Gå til innhold

Duell: E92 M3 vs Audi RS4

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel egentlig i hovedsak 2 case`er jeg kommer på i farten somvi ikke blir einge om og det er hvor grensen til hva man skal kunne kalle en dynamisk bil bør ligge og mr.Bangle

Men igjen, dette må være noe av de mest diskuterte bilrelaterte emne noensinne. Det går igjen overalt, og trekkes nesten fram i hver enda biltest. Ikke noe unikt over det :wink:

Bil er gøy og BMW er morsomst, MENER JEG :!:8)

Hehehe... bil i alminnelighet er morsomt... og BMW (og naturligvis Porsche) er morsomst... mener jeg også... :P

Jeg tror helt sikkert at vi ville få en både hyggelig og temmelig interessant aften hvis muligheten hadde vært der til å diskutere bil og bilrelatert stoff en hel kveld. Det er ganske sikkert mer vi er enige om når det gjelder bil enn det vi ikke er enige om... og det vi ikke er enige om er de fleste andre heller ikke enige om... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva vil du frem til nå da Fredrik? :D

At vi snart kommer til å se på Audi med nye øyne... den nye A4 tror jeg er ganske så barsk når den kommer ut på veiene. På kort tid har 3-serien fått to meget seriøse konkurrenter fra Audi og Mercedes-Benz. Den nye C-klassen er også rimelig sexy og representerer noe helt nytt fra Mercedes-Benz. Jeg tror ikke at valget av en 3-serie blir like så opplagt for mange i fremtiden... :?

W204.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ettertanke :wink:

2198322.jpg

2345670.jpg

Vet, ikke helt riktig å sammenligne C med 5`er. Bare for å illustrere. Masse kjente tråder i den C-klassen. De har satt sitt særpreg på det, selvfølgelig, men det virker faktisk litt halvgjort. Spesielt lyktene og kruven langs siden ser litt "feil" ut. Audi har lyktes bedre, dog langt mer enkel/konservativ en BMW. Jeg føler allikevell at helheten i BMW "sitter" langt bedre enn Audi. Fronten til Audi ser veldig klumpete og høy ut som vanlig, og de klarer ikke like godt å skjule at disse to bilene faktisk er tilnærmet like høye fram der. Men at Audi vil true BMW på deres hjemmebane bør man allikevell forvente. Om ikke i denne omgang, så tror jeg de er temmelig oppsatt på å oppnå nettopp dette.

2250504.jpg

2328303.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Auda allltid har hatt et kjønnsløst preg og attitude.

Som om de desperat vil fri til både kvinner og menn.

BMW har alltid vært mer rett frem, og med dagens designspråk, som jeg med god grunn vil hevde BMW ligger i forkant, kan man neppe si at Auda leder denne, snarere dilter etter.

De skryter av teknikk, som de langt på vei er ledende, ganske patetisk, i farten kan jeg ikke komme på en eneste ting de har vært først ute med.

Mens vårt kjære merke har komme opp med ting som f.eks ABS, Head up og annet snacks.

Den nye generasjonen Auda prøver å bli mer lik BMW, mht vektfordeling og overheng, ved å dytte motoren lenger bak bl.a.

Sikkert et skritt i rett retning, men hvor lenge har ikke BMW gjort dette?

Se også på Quattro driften, som nå er 60/40 fra tidligre 50/50.

Benc med sin nye C klasse markedsfører utelukkende den mest sporty versjonen av sin C klasse, og design messig ligner den mer mot BMW enn noengang tidligre.

:roll:

Og hvorfor gjør konkurentene disse tingene, hermer etter BMW 3 serie, jo for de er benchmarken i klassen.

Så konkuransen hardner til, i benz sitt forsøk vil jeg hevde at motorene dems ikke holder mål.

Auda er bare delvis spennende i beste fall å se etter, kvalitetmessig har de betydelig flere feil enn f.eks BMW.

Selvom de interiør messig scorer høyt.

Og mht designspråk og attitude er de way off!

Men som sagt kokuransen hardner til, og alle merker må strekke seg lenger og jobbe hardere for å komme i forkant, til vår glede.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Auda allltid har hatt et kjønnsløst preg og attitude.

Som om de desperat vil fri til både kvinner og menn.

BMW har alltid vært mer rett frem, og med dagens designspråk, som jeg med god grunn vil hevde BMW ligger i forkant, kan man neppe si at Auda leder denne, snarere dilter etter.

De skryter av teknikk, som de langt på vei er ledende, ganske patetisk, i farten kan jeg ikke komme på en eneste ting de har vært først ute med.

Mens vårt kjære merke har komme opp med ting som f.eks ABS, Head up og annet snacks.

Den nye generasjonen Auda prøver å bli mer lik BMW, mht vektfordeling og overheng, ved å dytte motoren lenger bak bl.a.

Sikkert et skritt i rett retning, men hvor lenge har ikke BMW gjort dette?

Se også på Quattro driften, som nå er 60/40 fra tidligre 50/50.

Benc med sin nye C klasse markedsfører utelukkende den mest sporty versjonen av sin C klasse, og design messig ligner den mer mot BMW enn noengang tidligre.

:roll:

Og hvorfor gjør konkurentene disse tingene, hermer etter BMW 3 serie, jo for de er benchmarken i klassen.

Så konkuransen hardner til, i benz sitt forsøk vil jeg hevde at motorene dems ikke holder mål.

Auda er bare delvis spennende i beste fall å se etter, kvalitetmessig har de betydelig flere feil enn f.eks BMW.

Selvom de interiør messig scorer høyt.

Og mht designspråk og attitude er de way off!

Men som sagt kokuransen hardner til, og alle merker må strekke seg lenger og jobbe hardere for å komme i forkant, til vår glede.

8)

Nok en gang... la oss skille design og teknikk... det er to forskjellige disipliner. Jeg mener helt klart at BMW i dag er best på den tekniske delen, men at Audi har et bedre grep på designet (interiør + eksteriør). Det er dessverre primært image/branding og designet som selger i premiummarkedet og det er nok det VAG vet bedre enn de fleste andre bilprodusentene. Jeg forstår heller ikke helt hva du mener med at Mercedes-Benz ikke bygger gode motorer... de fleste vil mene at det er akkurat hva de gjør og at det er BMW som nå har en oppgave på dette området... spesielt når det gjelder store motorer.

Vedr. Quattrosystemet varierer graden av overføring mellom akslene/hjul fra modell til modell. På enkelte modeller kan helt opp til 67% av kraften overføres til et hjul. Ellers er det korrekt som du skriver at dagens modeller nå får et fast oppsett på 40/60, men det blir trolig endret til Porsches 20/80 i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet, ikke helt riktig å sammenligne C med 5`er. Bare for å illustrere. Masse kjente tråder i den C-klassen. De har satt sitt særpreg på det, selvfølgelig, men det virker faktisk litt halvgjort. Spesielt lyktene og kruven langs siden ser litt "feil" ut.

Dersom nye C er halvferdig, hva er E90 da, om jeg tør spørre. Nye C er jo en riktig så lekker mellomklassebil.

c_class_official.jpg

BMW-5-Reeks_4964319.jpg

Og når det gjelder "Audi ser veldig klumpete og høy ut som vanlig, og de klarer ikke like godt å skjule at disse to bilene faktisk er tilnærmet like høye fram der", så lurer jeg på om vi ser på de samme bildene.. (vi gjør nok det, siden du postet et par bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde postet et bilde av C-klassen bakfra så hadde man sett hva som menes med uferdig. De har virkelig begynt på noe bra i fronten, også har de greid seg rimelig bra langs siden (som forøvrig minner litt om de litt harde linjene som bmw innførte og ble kritisert for) men så kommer vi til området bak bakhjulet. Designerne var trøtte og lei så de bestemte seg for å bare plassere den kjedeligste hekken som har kommet fra tyskland på lang tid på den nye C-klassen.

sedan.jpg

Forøvrig er den nye stasjonsvogna like ille...

C-Estate_Gallery_Wallpaper_05_800x6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...