Gå til innhold

BMW City - en kommende småbil

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan har de tenkt å gjøre det med motoren? hvilke motor vil bli brukt da de ikke har noen tverrstilt motor å bruke til dette formålet?

skal de lage en overgang med en av de motorene som er i bruk pr. dags dato?

kan ikke se for meg at de vil vinne noen kunder på å begynne med fwd, tror heller det er et steg i feil retning=\

men denne bilen med 4x4 og en litt sprekere motor hadde jo vært rått for oss ungdommen:) 2liter turbo ellernoe hadde gjort seg, til en grei penge.

liten sprek sak med 4x4 har jo aldri slått feil:D se bare på mazda 323 gtx/r , nissan sunny gti-r;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har de tenkt å gjøre det med motoren? hvilke motor vil bli brukt da de ikke har noen tverrstilt motor å bruke til dette formålet?

skal de lage en overgang med en av de motorene som er i bruk pr. dags dato?

kan ikke se for meg at de vil vinne noen kunder på å begynne med fwd, tror heller det er et steg i feil retning=\

Dette var da ikke et stort problem for BMW vedr. Mini... og blir det heller ikke hvis de bygger en annen mer eller mindre tilsvarende bil med rondellen på panseret... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være harry eller noe nå...

Men hva hadde du valgt?

city.jpg

1. Klassisk burnout.

Eller

2. Røykende Honda Civic.

Hehe...

Tror dette kan bli meget bra jeg.

BMW gjør dette pga flere grunner, fremtidige miljøkrav, og utnytte Mini plattformen.

Mini tjener ikke BMW mye penger på, så de ønker bruke denne til flere plattformer.

At den blir FWD ser jeg ikke på noe stort problem, da denne kundegruppa ikke ser på det som noe issue, les kvinner, og yngre garde, som ikke er BMW infisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er vel det eneste bilmerket i dag som kun har RWD og 4WD. Synd hvis de skal gjøre om på dette, det må jeg virkelig si.

EDIT: Som ikke er superbiler som Lamborghini, Ferrari o.l.

Du har jo Mercedec og Lexus for eksempel..

Både Mercedes og Lexus har modeller med FWD. MB har A- og B-klasse. Lexus har ES og RX FWD. (lite kjent i Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini tjener ikke BMW mye penger på, så de ønker bruke denne til flere plattformer.

BMW gruppen´s totale omsetning økte med 5% i 2006 og landet på ca. 49 milliarder Euro. Av denne omsetningen bidro bilproduksjonen med ca. 48 milliarder Euro... den siste milliarden kommer fra motorsykkelproduksjonen. Antall produserte BMW, Mini og Rolls-Royce modeller var til sammen 1373970 enheter (opp 3,5%), men ikke alle modellene solgte like godt i 2006. Salget av 3-serien gikk opp 5,2%, 5-serien gikk opp 1,7%, 1-serien gikk opp 1,6%, X3 gikk opp 3,0%, X5 gikk ned 25,8% (det var nok på tide med en ny modell), 7-serien gikk opp 0,6%, Z4 gikk opp 7,4%, 6-serien gikk ned 6,0%, Mini gikk ned 6,2% og Roll-Royce gikk opp 1,1% med et salg på 796 stk. Phantom´s. Det ble forøvrig solgt 2,7% flere motorsykler i 2006 enn i 2005. BMW gruppen har for 2007 et budsjett som tilsier en produksjon på godt og vel 1,4 millioner biler til sammen, men stigende kapital og finanskostnader... samt flere medarbeidere gjør at de har budsjettert med et marginalt mindre overskudd for 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet liten kjerre det der :P

Når det gjelder tverrstilt motor blir vel det en smal sak, de har allerede samarbeidspartnere på det området. Skal de produsere en M versjon blir vel det litt vel kostbart. For jeg tror ikke BMW vil slenge ut en FWD med M emblem. Alternativet måtte så tilfelle blitt å bl.a redusere til 2+2seter og gjort plass for drivverk på den måten.

Kjøreegenskapene tror jeg BMW kan levere noenlunde tross FWD. Se bare hva skryt Mini får for sine, men vil nok tro at framhjula ihvertafall ville blitt flyttet langre framme kontra den på bildet.

Ser også at Mercedes har invitert BMW til samtaler om felles platform, dog noe større, men motorer kan jo flyttes over lell.

Mente også å ha lest at BMW har eller skal delta i utvikling av dieselmotorer for Peugot/Citroen, men akkurat denne husken sitter så langt inne i den berømte lappen at jeg ikke helt klarer å plassere den 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente også å ha lest at BMW har eller skal delta i utvikling av dieselmotorer for Peugot/Citroen, men akkurat denne husken sitter så langt inne i den berømte lappen at jeg ikke helt klarer å plassere den 8)

BMW har et samarbeide med Toyota når det gjelder små dieselmotorer og et samarbeide med PSA (Peugeot/Citroën) når det gjelder bensinmotorer til Mini. Det er på alle måter et langt skritt fremover i forhold til det tidligere samarbeidet med Chrysler vedr. bensinmotorene til den første Mini versjonen fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...