Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Mercedes kan brenne.... :)

Hvorfor ?... :?

Blir nesten som å ønske PS3 rett til helvete siden de lager bedre maskin en X-Box, igjen. Kan ikke tas seriøst.

Synest det er greit at de pucher hverandre, gir oss forbrukere bedre produkter det. Det negative er økt kjøpepress 8)

PS! Ikke det at jeg personlig mener at Mercedes har tatt tronen fra BMW totalt sett

Skrevet
Kommer det fra en MB eier på et BMW Forum :wink: Sorry måtte bare! :lol:

Hehe...liker både BMW og merc jeg da vettu. Begge produsentene lager jo gode biler med bra motor, komfort, driverk, sikkehet og ikke minst SVINGRADIUS. En av grunnene til at jeg kjøper merc hele tiden er forsikringspremien, i følga statistikken er det en større sjangs at det er en idiot bak rattet på en BMW enn en Mercedes (dessverre, ikke vondt ment). Men grunnen til at jeg kommenterte i det hele tatt var at innlegget til RJ var lite gjennomtenkt. Omtrent i samme gate som "pappa'n min er sterkere enn pappa'n di" :twisted: .

Skrevet
Så for jævlig ut, ligner på gamle E190 syns jeg.

:?

Putte en Rieger front som har kjørt hardt på testo, gjør ikke saken noe bedre, stor motor eller ei...

Når det er sagt, så syns jeg nye C ser grei ut, men klare indikasjoner hvor de vil med den modellen, litt komisk nesten.

De har jo utelukkende markedsført den "sporty" varianten, men med motorer som ikke når opp ser jeg ikke hvordan denne modellen kan bli en suksess.

Dummeste jeg har hørt, Den nye C63 AMG'en har mere effekt enn den nye M3, samt at motoren er lettere. MB er generelt jævla bra på motor, er bare at de tar ut mere i bunnen og er ikke like kompromissløse som BMW. Motorkarakteristikken til MB er mere komfortorientert enn BMW. Det at motoren til MB ikke holder mål er rett å slett bare idiotisk.

Er det det dummeste du har hørt?

:roll:

Smaken er som baken, jeg syns bare den så jævlig ut, min mening.

Mht motorer, sjekk motoren til nye C klassen opp mot E90/91/92, og se hva jeg mener om ikke å holde mål.

At MB kan lage motorer med heftig effekt er ikke noe nytt, men de har ikke laget noen bil som dynamisk har vært bedre enn BMW.

De fleste går fort rett frem, som Auda tidligre gjorde, kommer det svinger, så blir det verre, da er BMW bedre, og igjen Porsche ennå bedre igjen.

8)

Skal være enig i at BMW stort sett er sportsligere enn MB og kan kjøres hardere på bane og i svinger osv. MEN du skrev at motorene ikke når opp!!! Personlig så mener jeg motorene til MB er minst like gode som BMW sine. Snakker da selvfølgelig om hvordan jeg opplever dette selv, hva som står på papiret er for meg totalt uinteressant. For meg så handler bil om hvordan de oppfører seg på veien. Og da kommer BMW, Porsche, MB og faktisk Saab høyt opp på listen over biler som stort sett leverer det jeg er ute etter.

Skrevet
En av grunnene til at jeg kjøper merc hele tiden er forsikringspremien, i følga statistikken er det en større sjangs at det er en idiot bak rattet på en BMW enn en Mercedes .

Vel, nå spørs det om statistikken tar for seg produsenten som en enhet, eller modellene hver for seg. Jeg vil tippe at hvis du f.eks går dypere i en slik statistikk og, la oss si, sammenlikner 190e med e30, så er nok ikke de lagt fra hverandre statistisk. Men, som sagt, statistikk kan vris til hver sin parts fordel, så å egentlig bruke statistikk til noe fornuftig "fungerer" strengt tatt ikke.

Jeg er derimot ikke uenig i at det kræsjes oftere med BMW enn MB, noe jeg faktisk tror er rett, men det har heller med aldersgrupper og pris å gjøre. Samt at BMW har mer ungdommelig design enn mange MB, og da sier det seg selv at de bilene appellerer mer til ungdom, som såklart også er dårlige sjåfører.

Skrevet

Vel, nå spørs det om statistikken tar for seg produsenten som en enhet, eller modellene hver for seg. Jeg vil tippe at hvis du f.eks går dypere i en slik statistikk og, la oss si, sammenlikner 190e med e30, så er nok ikke de lagt fra hverandre statistisk. Men, som sagt, statistikk kan vris til hver sin parts fordel, så å egentlig bruke statistikk til noe fornuftig "fungerer" strengt tatt ikke.

Jeg er derimot ikke uenig i at det kræsjes oftere med BMW enn MB, noe jeg faktisk tror er rett, men det har heller med aldersgrupper og pris å gjøre. Samt at BMW har mer ungdommelig design enn mange MB, og da sier det seg selv at de bilene appellerer mer til ungdom, som såklart også er dårlige sjåfører.

Javel... og summen av disse betrakningene er at det dessverre koster mer å forsikre en BMW enn en Mercedes-Benz... :roll:

Skrevet

Regna med svar fra deg på den Fredrik :) Jeg forstår hva du mener, men hvis du sammenlikner e36 og e34 325 og 525 er det forskjell i forsikring på disse. De går jo tross alt ikke etter kun motorstr, men karosseri sammen med respektiv motorstr.

Jeg kunne sikkert skrevet i lange baner om hva jeg mener, men jeg regner med at du forstår hovedpoenget.

Jeg reagerte mest på frasen: "i følga statistikken er det en større sjangs at det er en idiot bak rattet på en BMW enn en Mercedes ." Og overså da litt frasen hvor forsikringspremie er nevnt.

Bare synes det er synd at det å eie BMW blir sammenliknet med å være idiot.

Skrevet
Regna med svar fra deg på den Fredrik :) Jeg forstår hva du mener, men hvis du sammenlikner e36 og e34 325 og 525 er det forskjell i forsikring på disse. De går jo tross alt ikke etter kun motorstr, men karosseri sammen med respektiv motorstr.

Jeg kunne sikkert skrevet i lange baner om hva jeg mener, men jeg regner med at du forstår hovedpoenget.

Jeg reagerte mest på frasen: "i følga statistikken er det en større sjangs at det er en idiot bak rattet på en BMW enn en Mercedes ." Og overså da litt frasen hvor forsikringspremie er nevnt.

Øy, var ikke sånn ment. Var bare en måte å formulere seg på, mange idioter bak rattet på MB også. Personlig så digger jeg BMW, ellers så hadde jeg ikke vært her 8)

Skrevet

Jeg forstår absolut hva du mener... hvordan tror du jeg har det når min E46 318d Touring med 115 dieselhestekrefter blir sammenlignet med bl.a E36 (les "3-Serien" i forsikringssammenheng) som div. forvokste fjortiser og hormonbomber gjør hva de kan for å ødelegge både konkret og imagemessig... :roll:

Skrevet
Så for jævlig ut, ligner på gamle E190 syns jeg.

:?

Putte en Rieger front som har kjørt hardt på testo, gjør ikke saken noe bedre, stor motor eller ei...

Når det er sagt, så syns jeg nye C ser grei ut, men klare indikasjoner hvor de vil med den modellen, litt komisk nesten.

De har jo utelukkende markedsført den "sporty" varianten, men med motorer som ikke når opp ser jeg ikke hvordan denne modellen kan bli en suksess.

Dummeste jeg har hørt, Den nye C63 AMG'en har mere effekt enn den nye M3, samt at motoren er lettere. MB er generelt jævla bra på motor, er bare at de tar ut mere i bunnen og er ikke like kompromissløse som BMW. Motorkarakteristikken til MB er mere komfortorientert enn BMW. Det at motoren til MB ikke holder mål er rett å slett bare idiotisk.

Er det det dummeste du har hørt?

Smaken er som baken, jeg syns bare den så jævlig ut, min mening.

Mht motorer, sjekk motoren til nye C klassen opp mot E90/91/92, og se hva jeg mener om ikke å holde mål.

At MB kan lage motorer med heftig effekt er ikke noe nytt, men de har ikke laget noen bil som dynamisk har vært bedre enn BMW.

De fleste går fort rett frem, som Auda tidligre gjorde, kommer det svinger, så blir det verre, da er BMW bedre, og igjen Porsche ennå bedre igjen.

8)

Skal være enig i at BMW stort sett er sportsligere enn MB og kan kjøres hardere på bane og i svinger osv. MEN du skrev at motorene ikke når opp!!! Personlig så mener jeg motorene til MB er minst like gode som BMW sine. Snakker da selvfølgelig om hvordan jeg opplever dette selv, hva som står på papiret er for meg totalt uinteressant. For meg så handler bil om hvordan de oppfører seg på veien. Og da kommer BMW, Porsche, MB og faktisk Saab høyt opp på listen over biler som stort sett leverer det jeg er ute etter.

Ja jeg skrev at motorene ikke når opp - og igjen, se på motorene til nye C klasse kontra E9* serien, så kanskje du ser hva jeg mener...

Saab motorer?

:stupid::oo::drink:

Skrevet
[Ja jeg skrev at motorene ikke når opp - og igjen, se på motorene til nye C klasse kontra E9* serien, så kanskje du ser hva jeg mener...

Saab motorer?

:stupid::oo::drink:

Hver sin mening da, liker begge deler uansett jeg :wink: . Saab motorer ja, lager mye gøy borti Trollhättan (eller hvordan det skrives). Tenkte ikke kun på motorene, men på hele pakka. Bare synd at de kun kommer med feilhjulstrekk, noen som gjør bilen helt uaktuell i mine øyne. Men drømmen er vel Porsche :D

• 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...