Odd-M Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 Ps, det er såvidt jeg vet mulig å sette inn dyser fra 535d Da bør man nok skifte samtlige selvsagt, og programmere om noe Og hva mener du skal være fordelen med det?
DannyRS Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 Ps, det er såvidt jeg vet mulig å sette inn dyser fra 535d Da bør man nok skifte samtlige selvsagt, og programmere om noe Og hva mener du skal være fordelen med det? Det gjør det mulig å hente ut mer effekt, om ikke annet.
Odd-M Skrevet Juni 28, 2010 Skrevet Juni 28, 2010 For å få mer drivstoff holder det i lange baner å forlenge åpningstidene på dysene, noe som gjøres ved omprogrammering eller såkalt chip. Det er ikke mulig å ta ut like mye driftssikker effekt fra 530d som 535d har. Jeg har hørt om et par havarier der man har tynet grensene litt for langt. Blant annet en 530d til en kjenning hvor det vistnok ble tatt ut nærmere 300 hk. Den gikk fælt men holdt ikke mange tusen kilometre før motoren havrerte totalt.
pedro Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Jeg har hatt en nullfeils 530dat helt til rundt påske. Da begynte en påkostdans uten like som nå har kostet meg hele feriebudsjettet mitt og mye mer etter mye feilsøking og bytte av; Dyserens 3x a 280kr. Bare dyrt Bytte av veivhusventilasjon Bedret tomgang Byttet alle rør til dieselpumpen Bare dyrt Byttet dieselfilter Bare dyrt var nytt Demontert innsug testet dyser som lå i grenselandet men ok Bare dyrt Byttet LMM Bare dyrt Byttet luftfilter Bare dyrt Bestilt ny turbo som jeg fikk i går GJENSTÅR Å SE I MORGEN DRITT lei hele bilen! og dritt blakk. Jobber mens familien er på ferie hos svigermor time will show om bilen begynner å gå pent igjen etter Turbobyttet P
Kjennern Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 Selg den ASAP Gamle E39'er koster hehe. Glad jeg fikk levert inn min.
peder87 Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 når 1 ryker ryker som regel de andre rett etterpå da alle dysene er gått like langt så vil man bli kvitt problemet med å bytte dyser bør man bytte alle samtidig dyrt men greit å slippe å plagest med dysene noe mere. tiper 200- 250000 km er normalt på dysene jeg. iallefall på nyere biler. (er normalt at dysene er slitt\gåen på rundt 5000t på gravemaskiner av nyere type. mens de gamle aldri bytter dyser)
Morbus Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Jeg har hatt en nullfeils 530dat helt til rundt påske. Da begynte en påkostdans uten like som nå har kostet meg hele feriebudsjettet mitt og mye mer etter mye feilsøking og bytte av;Dyserens 3x a 280kr. Bare dyrt Bytte av veivhusventilasjon Bedret tomgang Byttet alle rør til dieselpumpen Bare dyrt Byttet dieselfilter Bare dyrt var nytt Demontert innsug testet dyser som lå i grenselandet men ok Bare dyrt Byttet LMM Bare dyrt Byttet luftfilter Bare dyrt Bestilt ny turbo som jeg fikk i går GJENSTÅR Å SE I MORGEN DRITT lei hele bilen! og dritt blakk. Jobber mens familien er på ferie hos svigermor time will show om bilen begynner å gå pent igjen etter Turbobyttet P Hva er problemet med den? Ser ut som at du ikke helt vet hvor feilen ligger og bare "kaster" nye deler etter bilen. F.eks å kjøpe en ny turbo uten å vite om den gamle er gåen er jo sinnsykt. Kan jo fort bli en ny "bare dyrt" i lista di. Når disse bilene begynner å gå dårlig / ujevnt er det som regel inline diesel pumpe (under bilen omtrent ved førersetet, koster 2500,-) eller kamaksel/veivaksel sensor. Har du sjekket dysene for indre lekasje? (Ta av toppdeksel, ta av returslangene, og få noen til å dra den på starteren. Obs. kan bli mye søl om du har lekasje der.)
Trollet_ Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Henger meg på her, har problemer med dyser, turbo eller automat, har funnet en dårlig vakumslange som går til vakumboksen like ved turboen. skal prøve og bytte denne for og se om det hjelper, blir ekkelt og kjøre om man har automat da både motor og automat jobber mot pedal. mye turtall, lite kraft og giring i hytt og gevær ettersom man må legge litt ekstra vekt på pealen for og ha nok effekt...
pedro Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 Min 530 dat er gjennomgått av mekanikere på Egil Stenshagen og Bosch. Det er ikke funnet lekasje på vakumslanger eller dyser da disse er tatt ut og målt som nevnt over. Alt i tilførselssystemet er byttet. Pumpen dere sikter til er tatt ut og annen satt inn uten annet resultat. Pumpen gav nok trykk(skal ikke store greiene til da den ikke er høytrykkspumpe, men mate/fødepumpe) og det er tatt to diagnosetester på den etterat feilkoder er avlest og følgefeil er tatt. Det er temmelig systematisk feilsøkt både mhp dieseltilførsel og elektronikk og det mekaniske. Bilen har også i denne perioden "spist" 3 batterier og det er skiftet formotstand i varmeapparatet og mobiltelefon er fjærnet. Har nok ikke kastet delene inn i bilen. Har forsøkt etter beste evne å vært så analytisk som overhodet mulig, da særlig pga pengebruk få uker før ferien og at jeg har eiet bilen i snart ti år og den har har hatt pedantisk stell hos Tronrud av første eier og av meg på Stenshagen hvor jeg kjøpte den som relativt ny. P
Ron Jeremy Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 Selg den ASAP Gamle E39'er koster hehe. Glad jeg fikk levert inn min. Uff, min E39 530Dat kostet meg 50 store på halvannet år, morsom komfort bil, men fy faen... Nå kjører jeg en mer moderne E91 318d, men jeg kommer ikke til å kjøre dieselbil som har over 150 på telleren, det blir for dyrt-dessverre!
pedro Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 Min 530 dat er upåliteligheten selv med mye trøbbeli det siste. Går ugjevnt rister forbruket er øket med 0.1 til 0.2. Tappes stadig for strøm Har mistet trekkraften og ryker også noe svart Luftfilteret er kullsort og EGR ventilen er tett Stenshagen mente at det var turboen etter mye feilsøk P
Gjest Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 det er ikke slike man tester dyser. man tester (normalt) for indre lekkasje. godt mulig det er mulig å gjøre som du sier, men aldri hørt om det før. på vanlig diagnose får man ikke opp dette. man må fysisk måle returen på hver dyse.
Gjest Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 var ment som et svar til ///stian når det gjelder 530d/535d så bør vel ikke personer som ikke har greie på det uttale seg for mye.. to vidt forskjellige motorer, og 300 fra en original (teknisk) m 57 tror jeg ingenting på med mindre man har en eksos temp som er latterlig høy, hvilket fører til havari som nevnt. 3,0d dysene er ikke store nok. ferdig med den.
Trollet_ Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 Min 530 dat er upåliteligheten selv med mye trøbbeli det siste.Går ugjevnt rister forbruket er øket med 0.1 til 0.2. Tappes stadig for strøm Har mistet trekkraften og ryker også noe svart Luftfilteret er kullsort og EGR ventilen er tett Stenshagen mente at det var turboen etter mye feilsøk P Kan høres litt ut som min dette, Vet ikke hvor lenge en turbo skal vare, men bilen har da tross alt rullet 200 000k, slitsomt og dra vogn med lite motoreffekt, ryker også en del under gasspådrag... får se om det blir turbobytte når jeg kommer fra sverige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå