Gå til innhold

Nye Audi RS6

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så komplisert med iDrive.. Etter å ha hatt bilen i noen dager lærer man seg å kjenne og iDrive er jo verdens letteste sak. Poenget med iDrive var jo nettopp å gjøre førermiljøet ryddig(ere) med å minske antall knapper å rote seg vekk i. Audi's MMI er jo stikk motsatt. Alle funksjonene som styres via MMI hjulet ligger som sild i tønne rundt knotten, i form av knapper..

Forøvrig må jeg tilføye at dette er desidert den peneste Audi'en som er å få tak i. Grillen er fortsatt über-stygy (og utdatert), men breddingen falt virkelig i smak. E60 og E61 M5 tror jeg vil ligge et stykke bak når det gjelder motoren. Hvis jeg ikke husker feil bruker vel også Audi pustehjelp på sine S og RS modeller? Både MB og Audi er nå forbi M5 når det gjelder motoren med sine E63 AMG og RS6, desverre.. Jeg vil tro BMW hadde tjent på å gjøre noe med motoren i M5 ved faceliften.

Hvordan du får det til at Audi RS6 har over 100hk mer får jeg ikke til å stemme, da de hhv. har 507hk og 580hk..

Hvis du leser linken til AMS vil du også se at de mener at RS6 egentlig har 610-620 HK, men at Audi av politiske årsaker har valgt å legge seg på den "riktige" siden av 600 tallet. Jeg mener forøvrig å huske at BMW nesten av en samlet bilpresse har fått skikkelig pepper for iDrive, men det kan jo være at biljournalister ikke gidder å sette seg skikkelig inn i systemet før de skriver om det... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det gjelder i-Drive (Mac-ifisert navn?) så er det et mindre brukervennlig system enn MMI. Synes det er bastant å si at de fleste biljournalister er inkompetente. Hvorvidt man lærer seg systemet over tid, har lite med saken å gjøre. Alt er lett, når man kan det. Journalistene tar utgangspunkt i den umiddelbare opplevelsen.

Tilbake til bilen, så er jeg veldig enig angående breddingen. Den kan jo også minne om E30 M3 faktisk. Frontfangeren er jo også ganske aggresiv. Og de nye frontlyktene er mye tøffere enn på standard A6.

Når det gjelder effekten, som offisielt er 580, så er jo dette bra for oss i Norge. Man får flere hester enn man betaler for :D

Og har dere lagt merke til bremsene? Store, og spesielle...

AudiRS6_bromsar_stor.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det et tydelig at Audi har fulgt en helt annerledes designfilosofi enn BMW de siste årene. Der BMW mer eller mindre har kastet alle gamle former og begynt helt på nytt har Audi i stedet valgt å kjøre en sikker linje ved å raffinere og perfeksjonere allerede eksisterende design. En skal være ganske spesiell for å påstå at de ikke har lykkes, selv om det kanskje ikke er så veldig nyskapende. Resultatet med RS6 er uansett en vellykket pen og rask statusbil for dem som ikke liker å skille seg alt for mye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne blir veldig bra...lurer på hvor effekt-"kappløpet" til det tyske trekløveret vil stoppe....ikke så altfor mange år siden vi hadde 400hk M5, 354hk E55, og 380hk RS4. Nå er de jo på god vei opp mot over 600 alle sammen, MB har jo sine 65AMG-modeller, og nå denne med "skjulte" 610-620hk. Når kommer M5 GT med 650hk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne blir veldig bra...lurer på hvor effekt-"kappløpet" til det tyske trekløveret vil stoppe....ikke så altfor mange år siden vi hadde 400hk M5, 354hk E55, og 380hk RS4. Nå er de jo på god vei opp mot over 600 alle sammen, MB har jo sine 65AMG-modeller, og nå denne med "skjulte" 610-620hk. Når kommer M5 GT med 650hk? :P

Hvis man igjen begynner å bygge biler som er 35-40% lettere trenger man ikke mer enn 350-400 HK for at det skal gå like fort... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...