Saltkjelen Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Jeg er også enig i at E6 mellom Oslo og Svinesund har blitt svært bra. Nå blir også E6'en vedlikeholdt på flere steder. Denne veien har som du nevnte - ingen problemer med å ha en hastighet på 130-140km/t. Mener å ha lest at de beste norske motorveiene som E6'en er gode for minst 140km/t. Nå skal det vel også sies at 95% av alle billistene (med unntak av yrkesbiler som er sperret på ca 90km/t) holder ikke fartsgrensen. Jeg vil tro gjennomsnittet ligger på 110-120km/t. Ligger man i denne hastigheten i venstrefilen er det alltid en eller annen bakfra som ligger i rompa på deg. Dermed er det nok opp til flere som også har en hastighet på 130km/t og 140km/t.. Når skal Norge ta til fornuft og hvertfall i det minste prøve ut 110km/t? For min del kunne dem gjerne ha prøvd ut 120km/t...
Fredrik Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 nå har veien blitt mye bedre fra oslo til svinesund fredrik:) du må prøve å få deg en tur hit så kan du se forandringen, er stort sett 100 km/h hele veien fram til svinesund, og veien er blittt gode!!! bedre enn autobahn, forskjellen er at Autobahn går rett frem, mens de norske har endel svinger, men helhetlig er kvalitet på asfalten bedre synnes jeg, da jeg var i Tyskland for 1 uke siden. Det er veien nedover mot Sørlandet jeg ikke har kjørt på 8-9 år... E6 mellom Oslo og Svinesund kjørte jeg for 3-4 uker siden. Deler av Autobahn er dessverre nedslitt (den tyske gjenforeningen og EU-prosjektet koster for mange penger), men generelt er kvaliteten bedre i det sydlige Tyskland enn i det nordlige Tyskland. Jeg kjørte Tyskland på langs for 2 måneder siden og den beste delen av Autobahn finner man mellom Hannover og Hamburg (en ca. 100 Km lang strekning)... den morsomste delen med mange svinger og bakker er i Harzen området (sånn ca. midt i Tyskland)...
Kjetil Sømme Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 og har dere i tillegg senket bilen og har stivere dempere, er det ikke mer enn en liten stein i veien som skal til for å miste kontrollen. - hva kan de som kommer imot gjøre, enn og vente på smellet? - hva kan de som sitter igjen med en sønn mindre gjøre? ..eventuellt de som dere dreper i den andre bilen (om det skulle skje) dere har ikke tjangt i helvette og rette opp en bmw(eller annen bil) med sladd i slik fart om dere ikke er proffisjonelle førere, noe jeg tviler på noen her inne er! (jeg snakker/skriver ikke av erfaring, men med VEDT) Tja, satt på med en testfører hos BMW her på førerkurset på Nürburgring for et par uker siden. Han hadde 225 km/t over Schwedenkreuz med en 335XiT og 4 passasjerer. Her lå han på slippgrensen selv med litt småstein i veien og det gikk helt fint (til min store forbauselse). Vi hadde også 180-190 gjennom den siste svingen før langsiden på vått føre (det regnet). Her fikk han faktisk sleng (med full bil) men det ble raskt korrigert uten noen form for dramatikk. Vi lå da 10-20 cm fra den hvite linja som er ytterkant av banen. Jeg fikk også selv sleng over schwedenkreuz på tørt føre med min egen bil i ca 180-200 (speedometeret var veldig lite interessant da) og fikk rettet opp det helt greit. Så fart i seg selv trenger ikke være skummelt, men det KAN smelle kanskje mye kraftigere...
RoaldJ Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Tja, satt på med en testfører hos BMW her på førerkurset på Nürburgring for et par uker siden. Han hadde 225 km/t over Schwedenkreuz med en 335XiT og 4 passasjerer. Her lå han på slippgrensen selv med litt småstein i veien og det gikk helt fint (til min store forbauselse). Vi hadde også 180-190 gjennom den siste svingen før langsiden på vått føre (det regnet). Her fikk han faktisk sleng (med full bil) men det ble raskt korrigert uten noen form for dramatikk. Vi lå da 10-20 cm fra den hvite linja som er ytterkant av banen. Jeg fikk også selv sleng over schwedenkreuz på tørt føre med min egen bil i ca 180-200 (speedometeret var veldig lite interessant da) og fikk rettet opp det helt greit. Så fart i seg selv trenger ikke være skummelt, men det KAN smelle kanskje mye kraftigere... Vet ikke hvor 'schwedenkreuz ' er, og bryr meg egenligt ikke.. men tipper veien der er bedre enn de fleste norske veistandar`er? jeg vil bare frem til at de fleste som kjører så fort ikke vet hvor lite asfaltkontakt bilen har, og hvor fort gjort det er og miste kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå