Gå til innhold

Nye Audi RS6

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nye A5 1.8TFSI er jo heller ikke så aller verst. Med en pris på 390.000kr, 170hk ved 4.700 0/min og 250Nm allerede ved 1.500 o/min. Den gjør 0-100km/t på 8,4sek, noe som er ganske så bra med tanke på pris. Den har "desverre" bare fremhjulstrekk så der ryker nok den modellen som alternativ hehe Fin er den jo også!

http://www.dinside.no/php/art.php?id=395861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg må bare slenge meg på her å komme med noe slikt som at denne var rå!

De gamle audiene var noe jeg ikke hadde tatt imot om jeg så hadde fått de slengt etter meg, men de nye begynner virkelig å komme seg.

Etter min mening ligger Audi og BMW veldig jevnt nå i nyere tid, og kunne godt tenkt meg en quattro med litt motor i som vinter og bruksbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare snakk om tid.. BMW kunne ikke sitte på gjerdet og se på at Audi kom med den nye RS6en, uten å gjøre noe.

En motoroppgradering er på vei. De snakkes såklart om mere effekt, men også en ny girkasse - samme som sitter i M3.

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=59902

Men dette er noe BMW har jobbet med lenge, altså sin versjon av DSG fra VW.

At M5 kommer med oppgradert motor er også noe jeg har hørt lenge.

Mht MMI vs idrive, selve konseptet er å fjerne masse knapper, en genialt konsept.

Bare det er enkelt og intuitivt nok, her har nok idrive fremdeles et stykke igjen, men MMI består jo også av en rekke knapper, neppe noe fremskritt i så måte.

Så til RS6, en hval på to hjul, minner meg om Q7, sportsbil på over to tonn...

Reneste X5 klasse dette Fredrik...

Nei, slank skuta med 2-300 kilo, så begynner det å bli interresant.

:roll:

Når det er sagt, den var ikke stygg, men jeg hater auda likevel jeg da - hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så komplisert med iDrive.. Etter å ha hatt bilen i noen dager lærer man seg å kjenne og iDrive er jo verdens letteste sak. Poenget med iDrive var jo nettopp å gjøre førermiljøet ryddig(ere) med å minske antall knapper å rote seg vekk i.

Masse knapper og duppeditter er kult :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hva som er så komplisert med iDrive.. Etter å ha hatt bilen i noen dager lærer man seg å kjenne og iDrive er jo verdens letteste sak. Poenget med iDrive var jo nettopp å gjøre førermiljøet ryddig(ere) med å minske antall knapper å rote seg vekk i.

Masse knapper og duppeditter er kult :D :D :D

Joda, dupeditter og andre kanpper er morsomt.. Like morsomt er det også med et hjul som styrer stort sett alle funksjonene i bilen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare snakk om tid.. BMW kunne ikke sitte på gjerdet og se på at Audi kom med den nye RS6en, uten å gjøre noe.

En motoroppgradering er på vei. De snakkes såklart om mere effekt, men også en ny girkasse - samme som sitter i M3.

Så bra at du har visst dette lenge da. Hvorfor sa du ingenting til de store bilbladene?

Og hva mener du ang girkassen? Sitter ikke den allerede i M3, som jeg skrev? Eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at M5 skulle oppgraderes motor messig har jeg og hørt før.. det som er urovekkende er at en eller annen "spion" mente han hadde sett IC innenfor de nye luft inntakene... noe jeg inderlig håper at er feil..

og jeg må si at nyere auider har blitt meget pene... for min del er rs6 ett unntak.. noen vanvittige skjermbreddere på en 2 tonns bil? nei takk.. og husk at den er 200 kg tyngre enn m5, så har mine tvil til at den vil ha det store overtaket, og ikke på bane/kjøreegenskaper... ser ingen grunn til at audi plutselig skulle endre helt på hvordan de lager biler..

eneste tydelige positive forandringen her er minket overheng over forhjul.. mulig den har litt bedre vektfordeling en f.eks. gamle s4 sine tragiske 70/30..

stemmer det at BMW driver med dobbelclutch? synes de kan holde seg til å lage gode sekvensiell kasser...

men men..begge bilene er _noe_ utenfor min rekkvidde for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til RS6, en hval på to hjul, minner meg om Q7, sportsbil på over to tonn...

Reneste X5 klasse dette Fredrik...

Nei, slank skuta med 2-300 kilo, så begynner det å bli interresant.

Tja... E61 M5 veier jo ikke stort mindre med sine 1950 Kg... :roll: ... Jaguar brakk nesten nakken økonomisk på XJ8 aluminiumsprosjektet (veier ca. 1600 Kg) og vi må vel bare erkjenne at det er mye billigere å utvikle hestekrefter enn lette selvbærende karosserier. Jaguar XF (deres nyeste modell) veier i underkanten av 1900 Kg (stålkarosseri)... dette er den brutale virkeligheten når dagens økonomiske premisser får bestemme utviklingen innenfor produksjon av biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har visst dette lenge da. Hvorfor sa du ingenting til de store bilbladene?

Og hva mener du ang girkassen? Sitter ikke den allerede i M3, som jeg skrev? Eller...?

Det finnes forum utenfor Norge...enkelte har bra kilder, og enkelte rykter og personer er mer troverdige enn andre.

Og logikken er også en ting man kan bruke, husker du E36, den gikk fra 3.0 og 286hk, til 3.2 og 321hk bl.a, samem skjedde med E34, fra 3.6 til 3.8 liter.

E92 M3 har kun manuell pr idag, SMG (E36, E46, E60/61 ble levert med mulighet for SMG) er ikke som DSG, DSG er vesentlig bedre, og endelig kommer BMW med sin versjon.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...