil):

Diameter : 612 mm

235/35/19 (som jeg kjører på nå):

Diameter: 647 mm

På 17" lå jeg på rundt 0.90 / mil blandet kjøring på computeren.

På 10" ligger jeg på rundt 1.0 / mil blandet kjøring på computeren.

Hva vil den reelle forbruket være på 19" sett at det var korrekt på 17", og jeg nå ruller lenger pr. hjulomdreining?

Da har dere litt å kose dere med til jeg kommer hjem fra jobb :)

Sikker på at 225/40-17 er originaldekk til bilen din? 225/40-17 har jo knapt vært i produksjon på denne siden av milleniumet!

Skrevet

Sikker på at 225/40-17 er originaldekk til bilen din? 225/40-17 har jo knapt vært i produksjon på denne siden av milleniumet!

Jeg vil tro det er bare en liten skrivefeil ja. Min E46 har standarddimensjon 225/45/17 ;)

Skrevet

Den hvite Range Roveren var jo nydelig. Stor bil krever store hjul. Se bare på denne nydelige med helt perfekt dekkdimmensjon X3'en..

63_2131878873.jpg

63_-979509155.jpg

63_419815740.jpg

Skrevet
Hvor store felger har de store bilene dine da, Saltkjelen? ;-) Kjører du bling-bling på storbilene?? 40-toms eller noe slikt? hehe

hehehe, har bare orginaldimmensjon - som forøvrig er alt for lite.. Hadde det vært en privatbil hadde saken vært enklere og annerledes.. :twisted:

edit: innlegg nr 155000 i Annet bil og motorprat.. :applause:

Skrevet
Ser jo ikke ut! Bare komisk med slike dekk på traktorer.

Nei, nei... med litt senk og 25 profil kan man motarbeide bilens masse som er minst 2600 Kg... å få like gode kjøreegenskaper som en Z3 Coupe... :wink:

Skrevet

Stemmer!

Og går du ned til 15-profil så må ikke bare Z3 Coupe bite i gresset, men også F1-biler skal få det vanskelig.

Dette sier jo egentlig seg selv. Lav profil fører til lite krenging og kombinert med 2600kg som presser bilen ned i asfalten blir dette en svingkunstner av dimensjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...