hagenisse Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 10" felg på E46 altså? Det må være helt rått!
Fredrik Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 ":22hlrh91]Når vi nå først er inne på dekk.I følge kalkulatoren det ble linket til her, har jeg funnet disse dataene: 225/40/17 (som orginaldekkene til min bil): Diameter : 612 mm 235/35/19 (som jeg kjører på nå): Diameter: 647 mm På 17" lå jeg på rundt 0.90 / mil blandet kjøring på computeren. På 10" ligger jeg på rundt 1.0 / mil blandet kjøring på computeren. Hva vil den reelle forbruket være på 19" sett at det var korrekt på 17", og jeg nå ruller lenger pr. hjulomdreining? Da har dere litt å kose dere med til jeg kommer hjem fra jobb 225/40-17 er vel neppe en helt korrekt dimensjon i utgangspunktet... er ikke 225/45-17 en mer alminnelig dimensjon på E46 ? Jeg lurer fordi forskjellen i rulleomkrets i ditt tilfelle er 5,7% og dermed er forskjellen i rulleomkrets større enn de lovlige +/- 5%. Hvis du derimot tidligere hadde kjørt på 225/45-17 ville forskjellen ikke ha vært mer enn 2% og dermed praktisk talt neglisjerbart. Jeg tror at forskjellen i virkeligheten er 2% og det betyr at ditt speedometer nå f.eks viser 102 Km/t når du i virkeligheten kjører i 100 Km/t. Jeg tror også at hovedårsaken til ditt høyere forbruk nå skyldes at dekkene er bredere og/eller har et mindre heldig mønster i forhold til drivstofføkonomi.
Espen M33 Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 ":1svc6xho]Når vi nå først er inne på dekk.I følge kalkulatoren det ble linket til her, har jeg funnet disse dataene: 225/40/17 (som orginaldekkene til min bil): Diameter : 612 mm 235/35/19 (som jeg kjører på nå): Diameter: 647 mm På 17" lå jeg på rundt 0.90 / mil blandet kjøring på computeren. På 10" ligger jeg på rundt 1.0 / mil blandet kjøring på computeren. Hva vil den reelle forbruket være på 19" sett at det var korrekt på 17", og jeg nå ruller lenger pr. hjulomdreining? Da har dere litt å kose dere med til jeg kommer hjem fra jobb Sikker på at 225/40-17 er originaldekk til bilen din? 225/40-17 har jo knapt vært i produksjon på denne siden av milleniumet!
larserso Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 Sikker på at 225/40-17 er originaldekk til bilen din? 225/40-17 har jo knapt vært i produksjon på denne siden av milleniumet! Jeg vil tro det er bare en liten skrivefeil ja. Min E46 har standarddimensjon 225/45/17
[space] Skrevet August 14, 2007 Skrevet August 14, 2007 ops! en bommert der. er 225/45/17 ja Synes det var relativt mye forskjell selv
hagenisse Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Ser jo ikke ut! Bare komisk med slike dekk på traktorer.
Saltkjelen Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Den hvite Range Roveren var jo nydelig. Stor bil krever store hjul. Se bare på denne nydelige med helt perfekt dekkdimmensjon X3'en..
Trotto Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Hvor store felger har de store bilene dine da, Saltkjelen? Kjører du bling-bling på storbilene?? 40-toms eller noe slikt? hehe
Espen M33 Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Saltkjelen: Du tuller nå vel? De strekte dekka der hører kanskje hjemme på en überoppråna E36, men på en X3 så det jo bare rart ut.
Saltkjelen Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Hvor store felger har de store bilene dine da, Saltkjelen? Kjører du bling-bling på storbilene?? 40-toms eller noe slikt? hehe hehehe, har bare orginaldimmensjon - som forøvrig er alt for lite.. Hadde det vært en privatbil hadde saken vært enklere og annerledes.. edit: innlegg nr 155000 i Annet bil og motorprat..
Fredrik Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Ser jo ikke ut! Bare komisk med slike dekk på traktorer. Nei, nei... med litt senk og 25 profil kan man motarbeide bilens masse som er minst 2600 Kg... å få like gode kjøreegenskaper som en Z3 Coupe...
hagenisse Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Stemmer! Og går du ned til 15-profil så må ikke bare Z3 Coupe bite i gresset, men også F1-biler skal få det vanskelig. Dette sier jo egentlig seg selv. Lav profil fører til lite krenging og kombinert med 2600kg som presser bilen ned i asfalten blir dette en svingkunstner av dimensjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå