Gå til innhold

E39 fra automat til manuell?

Toro
 Share

Anbefalte innlegg

Hva trengs for å bygge om en 523ia med steptronic kasse til manuell?

Hvis noen kan forklare litt om hva som må gjøres, så hadde det vært fint...

Vil du ha ett litt mere sportslig preg kanskje? :D jeg har automat på E34'n og angret ikke på at jeg valgte manuell på E39'n nei, velger heller sportslig fremfor komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har du ikke lyst til å begynne med!

du trenger: pedalsett, rør og slanger til klutch pumpe, pumpe, klutch, girkasse, kanskje mellomaksel, kanskje ledningsnett? giroverføring, girstang, girkule,har du flaks, må du jaggu ha starter også.

og jævlig lyst til å skru.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha ett litt mere sportslig preg kanskje? :D jeg har automat på E34'n og angret ikke på at jeg valgte manuell på E39'n nei, velger heller sportslig fremfor komfort.

Ja savner vel det lille ekstra på det sportslige :) Dette er den beste bilen jeg har kjørt med automat siden den drar helt greit, men kjenner jeg har savnet etter manuell kasse noen ganger ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har du ikke lyst til å begynne med!

du trenger: pedalsett, rør og slanger til klutch pumpe, pumpe, klutch, girkasse, kanskje mellomaksel, kanskje ledningsnett? giroverføring, girstang, girkule,har du flaks, må du jaggu ha starter også.

og jævlig lyst til å skru.

Lykke til :D

Skruinga er ikke det verste, var mer bekymret for hva jeg trengte av deler. Får sende avgårde en mail til schmiedmann å høre med de :) Så blir det evt handling av deler fra Koed dersom det blir noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg ikke gjort... Har gjort det på en gammel E30 en gang. Men når det gjelder E39 tror jeg nok det blir mye, mye mer omfattende!

Jeg vil heller råde deg til og finne et bra eksemplar som har manuell! :) De finnes, men er skjeldne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg ikke gjort... når det gjelder E39 tror jeg nok det blir mye, mye mer omfattende!

Er jo derfor jeg spør og graver litt rundt for å finne ut hvor mye jobb det er. Måtte hatt alt på plass 100% før jeg kunne begynt på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med girkasse elektronikken som kommuniserer med motorstyringen etter skifte til manuell kasse?? har 528i selv med aut. kasse. blir vel en 540 med manuell neste gang

Må vel omprogrameres eller skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med girkasse elektronikken som kommuniserer med motorstyringen etter skifte til manuell kasse?? har 528i selv med aut. kasse. blir vel en 540 med manuell neste gang

Mulig det er veldig likt som på E36, fant dette på et annet forum:

ta bilen inn og ut av park til du hører/kjenner hvilket rele som slå inn. Da kan du bare koble sammen du 2 tjukkeste ledningene inn på releet så er innsalget til starteren klart hele tiden. Da kan du også ta ut hjernen til automatkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er veldig likt som på E36, fant dette på et annet forum:

ta bilen inn og ut av park til du hører/kjenner hvilket rele som slå inn. Da kan du bare koble sammen du 2 tjukkeste ledningene inn på releet så er innsalget til starteren klart hele tiden. Da kan du også ta ut hjernen til automatkassa.

Det resulterer også i at cruisecontrollen ikke virker lenger,fordi bilen "står i park" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...